• Stora A

    Yngre blivande brudar...? (-25)

    Hallå på er!

    Jag undrar om det finnes några blivande brudar som är lite yngre...?

    Ngt som mer är först ut i bekantskapskretsen kanske?

    Vore trevligt att träffas för att disskutera bröllop med ngn/några som är lika intresserade som jag! :)

  • Svar på tråden Yngre blivande brudar...? (-25)
  • caprea

    hehe.. ja vi är ju oxå ganska unga 23 & 25 men flera av våra jämnåriga vänner har gift sig oxå så vi inte ensamma... beror lite på vilka "kretsar" man umgås i om man kan skriva så?

  • Evelina-september 06

    LÄgger till mig själv här!

    Sara 2/9 -06, 23 år, 2 september 2006
    Caprea, 23 år, 7 oktober 2006
    Tiima 24 år - 21 oktober 2006
    Princess19, 19 år, 21 Oktober 2006
    Stora A, 24 år, 9 juni 2007
    KlaraStarnljus, 22 år 16 juni 2007
    ViSt, 24 år 7 juli 2007
    Örebroare, 21 år, 14 juli 2007
    nataliaa,18 år, 18 aug 2007
    Chihiro 23år, sthlm 25 aug 2007
    Höst bröllop, 23 år, september 2007
    miss september, 24 år, september 2007
    InaHjärtarAdam, 23 år, 15 december 2007
    Jag&Du,18 år, 10 Maj 2008
    Brud 2008, 22 år 20 juni 2008
    Coornet, 25år, 8 augusti 2008
    Fröken Inga,22 (fyller 23 snart), 9 juni
    Evelina, 20. TIO DAGAR KVAR! alltså 23 sep

  • Coornet

    Vad tycker er omgivning om att ni/vi gifter oss så tidigt (tidigt i en dels ögon, nu förtiden)

  • Brud 2008

    Coornet: Tyvärr har vi nästan bara fått dåliga reaktioner :( Folk frågar vad vi nu ska ha att se fram emot om vi har gjort "allt" före 25(?!), säger att vi kommer att växa ifrån varandra osv. Min M2Bs mamma verkade tro att jag tvingar honom :D Men det är väl bara att bevisa att de har fel! Det är så skönt att prata med andra som inte tycker att man är helt galen för en gångs skull :)

  • Coornet

    Jag hade väntat mig såna reaktioner, men de kom aldrig...

    Iofs tror inte jag att min mamma tar våra gifta planer på allvar eftersom de inget vet ännu. Har bara pratat om att vi ska förlova oss... men min sambo fyller 30 i år så hans föräldrar frågar hela tiden om vi har förlovat och när deras barnbarn kommer. Barnbarnen kommer dock vänta ett par år till, jag pluggar ju fortdfarande..

    Jag tror och hoppas att alla runt oss ser kärleken istället för allt annat.
    Hoppas du lyckas vända dom !!! :)

  • caprea

    vi har nog inte fått reaktioner på att vi är unga, snarare att det gick fort, förlovade oss efter ett år(på måndag!) och gifter oss i oktober. I våra kristna kretsar är ju 23 & 25 gammalt =) haha näe, men inga som tycker att vi är direkt unga, kanske lite min familj.. men inte sagt ngt elakt... själv skulle jag dock inte velat gifta mig tidigare...

  • Stora A

    Mina vänner har inga som helst plsner på att gifta sig, de har långa utbildningar kvar och tycker väl att det ligger långt i framtiden.. Och även fast min M2b är 30 är det bara ett par utav hans vänner som är gifta idag... De tycker nog att det är en dålig idé att vi gifter oss så "tidigt".. ingen säger ngt men det märks..

  • Coornet

    Tråkigt..

    Jag kan iofs förstå om man pluggar och så att det kanske inte passar att gifta sig för alla. Vi kommer vara först både bland syskon, kusiner och vänner. Om ingen gör en snabbis till nästa sommar :)

    Jag började plugga på universitetet nästan direkt efter gymnasiet, hade bara ett år mellan då jag var utomlands så jag är klar till jul.. Ska bli så skönt att lägga studierna bakom sig och äntligen kunna planera för framtiden.

  • Brud 2008

    Vi hade tänkt vänta tills jag är klar med min utbildning, men det orkar jag inte ;) Då hade det inte blivit förrän 2010 eftersom jag tar min examen 2009, sista terminen gör jag praktik någonstans (var som helst i sverige), och det gör det lite svårt att planera ett bröllop då :)

Svar på tråden Yngre blivande brudar...? (-25)