• Stora A

Yngre blivande brudar...? (-25)

Hallå på er!

Jag undrar om det finnes några blivande brudar som är lite yngre...?

Ngt som mer är först ut i bekantskapskretsen kanske?

Vore trevligt att träffas för att disskutera bröllop med ngn/några som är lika intresserade som jag! :)

• Svar på tråden Yngre blivande brudar...? (-25)
  • chihiro

Fröken Inga
    Det lät som att det kommer bli ett otroligt mysigt bröllop =))

• fröken Inga

Tack, tycker vi med.

Så tjejer, hur klarar ni det ekonomiska? När man är så här ung har man sällan hunnit skaffa en förmögenhet.
    Vi sparar ihop 25 000 var. Eftersom vi gifter oss i farsans ladugård betalar han rustningen av den. Annars räknar vi nog med att betala allt själva. Hur gör ni?

• chihiro

vi har haft super tur vi..Min sambo fick för två år sen veta (av sin super rika mormor) att alla barnbarnen skulle få 5000:-/mån tills dom fått 100 000:- var...Och sambon resonerade som så att eftersom pengarna legat på ett konto han inte använder så är det som att han aldrig har haft dom och därför så ska vi använda dom. Plus att det blir som att hans mormor betalar bröllopet ;) Vi tänkte dock försöka hålla budgeten så låg vi kan för att spara resten av pengarna till att köpa en bil. så så gör vi.

• Örebroare

Hej tjejer!
    Jag och M2b är 21 år gamla, vi gifter oss nästa år, innan min födelsedag!!! Blir jag den yngsta bruden här isf?

Vi är först ut i bekantskapskretsen, men jag har två kusiner som nyligen gift sig och de är inte så mycket äldre än mig.

Men vi har varit tillsammans i fem och ett halvt år och förlovade i två, så det känns så himla rätt att börja planera för bröllop nu! Ska bli så otroligt kul, finns inget som gör mig lyckligare än att tänka på den stora dagen och framtiden med min älskade!

• Stora A

Hej Örebroare!

Ni är nog yngst, grattis! ;)

Till den ekonomiska biten har vi lite "tur"!
    Jag ska använda min mammas klänning (med några små ändringar blir den min drömklänning), och ringen är arvegods från min blivandes bortgångna mamma.

Sen har vi satsat på att åka bort nästa vinter istället på bröllopsresa, då hinner man stoppa undan lite :)!

• Stora A

Är det möjligen ngn utav er som har funderingar på att skapa en "secret box" åt era blivande män?

Jag är jättesugen på det?

Ngn som har förslag på en fotograf i sthlm?

Helst en kvinna... ;)

• fröken Inga

Jag har funderat på det. Men det verkar så himla dyrt. Funderar på att göra en enklare variant. Hur mycket är ni beredda att betala?

För dig som bor i stockholm så tycker jag att du ska kolla med tollare folkhögskola. Där har de en bra studio och duktiga studener som nog gärna fotar dig för en billig slant...

• Stora A

Har varit inne på olika hemsidor nu på förmiddagen och hittat några där priset ligger under 2000 kr,och för mig känns det helt okej...

Är mest orolig för alla skavanker och att man känner sig för stel :)

• chihiro

Jag tänker göra en secret box Förmodligen så blir det så att en av mina vänner (som är en fd modell) ska fota mig och sen har jag en annan kompis som är superduktig på att redigera som får fixa bilderna och sen är det bara skicka dom till pixaco så får man dom utskrivna super billigt annars rekommenderar jag att ni som vill komma billigt undan letar fotografer på modellbilder.se de flesta där är intresserade av tfp (time for print) dvs man gör en fotosession för bådas skull. Fotografen får träna (kanske använda bilderna i sin portfölj) och modellen får sina bilder tagna och redigerade.

• Stora A

Jag har också bekanta som är proffsfotografer men jag känner nog att jag inte vill fota mig hos dem :(

Skulle bli konstigt tror jag...

Svar på tråden Yngre blivande brudar...? (-25)