• Mian

Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!

Häromdagen träffade min pojkvän sitt ex för en middag ute. Jag har berättat minst 3-4 gånger om att jag inte gillar det och hur dåligt jag skulle må. Har haft ont i magen i någon vecka inför detta och det visste han om.

Jag har försökt sätta mig in i hans situation för att inte vara för "gnällig" och förbjudande men det går inte denna gång.
    Jag träffar inte mina ex, mycket av respekt för honom.
    Ett ex är för mig ett ex och ska så förbli, visst det är ok för mig att ha kontakt över nätet ibland men INTE att träffas.

Vad tycker ni? Hur skulle ni reagerat?

(Han bad mig att skriva här för att se vad alla svarade ) Han tycker nämligen inte att han gjort fel, utan tycker inte jag ska vara hans chef!

• Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!
  • Sandgren

tattar-Emma: Hehe, jag håller med

• kentfantast

ella kate:

Men varför ska man behöva göra det?! Man Har ju vänner!

• Lena+Mattias=sant

kenfantast: jag håller med dig! Jag är inte vänner med alla mina ex men det beror på att vi har vuxit ifrån varandra precis som jag har gjort med många av mina vänner från gymnasietiden. Bekanta som pratar med varandra när vi träffas är vi dock fortfarande.

• clary

Jag skulle blivit väldigt besviken, speciellt om jag blivit så ledsen som du verkar blivit. Tycker att det är respektlöst.
    Innan jag träffade min nuvarande sambo, hade jag en pojkvän som blev tillsamans med sitt ex när vi var tillsamans, av den anledningen sa jag direkt till min nuvarande sambo när vi träffades, att om han tänkt fortsätta träffa sina ex fick han gärna göra det, men jag skulle inte stanna då. Jag skulle helt enkelt inte klara att bli så sårad igen.......

Men allt beror ju på vilket eget bagage man har med sig.

• Mian

Jag har inte visat honom tråden än, har inte getts tillfälle till det.

Men jag är fortfarande lite ledsen över detta, mest för att det inte känns som att mina känslor räknas ett dugg. Hur kan det vara viktigare att träffa ett gammalt dumt ex än att vilja att sin flickvän ska må bra.

Jag får väl helt enkelt börja umgås med mina ex också, om det ska vara så! Det ska ju vara lika!

• 6-train

Men Mian,

Har ni pratat mer om detta då? Har du förklarat för honom hur du känner??

• Sister of the Night

Mian

Om du gillar att umgås med dina ex så finns det ju all anledning att göra det :)
    Om du brutit kontakten med dem för att du ville vara "rättvis" mot din kille (eftersom att du ogärna ser att han umgås med henne) så kan det ju vara läge att skippa ett ev "avtal" och umgås fritt igen
    (jag har inte läst hela tråden, så alla fakta är inte kända för mig).

Men mest av allt tycker jag att det är tråkigt att ni inte kan reda ut detta, eftersom att det uppenbarligen vållar dig oro och ledsenhet.

• Mian

Jag har förklarat men det var mest innan han träffade henne. Trodde det skulle räcka för att få honom förstå mig.

Visst, jag har ex jag skulle kunna umgås med, men ett ex vill inte min pojke att jag träffar för han tror att han är ute efter mig, vilket inte är fallet!
    Jag tycker dock att det är rätt onödigt att umgås med dem när jag är tillsammans med min pojkvän, någonstans känns det helt fel så därför gör jag det inte! Mycket för att min pojkvän inte ska undra varför jag umgås med honom. Så myckt får jag inte ut av en sån relation med exet.

• Sister of the Night

Känns det fel för din egen del så är det ju klart att du inte ska hänga med dem. Fast din älskade kanske inte ser det så?

Den eviga frågan, var sätts lämpligen gränserna, när en i en relation vill något den andra inte tycker är sådär väldans bra? Poängen är ju att vara två, men enade i ett... Inte alltid så lätt, men jag tror envist på att man kan lösa det mesta, om bara båda verkligen vill, och är redo att svara för en "öppen" diskussion.

• Mian

Hm!
    En gammal kill"kompis" till mig och även gemensam vän till både min pojkvän o mig ville att jag skulle med dem ut och festa lite nu i helgen. Det verkade inte min pojkvän gilla direkt, han muttrade lite bara

Det skulle vara himla kul att träffa dem och träffa kompisens nya tjej osv, men inget roligt när min pojkvän inte vill det!
    Det är ju lite dubbelmoral där, han får men inte jag!?

Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!