• Mian

Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!

Häromdagen träffade min pojkvän sitt ex för en middag ute. Jag har berättat minst 3-4 gånger om att jag inte gillar det och hur dåligt jag skulle må. Har haft ont i magen i någon vecka inför detta och det visste han om.

Jag har försökt sätta mig in i hans situation för att inte vara för "gnällig" och förbjudande men det går inte denna gång.
    Jag träffar inte mina ex, mycket av respekt för honom.
    Ett ex är för mig ett ex och ska så förbli, visst det är ok för mig att ha kontakt över nätet ibland men INTE att träffas.

Vad tycker ni? Hur skulle ni reagerat?

(Han bad mig att skriva här för att se vad alla svarade ) Han tycker nämligen inte att han gjort fel, utan tycker inte jag ska vara hans chef!

• Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!
  • 6-train

Kentfantast, EXAKT!!! Kunde inte beskrivit det bättre själv!

• kentfantast

6-train:

Tacker. Jag menar: Varför ska vi låtsas som att vi inte har haft liv innan varandra? Det är ju inte rimligt... Jag är det jag är på grund av det som har varit.

• 26maj2007

Mian

lite nyfiken nu på vad ni har kommit fram till.

nu har ni ju fått jätte mycket svar.

vad tycker din sambo?

• Sandgren

Äntligen har det kommit in några fler för-personer i debatten! Jag har som jag skrev förrut, otroligt svårt för att man som partner över huvud taget kan förbjuda någon till att träffa en kompis bara för att det råkar vara ett ex! Man ska ALDRIG försöka styra över sådanna saker för ens partner! Det är som några andra skrev, är man så pass svartsjuk måste man jobba med sig själv istället. Personligen skulle jag inte säga upp bekantskapen med ex på komando från någon annan och jag skulle inte tolerera sånt beteende från min man.

• jocelyn

Det är ju en kolossal skillnad på om man var vän med exet INNAN man blev tillsammans... Om det är någon man känt under större delen av sitt liv så ställs ju allt i ett annat ljus. Det finns dock; som många påpekar; inget som helst skäl till att inte vara 100% öppen med den relationen samt "bjuda in" sin nuvarande i aktiviteterna.

I annat fall anser jag fortfarande att det är FEL. Man går inte ut med ex som man enbart haft en romantisk relation till och särskilt inte någon intim middag...Då skulle jag undra om man verkligen är "klar" med det exet.

• kentfantast

Fast jag var inte kompis med mitt ex (som nu är en av mina äldsta och käraste vänner) innan. Vi blev ihop på 2 dagars bekantskap. Jag tycker inte att det gör skillnad. Relationen har ändå varit densamma.

• Swing

jocelyn: Det behöver ju inte vara intimt att äta middag.... eller....

• kentfantast

Jag har aldrig begripit det där med "att vara klar med". Att man inte har romantiska känslor behöver ju inte betyda att det inte finns en massa andra känslor. Vänskap, t ex.

• Anina

Nej precis!
    Jag håller helt med kentfantast.

• Sandgren

Håller fullständigt med! Det finns massa känslor kvar, fast än absolut inte för att någonsin bli ett par, utan endast som vänskap! Och middag, den blir ju kanppast romantisk när man har en annan partner!

Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!