• Mian

Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!

Häromdagen träffade min pojkvän sitt ex för en middag ute. Jag har berättat minst 3-4 gånger om att jag inte gillar det och hur dåligt jag skulle må. Har haft ont i magen i någon vecka inför detta och det visste han om.

Jag har försökt sätta mig in i hans situation för att inte vara för "gnällig" och förbjudande men det går inte denna gång.
    Jag träffar inte mina ex, mycket av respekt för honom.
    Ett ex är för mig ett ex och ska så förbli, visst det är ok för mig att ha kontakt över nätet ibland men INTE att träffas.

Vad tycker ni? Hur skulle ni reagerat?

(Han bad mig att skriva här för att se vad alla svarade ) Han tycker nämligen inte att han gjort fel, utan tycker inte jag ska vara hans chef!

• Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!
  • tattar-Emma

Måste alternativen vara att antingen dela allt, bo ihop osv eller att aldrig höras mer? Ett ganska svartvitt sätt att se på relationer, tycker jag.

• Bobou

Min sambo är fortfarande en av sitt ex bästa kompisar (tror inte hon har så många andra vänner). Nu när de bor i olika städer träffas de sällan, men förut umgicks de ganska flitigt (och alltid bara de två).

Hon vill inte träffa mig eller ens veta om mig egentligen. Hon skulle aldrig ringa hem till oss utan ringer bara till hans mobil. De har dessutom ett speciellt sätt med varandra, svårt att förklara men det hörs redan när han säger hej på hans röst att det är henne han pratar med.

Låter det som att jag skulle tycka det var jobbigt? Jag kunde inte bry mig mindre. Jag vet vem han tycker om och jag känner mig fullkomligt ohotad på den punkten. Det skulle dessutom vara väldigt själviskt av mig att utan andra skäl än ett lättstött ego beröva henne en av hennes få nära vänner. Jag skulle också bli väldigt arg om min sambo försökte hindra mig från att umgås med någon av mina killkompisar, utan att jag gjort något som kunnat få honom att tappa förtroende för mig.

• red rose

ahahahah!! jag undrar hur vissa tänker!
    vaddå det kan finnas kännslor kvar för ett ex?

ett ex är ett ex! därför har man vänner.

alla killar jag har frågat , to m min man, säger att en kille inte bara är kompis med en tjej så. det börjar inte alltid med att man är intresserad, o man umgås abslout INTE med ett ex om man inte vill något mer!

• kentfantast

Det var det fånigaste jag hört!
    Om tjejer kan vara kompis med killar utan att vilja nåt kan det säkerligen vara likadant åt andra hållet med även om han inte är bög.

Tycker att det är tonårsaktigt att klippa kontakten helt och låtsas att man inte känner varandra bara för att man gjort slut. Väx upp!

• Sandgren

kentfantast: Håller med! Låtsas som inget när man varit bästa vänner som par!

• red rose

vaddå väx upp!! hahaha! väx upp själv. lever i en dröm värld! hahaha

har gammal är du ?? o det är klart man kan ha kill kopisar, men varför ska det vara ett ex!

• kentfantast

Och varför inte?
    Jag är 26, thank you very much. Är som sagt kompis med alla min ex. Och alla har vi nya partners. Inget hinder i det.

• 26maj2007

bara att inse att för vissa funkar det och för andra inte.

själv fick min blivande säga till sitt ex att de inte kunde ha kontakt då hon hade svårt att fatta att han hade nytt liv med mig.

• tattar-Emma

red rose, jag skulle vara djupt oroad om jag hade en karl som bara kunde tänka sig att umgås med tjejer han ville ligga med. Av flera olika skäl.

• ella kate

Stå på dig, jag måste säga att killvänner/ tjejvänner handlar inte denna frågan om den handlar om hur du känner och att din kille borde acceptera dina känslor och respektera hur du känner.
    vänner kan han hitta någon annanstans

Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!