• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

Hemma! Groggig. Men - blev uppgraderad IGEN! Till businessclass den här gången, så jag fick sova i en riktig säng med inbyggd massage, dricka pieper heidseck, bli serverad av kypare i kock-outfits, käka amuse bouche, ostbricka, petit fourer, beställa à la carte mat och ta del av en rätt omfattande vinmeny. Mmmm.

Fast brud juni, inte fasen sov jag en blund.

Om en timme kommer dom och hämtar pengarna för vår telefonräkning, cash naturligtvis. Och nu tvättar jag och snart ska jag gå och shoppa mat till ikväll för det är kliniskt tomt överalt. Gaaaah, back to reality. Men mannen är så söt, hade ställt en jättebukett liljor i entrén och för omväxlings skull kommer han hem tidigt - klockan 19. Bäst av allt: Han jobbar inte lördag, dock söndag. Jaja. Även solen har sina fläckar. Är i alla fall otroligt lycklig över att vara tillbaka i mitt mayhem.

Kram, G

• Gemma

Tack Lapinette, såg inte din söta önskan förrän nu, men hvudsaken är ju att den uppenbarligen fick effekt ;)

• Gemma

Wo hen schihuan alltså. Fasicken, sms:ade redan i taxin till fröken att jag vill ha en lektion måndag morgon. Vill verkligen lära mig jättejättebra Kinesiska NU! Och om två veckor är det invigningsdag på mitt universitet, så himla spännande. Har redan köpt flera outfits av mer seriös karaktär, wrap-klänningar, polotröjor med rynk, och så naturligtvis skolväskan SKOLVÄSKAN! Känner hur studiemotivationen rinner till bara jag tänker på dem.

• Lapinette

Hej chiqitita!
    Har du hittat hit. Japp, nu är jag på heltid hemma i Sverige och regnet det bara öser ned. Vi båda (mannen och jag) känner oss jättetrötta och måste nog boka någon resa till solen om vi ska klara av vintern här i Stockholm. Annars är allt toppen! Min man har ju bott här tidigare så han vet ju hur det är och jag har som sagt var pendlat mellan Frankrike och Sverige så jag har hela tiden haft min lägenhet, jobb och vänner kvar.

Skillnaden nu är att jag inte känner mig stressad. Förut skulle jag hinna träffa alla vänner, familj, hinna träna och helst jobba extra mycket under de 10 dagar per månad som jag var hemma. Nu känns det som jag har ofantligt mycket mer tid. Åker hem efter jobbet och bara softar med min man. Underbart!

Hur går det för dig? Har du kommit fram till något? Hoppas det inte är allt för smärtsamt att vara iväg från Sverige.

• Gemma

Hittade en flarra Moet i kylen också, mellan den mögliga broccolin och geggiga syltburken... Life is sweet.

• Roslagsbrud

Alltså Gemma - hur gör du för att bli uppgraderad hela tiden? Checkar du in så sent som möjligt så att de redan gett bort din stol till någon annan, eller flirtar du hej vilt med personalen?

Dela med dig av dina tips - lovar att inte föra dem vidare...

• Roslagsbrud

Och alla ni tjejer - håll tummarna för mig! Drömjobbet har kommit lite närmare men än är jag inte framme. Ingenting är som väntans tider...

• Gemma

Roslagsbrud: Jag flyger ofta! Och alltid med SAS. Tror att det är det som är hemligheten. Eller? Jag har bara silverkort, inte alls särskilt märkligt jämfört med mannen som har platina. Ja, och så ler jag också och sparar mysdressen till senare på kvällen. Skitfånigt, men innan drällde jag in med kudde under armen, i plyschdräkt, och blev inte uppgraderad nånsin.

Min teori är också att man ska le i SYNNERHET mot de sura gamla sas-tanterna för de blir så förvånade och glada då.

Fast helt ärligt tror jag bara att jag haft tur. Liksom, igår blev jag uppgraderad TVÅ gånger på samma resa, först till Economy extra vid incheckningen, sen till Businessclass (och fönster som jag vill ha) i samband med boardingen. Andra hade inte samma tur... fem pers kom inte med alls. De erbjöd oss en kompensation på 600 euro + hotell + måltider + hemresa i morgon i businessclass, men för mig var valet enkelt: En kväll med maken är alla gånger värd 600 euro. Trots att det är mer än min sammanlagda månadsbudget. Snacka om att jag fick ett utbrott sen när jag kom hem, ringde honom och han berättade att han skulle SPELA FOTBOLLSMATCH ikväll Och... snacka om att han fick ändra sina planer ;)

Kram, G

• Lapinette

Gemma, du han självfallet sticka in med en massa inlägg medan jag skrev i snigelfart. Härligt att resan gick bra och att du fick extra fin behandling.

Här på jobbet är det galet för att vara en fredag morgon. Fart och fläkt. Me like!

Och förresten har nog skrivit att jag varit dålig på shopping...men igår klämde jag till rejält och beställde 2 par nya glasögon. REA på Synsam så det var bäst att passa på. Ett par markerade bågar privat och så ett par i bara glas (eller hur man nu säger) till jobbet. Här är de ju vana att se mig i markerade bågar så lite skoj med omväxling.

Svar på tråden Summan av allt