Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Lapinette-
Oj vad jobbigt att inte få tag på sin pappa... Är du orolig eller har det hänt förut?
Jag hade helt klart åkt till Japan, men det är ju ganska olika resor... Kanske ett schysst hotell i SA wineland känns mer som Honeymoon är storstads semester?
Min mamma bodde ett par år i SA som barn, så jag är väldigt nyfiken på landet, och vinet förstås. Var lite ledsen över att hon aldrig tagit mig med ner, men hon menar att det inte är ett bra resmål för barn. Kanske hon har rätt!? Det kanske ni ska tänka på om ni planerar tillökning, vad som är mest praktiskt att göra innan.
Lapinette, verkligen jobbigt att du inte kan fa tag pa din pappa. Kan ni tänka er att aka till Japan även om ni inte träffar honom? Eller är det hela idén med resan?
Min kusins man är fran SA och de gifte sig där nyligen och tog med sin 2 ariga dotter. Personligen hade jag nog hellre akt till Japan.
Vi har ju bokat resa till västindien pa karibisk kryssning och maste betala resan snart. Vi maste ju boka utflykter etc, och det är lättast hemifran. Skönt att aka bort i december när det är sa ruskigt hemma.
Utvandraren tack sa mycket!! Vi hade en underbar dag! Du kan läsa om var dag här www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1831859.html
Jag tror vissa delar av SA är väldigt lämpliga för familjer, medans andra är direkt olämpliga. Mamma bodde i Pretoria, och det ska vara en riktigt farlig stad efter vad jag hört. Detta var på 50-talet med stor segregering och väldigt beskyddad miljö för dem med pengar. Tror det var säkrare då... Nu kan man inte ens stanna vid rödljus efter skymning pga rånrisken.
Västindien låter inte dumt för bleka nordbor!
Hej! Här är en mannens polares bilder... syns det att han gillar fyrtiotalsfilmer? Kram, G
gemligheter.blogg.se/15_oktober_2005.html
Jag får bara upp 1 bild. Stämmer det? Jättefint...
utvandraren: Ja, jag la bara upp en. Tack! Och du ska bara veta hur hungrig du har gjort mig ;)
Hej, känner igen era namn från flera forum och undrar om jag inte kunde bidra med lite lyx och glamour. Jag gifte mig för två veckor sen på Drottningholms slottskyrka med en fantastisk bröllopsfest på Ekebyhovs slott och har liksom inte så mycket mer att hämta på Bt. Jag längtar efter bilderna vi hade en fotograf som var med hela dagen och tog över 1500 bilder som snart ska dimpa ner på en cd. Jag vågar inte vara ärlig mot vänner om vad ring och bröllop kostat eftersom det höjs så många ögonbryn...(svärmor blev stum med hakan vid knäna när hon såg ringen på 1.5 ct...) men här verkar det vara lite mer ok att gilla glitter och flärd. Jag bor ute på en i skärgården, bland massa utlandssvenskar och har faktiskt tom en Bernadotter som granne. Själv identifierar jag mig med Lynett i desperate houswives och gömmer mig bakom epiteten välutbildad lyxhustru(låter bättre än arbetslös desperat studerande hemmafru). Jag menar absolut inte att skryta och tror mig inte vara förmer än andra, och hoppas inte att jag uppfattas så, men jag tycker man ska unna sig själv och andra livets goda för man har så kort tid här.
Hej Trollsländan, välkommen! Visst känns det ganska ofta som om man bor på en ö? Och du gör ju verkligen det, bokstavligen! Misstänker att du badar en hel del? Var ute och hälsade på en kompis som bor på en ö precis utanför Stocksund, de har en egen liten sandstrand där vi hade saftkalas.
Allt sånt känns overkligt och helt underbart när man bor mitt i en storstad med sexton miljoner invånare...
Saknar du någonsin stan? Eller du har kanske alltid bott mitt i naturen?
Trollsländan välkommen! Jag tror jag talar för alla att vi gärna lyssnar pa all flärd utan att höja ögonbryn utan bara suktar efter mer! :)
Gifte du dig ocksa den 12 augusti!? Som vi..
Din identifiering later nästan som min egen! ahha..
Trollsländan igen: Supergrattis till bröllopet! Hoppas att du vill visa en och annan bild någon dag...