• Kinah

Om du fick planera din egen möhippa...

Nu när jag har tänkt en massa på en möhippa jag är med och planerar har jag naturligtvis farit ut i drömmar om min egen... Alltså, hur jag hade planerat den ultimata möhippan för just mig. Då blir jag ju nyfiken på hur ni hade gjort.

Så, hur hade ni arrangerat era egna möhippor, om ni fått bestämma?

Hälsningar
    Kinah

• Svar på tråden Om du fick planera din egen möhippa...
  • pruppa

jag vill inte ha nån möhippa så jag behöver inte fundera på nån planering

• stina-07

Jag skulle vilja prova att dreja och få göra något som jag kan ta hem som kan påminna mig om den dagen hela mitt liv. Sedan gärna knäppa secret box kort. Vill väldigt gärna också göra något spa aktikgt, typ massage, bastu, inpackningar och masker. Jag är lite svag för det. Dricka lite mosserande, lite vin och äta gott tillsammans med mina vänner. Har fullt förtroende för att mina tärnor fixar en oförglömlig dag.(är det ett eller två m. bestämmer mig för ett). Min bästa vän och till lika svägerska kommer att fixa det jätte bra tillsammans med min kusin.

• Hjärtat

Nasse7,

Jag skulle också vilja få tag på dessa flygbiljetter.

Någon annon som vet vad Nasse7 menar för flygbiljetter?

/Hjärtat

• Andie

Om jag fick planera min egen möhippa så skulle det inte bli någon eftersom jag tycker att möhippor är förnedrande och att klä ut sig och springa på stan och sälja pussar (vilket är en otrogenhets handling i mina ögon ) eller rosor är förnedrande och varför ska man behöva bli förnedrad bara för att man ska gifta sig? Det har jag aldrig förstått.

Och om nu någon i min omgivning skulle försöka ordna en möhippa så är risken stor att de inte kommer att bli bjudna till vårt bröllop.

men som min svärmor sa nåt måste man väl göra och i det fallet så en lugn middag i goda vännerslag (manliga & kvinnliga) är inte fel. Men det stannar vid det.Och min m2b får gärna vara med.

• Soleil

Jag gillar inte spex, kidnappningar, fåniga utklädningar och lekar. Min drömmöhippa är därför en vanlig tjejmiddag med god mat & dryck och skitsnack. Inget utöver det vanliga, tack!

• Lena+Mattias=sant

Andie: Om du läser hela tråden märker du att många inte vill utskämda, de allra flesta faktiskt.

De vill istället hitta på lite annorlunda saker (glasblåsning, ballongflygning, ridning, spadag) och sen ha en mysig middag med tjejkompisarna för att eftermiddagen träffa killarna.

• Andie

Lena+Mattias=sant

visst det finns säkert fler som tycker liknande som mig men när jag har sett möhippor på stan så är det just så de har varit, utklädda stupfulla och de verkar inte alls ha varit med på notorna utan bara förnedrade.

• Lena+Mattias=sant

Jo men med tanke på hur få sådana möhippor man ser i jämförelse med hur många som gifter sig så är det nog inte den vanligaste typen av hippa. Även om någon utklädnad, tiara eller slöja, har funnits med på de möhippor jag hört talas om.

• Vickelina

KAn ju vara så att de möhippor som INTE klär ut sig inte är så tydliga att se och känna igen eftersom man faktiskt inte ser dem eftersom de inte klär ut sig....

• shamrock

Skulle jag planerat min egen möhippa så hade jag valt något mysigt, avkopplande eller pyssligt.

Skulle kunna tänka mig spa, middag, manikyr, tårtdekorering, smycketillverkning..

• tågjäntan

EFter jag hade haft min möhippa sa jag till en av tjejerna; Hade jag planerat en möhippa till mig själv skulle jag sett till att jag fått laga mat på något vis - jag är dålig på det. Synd att jag inte visste det sa hon, och berättade att hon/de hade gjort något liknande för en av kompisarna.
    I övrigt hade jag en rolig och trevlig möhippa, med lagóm mycket påhitt och överraskningar.

• Kinah

Så skojigt att denna tråd tagits upp igen!

/Trådstartaren

Svar på tråden Om du fick planera din egen möhippa...