• Kinah

Om du fick planera din egen möhippa...

Nu när jag har tänkt en massa på en möhippa jag är med och planerar har jag naturligtvis farit ut i drömmar om min egen... Alltså, hur jag hade planerat den ultimata möhippan för just mig. Då blir jag ju nyfiken på hur ni hade gjort.

Så, hur hade ni arrangerat era egna möhippor, om ni fått bestämma?

Hälsningar
    Kinah

• Svar på tråden Om du fick planera din egen möhippa...
  • Nattson

Hur kidnappningen ska gå till är jag inte helt säker på men jag vill gärna åka motorcykel så en sådan får gärna vara inblandad :) Annars skulle jag vilja klättra, antingen ute på ett berg eller på en vägg inomhus. Efter det skulle det sitta fint med massage eller liknande. En god middag och kanske lite dans som avslutning :)

• Here comes the bride!

Jag skulle faktiskt vilja prova på blombinderi eftersom jag ska göra min, tärnans och näbbens buketter. Efter det träna med AIK (känner Andreas Andersson så det kan mycket väl hända), kanske tillsammans med brudgummen och hans svensexa (om de har den samma dag) då min sambo är stort AIK fan och drömmer om att få spela med dom!
    Efter det skulle vi till ett spa och bara slappa av i bubbelpoolen med skumpa.
    Sen middag hemma hos någon med massa fnitter och skvaller eller en kväll på stan.

Vill inte åka motorcykel, spöka ut mig eller få massa uppdrag.

• Kerin

Jag trodde egentligen inte att jag skulle få någon hippa, men när jag fick det så var det nog min dröm!

Jag hade ingen föraning alls, när det bultade på dörren 8.45. Kakmonstret stod i trädgården och räckte mig en påse med diverse saker i, en lapp och satte äggklockan på 15 minuter. Jag fick duscha, klä mig i rött/vitt (jag är dansk egentligen) och packa med mig kläder till kvällen plus lite skojgrejer typ pass. Sedan fick jag ögonbindel och blev skjutsad och ledd till ett ställe där de fixat champagnefrukost.

Alla hade något rött eller vitt på sig, och under dagen fick jag diverse uppdrag på röda och vita uppdragskort. Alla uppdrag låg också i fina kassar (jag älskar affärer där man får bra och snygga påsar) som jag fick behålla. Eftersom jag och ganska många av tjejerna har stickjunta så fick jag en stickning också.

Sen fick jag spela in en CD, vi hade picknick, badade bubbelpool och lagade supergod mat hemma hos en tjej. Och ingen utgång (jag är inte så förtjust i krogen).

De hade fixat en hel del roliga uppdrag bl.a. frågesport om min blivande mans åsikter om saker t.ex. vad den bästa och sämsta presenten jag gett honom är, en lek där alla tagit med sig något som symboliserade dem där jag skulle gissa vem och förklara, Jeopardy om "mina" ämnen (jag har varit med i det). Jag fick blanda drinkar till alla och till sist betygsatte de mig och jag fick godkänt att bli fru

Som pris fick jag då material att göra ett strumpeband av med löfte om att det skulle bli kontroll på själva dagen.

Jag hade inte så mycket drömmar, men om jag hade haft det så hade det nog varit ungefär så

• GretaG

OOh jag skulle verkligen vilja planera min egen hippa men det går ju inte för sig bara...
    Jag skulle vilja att så många som möjligt av mina vänner var med att de hittat gamla kompisar som överraksning.
    Jag vill ju förståss vara helr ovetande om avd som komma skall.
    Vi ska äta en härlig frulle tillsammans.
    De får gärna ha gjort små uppdrag till mig med tex min makera att jag får olika rubriker jag ska fota. Även uppdrag som ska göras samla in grejer osv
    Skulle gärna bli utsatt för nån frågesport av nåt slag
    Jag vill ha aktiviteter där alla kan vara med..tex gocart, skridsko, spela in skiva, kroki
    lunch
    nån rolig aktivitet typ femkamp, blåsa glas, åka pulka, fångarna på fortet..
    alla duschar o gör sig klarar för fest!

• Mitt hjärta är hemma

Jag skulle vilja testa ett sånt där "eventland" eller vad det heter. Typ sumobrottning i jättedräkter, rulla i stora jätteburar, action fast inte farligt lixom. Skulle vilja att det var många med och att alla fick ha lika kul som jag. Gocart vore en höjdare. Å kanske spela instrument på stan. Det hör mer eller mindre till i mina kretsar.
    Glasblåsning fick jag göra och det var mkt kul men tyvärr fick mina kompisar bara stå och titta på och inte vara delaktiga.

• Mitt hjärta är hemma

Plus att jag tycker det vore idealiskt om den vore på samma dag som killens så att man kan återförenas och glädjas ihop senare på kvällen.

• GretaG

jag vill oxå förenas med min m2b o så alla vi vänner kan parta loss ihop!

• September mys

Det vore ju drömmen att träffas svensexe-gänget och möhippe-gänget en stund men det krävs ju lite mer organisation från de ansvariga...
    Jag vill inte spöka ut mig eller få en massa pinsamma uppdrag

• okt2006

Jag skulle gärna vilja prova på att blåsa glas, dreja med lera, göra egna smycken eller nåt i den stilen. Jag älskar att pyssla! Jag har heller inga problem med att spöka ut mig och springa runt på stan. Jag har hört om s.k. mösexor och svenhippor, där killarna kidnappat bruden och tjejerna kidnappat brudgummen och att man bytt tillbaka efter halva tide, - det låter grymt kul tycker jag!

Det allra viktigaste är att så många som möjligt kan och vill vara med och att hippan känns personlig och genomtänkt.

• KlaraStjärnljus

Om jag har egen möhippa (vill eventuellt ha tillsammans med svensexan), så hade jag velat ta Secret Box-foton! Att tjejkompisarna är med gör det bara roligare!

Svar på tråden Om du fick planera din egen möhippa...