• junibrud-2007

alla norbottensbrudar - se hit!

Tänkte vi kunde samla ihop norrbottensbrudarna i en ny tråd.
    Byta erfarenheter och tips, vad tror ni om det ??

Som nicket säger gifter vi oss i juni 2007. Ni andra då?

• Svar på tråden alla norbottensbrudar - se hit!
  • Sibylla

Va man blir sugen på dagen B då man läser Davinas berättelse! Nu har vi bara 2 dagar kvar! Min sambos väst och plastrong dyker upp på fredag, hmmm. Han har ju en dag att prova den i alla fall. Annars har vi det rätt lugnt men imorgon börjar allt med dukning och ordna i festlokalen. Sedan ska vi laga all mat tillsammans med familj och vänner, få se hur det går, hoppas att ordspråket "ju fler kockar..." inte stämmer denna gång!

• Nyckelpiga

Tjingeling! Ytterligare en blivande brud från Luleå. Gifter oss i sept 2007....börjat planera lite smått.

Det var ngn som frågade om lokaler i kyrkbyn - kan tipsa om hembygdföreningens danslokal. Vet tyvärr inte många den rymmer. Deras tfn.nr finns på hemsidan. Det frågades även om partytält - tror att Cramo hyr ut både tält och bord, stolar om det behövs.

Kul med lite inlägg från Norrbotten...varit lite stiltje ett tag.

• K -76

Så, Sibylla... Hur var det nu? Berätta ALLT !

• Bruden Tina

Davina!

Jag står precis i valet och kvalet för att boka Meldersteins herrgård till vårat bröllop. Nu är jag kanske liiiiite framfusig men jag skulle gärna vilja prata med dig kring några funderingar jag har. Visst, jag kan ju ringa dit och prata men mina funderingar lämpar sig bäst till någon som haft sin fest där.

Går det för sig att jag får komma i kontakt med dig? Mail eller telefon kanske?

Tacksam på förhand! Du behöver inte känna att du måste svara.

• Sibylla

Nu är man fru!!!
    Jag tar det lite kortfattat, är precis hemkommen från en liten "utanbarn på tumanhandresa" o är sååå trött!
    Dagen blev bättre än jag någonsin trott! Jag har alltid sagt att det nog är en myt då man säger att det är den lyckligaste dagen i ens liv, men så är det verkligen!

Vi gifte oss kl.13 och det blev lite stress med frissa, smink och fotning innan. Fick tårar i ögonen redan då vi kom till kyrkan och jag såg min 2-åriga son så finklädd! Fick ännu mer tårar i ögonen då dörren slogs upp och ingångsmarschen började. Alla vänner, familjen, våra barn...

Vigseln var högtidlig i Kiruna Kyrka, allt flöt på bra, men min man fick knappt på mig ringen och då skrattade alla, inklusive vi själva!

Festen var otrolig! Att våra blyga vänner hade hittat på så mycket kul! Tre stycken hade utan varandras vetskap tagit med sina gitarrer och det blev mycket sång och spex. Ett par hade skrivit om en text på en sång och framförde den själva, hon sjöng och han körade. Så vackert! Möhippegänget hade också skrivit om en sång om mitt liv och då jag träffade min man. En kille sjöng en superrolig egenskriven sång till min man, en annan sjöng en egen sång till oss. Min pappa jojkade, en massa andra tal, ja, det var helt otroligt!
    Vi blev kvar på festen till halv 3 och då vi kom hem väntade en korg med champagne och ostbricka, men den fick vänta. Dessutom hade min man bäddat fint och städat på morgonen så det kändes så fint och fräscht att somna!

Jag är sååååå avundsjuk på er som har allt roliga kvar! samtidigt ska man väl se det som om det är nu livet börjar. Vi ska gå igenom alla kort, presenter och se videofilmer och bara njuta! Lycka till och hoppas att ni också får det lika underbart och har lika tur med vädret som vi hade! Fatta att vi kunde ta fördrinken ute i Kiruna i Augusti! Det är inte ofta man kan det! Kram på er alla!

• Sibylla

PS! Måste ge ett tips på en sak som gick lite tokigt för oss. Vi hade all musik på en dator som kraschade. Fick skramla cdskivor och ingen fattade hur cd:n funkade så musiken kom av sig då och då. Hade jag gjort om detta hade jag tagit ett band, det kostar ca 5000 (ett amatörband, coverband) men det är det värt! Eller i alla fall en DJ eller ansvarig för musiken. Jättejobbigt då den inte fungerar!

• K -76

Sibylla:
    Så roligt att det blev bra! Grattis!

Var ni nöjda med prästen? Släktingar till mig har haft henne på dop, och tyckt att hon inte var så så bra. Lite träig, liksom. Hoppas att i har en annan erfarenhet. Vad hade ni för musik?

Imponerad över att ni fixade hår, make och foto innan 13! Vi har vigseln kl 16 och jag tycker det verkar stressigt... Vem fotade er?

Som sagt: Stort grattis igen!

• Sibylla

Prästen var skön, lite vimsig men ändå gullig!
    Vi hade concerning hobbits då näbbarna gick in, sååå vackert! Sedan vanliga mendelssohn då vi gick in. En vän till oss sjöng Aldrig ska jag sluta älska dig av Jonas Gardell och Shirley Clamps Du är allt. Utgångsmarschen G. Youngs preludium som är fin.

Vår K.T på Kyrkogatan fotade, har ju inte sett fotona än men han är proffsig.
    Vi var där idag och tackade och pratade lite, väntar spänt på då fotona kommer.
    Samegården som lokal är helt suverän för de antalet gäster vi hade, ca 60. Inte för stort och himla mysigt!
    Hoppas att ni får en underbar dag ni också !

• K -76

Sibylla:
    Ja, jag gillar också Kent. Eftersom vi ska vara hos honom 2h innan vigseln och jag antar att det var ngt liknande för er så blir jag ännu mer imponerad över att ni hann med allt på morgonen.

Jag tror säker att vi kommer att få en jättebra dag, vi har ju i princip samma upplägg som ni, så då kan det ju inte gå fel. Vi vågade dock inte chansa på bra sommarväder, så det fick bli ett vinterbröllop. Då vet man vad ju vad man får...

Vill du säga vilket år du är född? Jag tänker inte försöka luska ut vem du är, vill bara veta om jag borde ha koll...
    Jag är iaf 76:a (som man nog förstår av nicket...)

• Davina

Bruden Tina: självklart kan du fråga om du vill. Du kan posta din mailadress så kan jag maila dig.

• Gumsestumpan

Jag kan också rekommendera Melderstein herrgård. Trevligt ställe, god mat men lite knepig ägare men det är inget man bör störas av utan bara ignorera för vad jag kan bedöma så kan han sin sak.

• Sibylla

K-76
    Jag får väl hålla utkik efter dig i Januari. Jag heter Ann-Sofie och är född -71. Då ser du kanske vår bild i tidningen om någon vecka. Vi har inte fått våra foton ännu så man väntar och väntar... Men vi fick sex rullar idag som en kompis som är duktig fotograf hade tagit, allt upplevdes nästan igen! Ett tips är också att filma ALLT man kan. Vi hade en vän som filmade vigseln och en annan som filmade alla tal och allt spex på kvällen samt lite dans och roligheter som hände. Jättekul att se! Man har ju missat en del kul som hänt och det är underbart att ha filmerna som minne att se tillbaka på! Inte minst i kyrkan då vår 2-åriga son började klä av sig kostymen i kyrkogången, kanske bara vi som tycker att det var charmigt i och för sig! Men ett roligt minne dock!

• K -76

Sibylla:
    ...och om 12-13 år kan ni hota att visa filmen för hans flickvän om han inte kommer hem i tid på kvällen...

Vad skönt att vi inte är lika gammla, så jag borde veta vem du är. Jag har hysteriskt dålig koll på vem som är vem även även bland folk som är jämngammla, och inte blev det bättre sedan man flyttade från stan...

Annars framskrider bröllopsplanerna i ett sakta mak (mycket på jobbet nu...). Jag har iaf lyckats lura iväg min kära mor att kolla upp olika cateringsalternativ. Hon kan dock inte ljuga så bra, så när folk frågade vad det var för sorts fest sa hon som det var, så vi får väl se vad priset hamnar på.

• Sibylla

K-76

Var har ni tänkt att ha ev. middag och fest efter vigseln?

Våra vänner som gifte sig för ett tag sedan hade festen på Ripan med mat och dryck därifrån. Jättefint och gott, men väldigt dyrt o enligt dem dålig service.
    Ett annat par tog catering från han som har Coops restaurang, kommer inte ihåg vad företaget heter. Supergod mat! Priser kring 300:- för förrätt och middag.

Du är lika gammal som min syster så ni kanske känner varandra...

Svar på tråden alla norbottensbrudar - se hit!