• junibrud-2007

alla norbottensbrudar - se hit!

Tänkte vi kunde samla ihop norrbottensbrudarna i en ny tråd.
    Byta erfarenheter och tips, vad tror ni om det ??

Som nicket säger gifter vi oss i juni 2007. Ni andra då?

• Svar på tråden alla norbottensbrudar - se hit!
  • K -76

Jag kommer också att gifta mig i Kiruna så småningom...

Sibylla: Vem gör ditt hår/make, och var ska ni ha festen?

Ang västen så finns ju många som hyr ut festkläder på nätet, och de kan skicka upp det med post. Man borde kunna få det innan helgen, och passar det inte har ni ju fortfarande tid att köpa...

• Vicka81

Vet någon hur det ser ut med festlokaler i Gammelstad? Typ kyrkbyn...Jag vet att man får hyra en som står i kyrkans ägo men där är det inte tillåtet men alkohol. Skulle vara mysigt om festlokalen fanns inom promenadavstånd!

• Jessie76

Det tyckte jag oxå, men lokalerna där är lite små upplevde jag - och vi ska som sagt "bara" vara runt 50 pers....
    Men ring runt och kolla vettja!

Min m2b och tärnorna hyr från Skräddar´n, och jag tycker hon är jättebra!
    Ring henne och kolla om hon har någon väst. Men ring så fort som möjligt för jag vet att hon ska nog ha semester snart...

• Jessie76

Fast å andra sidan beror det ju på om ni ska laga maten själv eller? Annars har du ju Kaptensgården eller Margaretas Wärdshus där nära kyrkan...

• junibrud-2007

Mer frågor.....

Har ni bokat frisör?

• Jessie76

Haha... Jag är sååå glad om jag får tillbringa dagen med annat än att vara nervös

Jag ska göra håret på Annelis hårdesign.

• Jessie76

Om det nu var mig du frågade.....

• junibrud-2007

Jag frågade alla som vill svara

Ska du gifta dig i år, Jessie76?

• Sibylla

K-76
    Det där med frissa var ju en bit för sig. Kan tipsa om att vara ute i mycket god tid med att boka. Jag hade en vän som skulle göra hår och make men hon fick jobb i annan stad i maj och kunde då inte vara här på Dagen D. Det var nästan omöjligt att få frisör till Aug då man "bara" var 3 mån. innan för att boka. Som tur var öppnade det en ny salong där jag fick tid. Vet inte alls hur hon är, ska provuppsätta och sminka på måndag. Studio A heter salongen. Spännande men samtidigt nervöst då man inte vet hur det blir.

• Sibylla

Förresten alla, var har ni köpt era bröllopsklänningar o vad ska ni ha? Här uppe finns det ju inte så mycket att välja på direkt. Jag köpte min på blocket för 1200:- (Hade kostat 5900:-, en Nixa)

Svar på tråden alla norbottensbrudar - se hit!