Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Skönt att resan gick bra, sola lite åt mig oxå
Vi kommer skicka våra i mitten på April. För då kan alla planera sin semester, och planera in bröllopen. Nackdelen med att skicka för tidigt är att gästerna "glömmer" bort att svara, samt glömmer att det var just den dagen. Så mitt tips är i mitten på april.
När borde man skicka inbjudningskorten om bröllopet innebär att gästerna måste resa? Visserligen bara 1,5 timmas bilfärd. Men i alla fall, någon?
förhoppningsis
Inte skall det solas mitt i storstan i alla fall. Men idag ska vi till Tampines och shoppa!
Tropisk varme, men an har det inte varit gassande sol. Sovit lange har jag gjort med ac pa.. Lyx! Eller trotthet kanske...
Vi kommer skicka vara inbjudan i borjan-mitten av mars. Har flera som maste aka over 100 mil for att kunna narvara.
Osa i mitten av maj, da bor de flesta semestrar vara satta...
Hej!
Har hängt här i 070707 trådarna tidigare, har haft ett litet planeringsuppehåll pga. flytt, men nu är jag tillbaka :D
Kyrkan och fotografen är bokad och på måndag ska vi titta in på festlokalen som vi prel.bokat :)
Oj, glömde säga att klänningen är köpt oxå :D :D :D
Pratade med kyrkan i morse och fick veta att de inte accepterar CD musik där rök min utgånsmarsh.
De sa visserligen att kantorn är jätte duktig men jag har svårt att tro på att nått som är trumpet och säckpipa blir bra på orgel...
Åh, har varit och tittat på klänningar idag!
Det finns två affärer i den stad jag jobbar, så idag efter jobbet så passade jag på att kika runt lite.
Började med den affären som jag hört mest bra om, men där blev jag jättebesviken.
Vet inte om det hör till saken, men jag är inte världens smalaste....
Iallafall så blev jag ordentligt mönstrad från topp till tå och så konstaterade dom att det var svårt att hitta i min storlek.
Jag är fullt medveten om det och operation bantning startar på måndag, så jag hoppas gå ner några kilon iallafall.
Hur som helst så fick jag prova 2 klänningar, varav den ena var på tok för liten, och den andra för stor....
Visst var dom fina, men det är nog alla brudklänningar.
Tackade iallafall för mig och sa att jag skulle återkomma.
Gick sen till nästa affär, den jag hört så mycket negativt om. Men, vilket bemötande!
Hon plockade fram massa olika modeller, i någorlunda rätt storlek, så vi skulle hitta en modell som passade.
Eftersom jag vill ha en ivory-färgad klänning med vinröda detaljer så tyckte hon vi skulle kika på Nixas sortiment eftersom dom sys upp ialla möjliga färger och kombinationer, allt efter kundens önskemål.
Så jag hittade en modell nr: 348 som jag provade (i rätt storlek dessutom!). Oj, vad rätt den kändes! Nu var den helt i ivory, även broderierna, synd nog - annars hade jag ju kunnat hyra den och komma lite billigare undan .
Men en sån blir det! Började nästan gråta när jag såg mig själv i spegeln där.
Jag ska komma tillbaks efter jul, framåt januari/februari någongång så ska vi ta mått och sen beställa den. Då får också mamma följa med, om vi inte kikar in tidigare dvs.
Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Kika gärna på www.nixa.se model nr: 348
Dalabrud-07
Nixa har ett jattebra sortiment med massor olika modeller och sa ar de prisvarda!! Fast det skiljer sig tydligen ganska mycket i pris pa storstaderna och de mellanstora orterna.
I Goteborg kostar min Nixa 458 4900kr och i Gavle dar jag kommer kopa den 2700kr, nastan halva priset. Det basta ar just att de gors efter kundens onskemal!
The - oj, vilken prisskillnad! Jag får betala 5700:- för min, då har jag kollat på den i Borlänge (en i mina ögon, mindre stad )