Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
En liten tanke... har vi egentligen presenterat oss här inne? Vi blir ju fler hela tiden så om det inte varit uppe förut kanske det är dax för en liten "det här är jag/vi"? Dissa mig gärna om jag missat någon nylig pres Jag tycker iaf att det är kul med lite "bakgrund" av de som håller hus här!
Vad säger ni?
l i s a
Låter som en jättebra idé. Men vad vill ni veta? Vad ska vi presentera oss med?
The
Ja det är ju det man kanske ska provsmaka, fast då spricker dieten! aoch!
Provsmakade de mousserna som dom hade på tårtdecor idag... Mums! Rabarbermoussen var ju inte helt fel... Fast jag vill även ha mycket choklad i tårtan oxå... :)
Kom du iväg på utställningen? Jag hade lite bråttom så jag kunde väl inte gå där så länge som jag hade velat, min gubbe hade skulle iväg så jag fick vara där när dom öppnade :)Eftersom han behövde bilen nu på eftermiddagen. Men vilka fina tårtor man blir ju riktigt sjuk...
Härligt att komma ut i skogen och plocka svamp! Skulle oxå vilja men är ju så dålig på svamp vet bara hur kantareller och flugsvamp ser ut typ. Och när man någon gång har gått ut har jag aldrig hittat något och då blir det ju inte speciellt kul... Brukar du torka svampen sedan eller hur tar du till vara på den?
Vad tråkigt att dom är så "mossiga" i kungälv. Men jag förstår vad du menar. Har varit på ett dop i kungälv och det var nog det långdragaste (kan man säga så :D) dop jag varit på. Även på ett par konfirmationer i ytterby och dom var likadana. Känns som om dom är kvar lite i den gamla tiden så att säga...
Har inte kollat upp sminkning än faktiskt, Inte frisör heller för den delen. Men blir lite sugen att gå en sån där makeup kurs som l i s a ska göra. Kan man ju ha nytta av även efteråt... Annars har jag mest funderat över att hitta någon som kan göra både och... Vet min syster (och jag, tärna då) var på salong Victor när hon gifte sig. Och där var dom jättebra, men det är ju så jä**a dyrt där... Skulle vara bra om man kan hitta lite billigare alternativ.
l i s a
Tycker oxå att det är en bra idé. Även om det har skrivits tidigare kan det vara jobbigt för alla att läsa igenom alla dessa sidor på jakt efter det. Jag har i och för sig läst de flesta men kan inte komma på att jag har hittat någon riktig pres. Dessutom kommer det väl kanske att tillkomma fler... Men då är ju som sagt hur... Finns det någon lista härinne sedan innan där man skriver var man bor och var man ska gifta sig osv? eller bara lite kort om var och en?
Tja, vi får väl göra som vi vill då
Namn och ålder:
Jag heter i alla fall (gissa vad ) Lisa! Jag är 27 (född 79) och så även min fästman.
Bostad:
Vi bor i Umeå i en bostadsrätt och trivs kanon! Enda problemet är väl plastmattorna och köket som faktiskt bokstavligt talat håller på att trilla ner...
Intressen:
Jag har två katter, en siames och en oriental och så samlar jag på coola lampor! Jag bor typ på tradera Min fästman sjunger i diverse sånggrupper och körer.
Arbete:
Jag är en arbetande beteendevetare, gör kompetensutvecklingsanalyser *pust* etc Min fästman doktorerar inom ett samhällsvetenskapligt område.
Barn:
Vi har inga barn än men längtar gäääärnet!
Jag och min blivande:
Vi träffades hösten 99. Han hade sambo och jag fattade inte alls att jag var intresserad. Vi blev dock snabbt mycket goda vänner och skrev våra c-uppsatser ihop. Det tog slut med min fästmans dåvarande tjej runt jul i samma veva som jag flyttade från stan. Vi blev kära på riktigt under våren och hade ett distansförhållande några månader innan jag flyttade hem igen. Vi förlovade oss 04 och är såklart övertygade om att vi har det bästa förhållandet i världen
Hmm.. det här blev långt inser jag
Jag heter Helena och min blivande Henrik.
Jag är född 69 och han 72.
Vi träffades okt 04 och flyttade ihop mästan på en gång.
Vi har inga barn men hoppas och vill så gärna ha ett mycket snart.
Vi ska gifta oss i Hässelby villastads kyrka. Den kyrkan som jag är konfimerad i.
Hmm.. ser ut som att jag o min blivande blir 070707:or.. inte riktigt säkert än.. men håller ett halvt öga på er så länge..
Jag heter Cecilia (Cicci) och han Emanuel (Emmet).. vi är 22 och 23 år och bor i Linköping. Vi har vart tillsammans i 2 år.
Bröllopet blir i liten skala på Visingsö, borglig ceremoni på stranden i solnedgången.. med enkel middag på restaurang efteråt. Där alla beställer vad de själva vill. Där emellan båtur från Gränna till Visingsö (o tillbaka) samt Remmalag till och från vigselplatsen
Vi bor i Oslo men ska gifta oss i Halland, där han har växt upp. Jag är 31 och han blir 30 i år. Vi har varit tillsammans i 2 år.
Vi flyttade ihop 3 mån. efter att vi träffades, det var en sån härlig känsla av att allt föll på plats och inget var svårt.
Vi ska gifta oss i en gammal stenkyrka, planerar transport med tvåspann til ladan där festen ska hållas. Caterar trerätters och köper alkohol i Tyskland. Vi tänker bjuda ca 100 gäster.
Vi är båda 79:or och har varit bästa kompisar sedan mellanstadiet :D Blev ihop 1999 och bor numera i Oslo. Vi väntar vårt första barn i slutet av november! Har två kattbarn på 4 år, han är systemutvecklare och jag är informatör/PR men arbetar inte med det just nu.
Gifter oss i Örebro... förhoppningvis får vi mer gjort SNART (som verkar vara vårt ledord i bröllopsplaneringen.) Vi gifter oss på Adlers där festen även kommer att hållas.