Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Lollo070707
Vi har hittat ett par bilder på nätet som vi gillar, men det är inte sagt att vi inte kan ändra oss för det! Ska bli kul med tårtutställning och lagom mycket att boka upp dagen till eftersom vi även måste hinna packa innan söndag.
Verkar vi hemskt effektiva? Tja, kontrollbehov kallas det nog för. Men brukar resulterara i att man får tänka om både en och två gånger innan något blir som man vill ha det.
Och sedan vill jag ju ha semester från hela bröllopet i december. Vi kommer få att göra sen ändå, för hur mycket man än förbereder och ordnar innan så finns det alltid förhinder och vi lär får ta strid med kyrkan är jag rädd för.. blää..
Är det fler som skall till tårtutställningen då? I så fall kanske vi ska göra en lite bt träff och bestämma en tid? Alltid kul att se vem man snackar med!
Nu har jag bokat en makeup artist, känns skönt, för utbudet är inte så stort i det samhället vi ska gifta oss, så jag var rädd för att det överhuvudtaget inte skulle finnas någon.
Hon tog 600 inkl. provmake och 350 för tärnan, var inte så farligt tycker jag, eller....?
Jag hade iaf räknat med mer.
MissTess
Låter väldigt rimligt. Själv kommer jag få betala 500kr inkl provmake och tärnan 300kr så det ligger nog där omkring.
Där jag bor finns det inte ens nån makeup artister alls typ, men jag hittade en frisör som även var make up artist och hon tar 1800kr för make up, brudfrisyr inkl. löshår, hjälp med påklädning av klänningen, champange och tilltugg. Det tycker jag var ett bra pris
ViSt
Låter som ett normalt pris. Här ligger priserna på 900kr/timmen för brudklädsel som det heter. Då ingår lite förtärning, håruppsättning och make up samt att man får hjälp att klä sig om man inte har nån tärna eller så.
The
Så sant... Har oxå hittat lite favoriter på nätet men inget som jag vet ännu finns så många fina. Fast jag vet iaf vad jag inte vill ha :) Alltid en början... Tror nog att jag kommer få mest beslutsångest när det gäller fyllningen...
Ska ni åka nu på söndag? :D
Det är väl bra att vara ute i god tid, har man ju massa tid för finjusteringar ;) Och ja det kan ju vara trevligt att ta en bröllopspaus i december, kommer nog jag med få göra eftersom det är så mycket annat som ska fixas då...
Krånglar kyrkan med er?
Var har ni bokat sminkningen?
Lollo070707
Ja fyllningen.. Ska nog få gå på provsmakning sen.. en bakelse av varje sort och så får man äta sig fram till rätt smak eller nått..
Åker till mamma på söndag och sedan kör hon oss till flyget tidigt på tisdags morgon.. På måndag ska jag plocka kantareller! *skogsnisse*
Inte kyrkan, men prästen. Kan väl inte påstå att de är särskilt liberala här. Så tja.. inte direkt jättepositiva, men det ordnar sig. Vi är ju två tjejer så.. nåväl. Välsignelse blir det i alla fall.
Lollo070707
Har inte bokat ännu, men har kollat upp och det blir förmodligen Body Shop i Kungälv. Ni då?
Ska boka så fort vi kan.. det går inte innan januari då hon bytt almanacka sa hon till oss. Hade tänkt boka vid 11-tiden åt mig och tidigare åt tärnan.. tar ju lite tid med påklädning m.m. innan registreringen kl 13 eftersom vi sen ska fotagraferas innan kyrkan kl 15.
Fast jag vet inte riktigt ännu.. Har bara räknat löst på tiderna och kanske kan vi tränga till det något och ändå hinna allt. Vill ju helst sova så länge som möjligt och hinna äta frukost i lugn och ro.