Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Lollo070707
Ja vet du vilken tid utställningen är?
Singapore är hyffsat billig att sy upp i men inte alls i samma prisklass som Thailand förståss. För att inte tala om vad det kostar här hemma.. Beror ju helt och hållet på vad man jämnför med.
Ska varar borta i 2 veckor.. Men jag har tillgång till dator och internet även där, så mig slipper ni inte så lätt!
The
Tårtutställningen är från 10 till 17. :D
Ja det är väl alltid så att det beror på vad man jämnför med, fast asien i sig kommer nog alltid vara billigare än Sverige...
Akta bara så att du inte blir fast framför datorn på semestern... :D
Lollo070707
Ingen risk att fastna framför datorn på semestern. Det kommer nog brorsans familj se till. Dessutom så finns det ju så mycket att se. Men jag har ju lovat att maila morsan och då lär jag slänga ett getöga här så att man inte missar en massa skoj!
Ja, Asien kommer förmodligen alltid vara billigare än Europa eftersom mycket sys upp och inporteras därifrån.
Då kanske vi ses på utställningen! Hade varit kul!
Lollo070707 Ja, vi har ju hunnit en del bokningar kanske, men inget "pyssel".
Vi har bockat av följande:
# festlokal bokad
# en alternativ vigsellokal om det inte går att vigas utomhus är bokad
# Vigselförrättare är bokad
# Tärna och bestman tillfrågade
# kockar "utsedda" och tillfrågade men inte bokade än (har inte fått tag i dem)
# fotograf är bokad
# värdpar utsett men inte tillfrågat (hoppas de säger ja!)
# Solist och en av sångerna till vigseln är spikat...
The
Hehe nej det är klart att man inte sitter vid datorn på semestern :D Då vill man ju ägna tiden till att se så mycket som möjligt. Iallafall när man åker utomlands...
Ja vem vet kanske vi syns där! :D Hade ni några planer ang. bröllopstårta än... Eller klart ni har! Ni måste väl ha planerat allt nu eller? Verkligen effektiva ;) Nästan så man får lite prestationsångest :D
l i s a
Verkar som om ni har allt det som är väsentligt klart iaf så mycket av det som spelar störst roll har inte vi klart än iaf... Skulle vilja ha mer färdigt men tar allt lite pö om pö så att säga. Sen var det ju väldigt svårt att hålla sig i från pysslet. Började liksom med det som jag tycker är roligast... :D
Folk från Kungälv ser jag, jag med, fast bor numer på Alesidan
Lollo070707 säger du det... det är så himla svårt att veta hur man "ligger till"! Vi har också börjat med det vi tycker är roligast, det vill säga miljö och mat!
Jag kom på idag att frissa och smink borde bokas så jag passade på att kolla upp i alla fall smink under lunchen idag. Jag vet inte än om jag vill sminka mig själv eller överlåta detta eeenooormt viktiga till en sminkös (var det någon som sa fjolla? *s*). Så idag bokade jag en "sminkkurs" här i stan där man får guidning/kurs för 500 kr och får köpa smink för samma summa (tur att jag ändå har slut på smink just nu!). Om hon sminkar snyggt och jag, när jag kommer hem, inte kan göra samma sak själv så bokar jag! På lördag ska jag dit. Det blir spännande att se vad man missat i 15 år av egensminkning
l i s a
ja om man kollar på planeringslistorna som finns överallt i tidningar och BT så tycker jag att det verkar som om ni har fått in det mesta...
Kul med sminkkurs! Var det på MUS eller vart ska du? Det hade ju varit kanon kanske något man skulle göra..? Och själv tycker jag att det är viktigt att man får en snygg sminkning oxå... Korten ska man förhoppningsvis hela sitt liv och då vill man ju vara på topp och se så bra ut som möjligt. Och lite fåfäng får man vara då tycker jag hehe :P
Japp, på make up store. Ska faktiskt bli himla spännande! Jag tycker att jag kan sminka mig men kommer väl säkert få en och annan aha-upplevelse! Jo, jag tror vi varit rätt duktiga på att bocka av det man kan i det här läget... men jag blir ju ändå lite stressad när jag inser att folk faktiskt gjort placeringskort redan!