• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • JoMiJon

Vilket är viktigast datumet eller platsen? en kompis svarade platsen men jag är tveksam

• JoMiJon

man kanske skulle ha midnattsbröllop med middagen innan? då får man rätt bröllopsdag men festen är 070706

• Gabbies

för oss är datumet viktigast..

Vi ska inte heller ha ett stort vräkigt bröllop.. mkt därför jag börjat planera så tidigt.. hittat mycket tips på billigare alternativ och sprider ut kostnaderna..vi har en budget på 40.000 kr på ca 60 gäster.. detta är dock utan bröllopsresa..

• Madelensh

Hejsan!
    Jag ska också gifta med 070707, jag skulle behöva ett råd, vi tänkte ha 2 små näbbar på 3 år, är det nödvändigt att de ska ha corsage? Jag tänkte, den lär väl kanske inte sitta på så länge på 2 klåfingriga pojkar? Eller vad tror ni? Behöver brudtärnan ha bukett??

• JoMiJon

Jag har nu bestämt ungefär hur klänningen ska se ut.. (har 40kg att gå ner till nästa år så jag kan inte beställa den än) men en kompis ska hjälpa mig att fixa en sådan klänning jag vill ha..

sen ska en kompis hjälpa mig med brudbuketten det var väl allt..

• Gabbies

Madelensh: jag ska ha en liten pojke som näbb.. han ska inte ha corsage.. han kommer vara lite över 2 år vid vårat bröllop.. de e som du säger den kommer inte att sitta kvar iaf.. plus att jag ska inte tvinga på pojkstackarn en varm kostym mitt i sommaren.. han ska bara ha en kortärmad skjorta o ett par finbyxor..

• Fru The

Tärnan behöver inte ha bukett, men det är väl ganska vanligt att man ger henne en. Men fråga henne hur hon vill ha det själv.. Ibland kan det räcka med en enkel blomma eller så också..

• Fru Enamorada

jomijon

minns inte riktigt när vi bestämde datumet... vi förlovade oss på nyårsafton men jag tror vi hade ställt in oss på 7 juli innan... vi har ingen speciell koppling till datumet, men vi ville gifta oss i juli lr augusti och så kollade vi i almanackan och tyckte att 070707 var ett kul datum.. :)

nån frågade också om platsen lr datumet var viktigast och för vår del är det nog platsen. hade vi hittat drömkyrkan och den inte var ledig det datumet skulle vi nog bytt datum.

• Fru The

1 år och 1 dag kvar då... Hmm.. härligt! Snart kan man börja planera "på allvar"

Svar på tråden Vår dag 070707... #3