• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • förhoppningsis

Vi fundrar på singapore som bröllopsresa, har aldrig varit där... vi tänkte åka runt lite och inte bara hitta ett lyxhotell och sen stanna där hela resan. Blir nog mer åt backpacker lyx hållet för oss

• Fru The

förhoppningsis

Har min bror i Singapore.. Därav resmålet... Men det blir nog lite bröllop och så med, men det är trevligt.

Har ringt och pratat med "växtmakarna" nu och hon hade inte nån bild på deras riddarsporre och sen tyckte hon inte att den såg ut som den vi var ute efter, så det är förmodligen inte rätt. De gör dessutom inte själva, utan köper in.. *min nitlott*

• Fru The

förhoppningsis

Kan berätta mer om Singapores sevärdigheter och annat när vi har varit där!

• förhoppningsis

konstigt för jag frågade "gör ni blommorna själva" och hon sa ja...

Låter kanon, måste var skönt att få dra ut på sommaren lite oxå, om en månad är det mitten av september och dax för filt och te i soffan

• förhoppningsis

smiter för idag...

ha en trevlig kväll

• Fru The

förhoppningsis

Till mig sa hon att de är gjorda i Kina.. ja, ja jag får hoppas på det bästa..

Firar förresten vår förlovningsdag idag. Förlovade oss -02.

Ha det fint!

• Dalabrud-07

Kikar in lite så här på kvällskvisten.
    På fredag ska vi proväta maten Har beställt så det räcker till både mina och sambons föräldrar. Dom vet att dom ska komma hit och äta, men sen vet dom inget mer Hoppas bara att dom tycker det blir bra. Jag vet att i slutändan är det vi som bestämmer, men det känns skönt att veta att dom tycker om maten.
    Frågade ju min bästa vän om hon ville vara toastmadam på bröllopet, frågade i fredags, men har fortfarande inte fått något svar..... Hennes spontana reaktion var ju allt annat än lovande för min skull, så det känns som om jag måste börja leta efter ett annat alternativ...
    Annars tycker jag att det mesta flyter på.
    Ska ringa och beställa klipp-tid någon dag och samtidigt passa på att diskutera lite med frisören.
    Har inte varit till floristen än, men jag vet på ett ungefär vad jag vill ha, och hon är dessutom väldigt duktig, så jag behöver nog inte oroa mig.
    Tänkte försöka hinna in och kolla på klänningar på fredag efter jobbet, innan jag hämtar upp maten. Även där så vet jag redan vilken typ av klänning jag vill ha, gäller bara att hitta Den .
    Fotografen är tillfrågad och han har tackat ja. En bekant som är fotograf. Han kommer att vara med hela dagen, känns jätteskönt! Hoppas att han slösar många bilder!
    Alla trycksaker är beställda - skönt!
    Tänkte försöka dra med mig sambon på bröllopsmässa här i september, hoppas att man får lite mer idéer, fast sambon tycker nog att det räcker som det är

• Fru The

Dalabrud-07

Ojsan. Här var det allt på en gång!

Att proväta är ju viktigt. Det ska även vi göra, dock senare. Tårta ska vi också proväta olika fyllningar tror jag. Men det blir inte heller just nu.

Allt sånt får vi ta efter vi kommit hem från Singapore. Det är ju bara en månad kvar innan vi ska dit! Däremot så ska vi provdricka vinet innan.

Imorgon ska vi till Body Shop och boka brudmakeup och även festmake åt tärnan. Hoppas även på att hon kan komma till mig. Det hade varit det allra bästa. Då slipper jag flänga runt hela dan.

Frisören är en bekant till oss och håruppsättningen får vi som present. Det är kanon! Hon har dessutom lovat mig ett flertal provuppsättningar.

Fotografen bokade jag innan midsommar. Han blev lite ställd när han såg att det var en fredag. Han hade missat läsa årtalet.. Men det ska nog bli toppen.

Tror inte det blir nån mässa för oss. Just nu är det viktigaste att hitta riddarsporre som sidenblomma. Framförallt för att ha i håret, men även till buketterna, coursage m.m. om de inte är för dyra. Ca 20-25 blommor är vi ute efter. Men det sitter ju fler på samma stängel, så det kanske inte behövs vara sådär jättmånga. Får hålla tummarna på att vi hittar. Annars kraschar väl färgtemat och jag som redan har gjort en massa.. *snyft*

• Lollo070707

Hej!

Får man vara med här..? :)
    Vi har bestämt för någon månad sedan att vi ska gifta oss 070707.
    Helt upprymd och virrig så mycket som ska göras så man vet knappt var man ska börja... ;)

• Fru The

Lollo070707

Hej o välkommen till sidan

Svar på tråden Vår dag 070707... #3