• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • Zozo

Jag har sant där spikrakt, svart(jobbigt, inte färgen) och halkigt har.. sa jag kan inte göra sa mycket med det.. men just tofsvarianten där borde kunna fungera!
    Jag glömmer aldrig när jag skulle pa studentbal - det tog killen 3 timmar att sätta upp mitt har!! Han svor och han svor och jag höll pa att komma försent!
    De tva senaste gangerna har tjejerna däremot gjort superfrisyrer pa en knapp timme.. men jag tror att det är lättare med dagens mode än 90-talsmodet där haret var "luftigare" i frisyrerna.

• viktualia

helt sant...

själv har jag bara vara riktigt fin i håret en gång och då var det en tjejkompis som hjälpte mig... i stan där jag växte upp hade vi inte bal så jag har aldrig gått till salong och fixat det....

...och 3 timmar har jag nog inte på mig på lördag morgon... räknade nyss ut att vi ska dra hemifrån runt 12 och jag vill sova ut lite också.. hm... som sagt... ska nog försöka övertyga min m2b om att han ska försöka... får göra en mindre testomgång på fredag kväll när han kommer hem!

...själv har jag fullständigt fastnat i oktoberbrudtråden just nu.. det märks att det närmar sig för oss i det gänget... hm... fast jag ligger som vanligt hästlängder efter alla... eftersom jag verkar vara den enda som inte vill vara färdig med hela planeringen två månader i förväg....

• Zozo

Haha! Nej, som sagt, de tva senaste gangerna har det bara tagit knappa timmen för haruppsättning pa salong.. och da var ända den senaste en bruduppsättning.. Sa jag har räknat med max 1h30 till frisören nu den 14e.. och hoppas pa att det bara tar en timme! Jag har lite snal planering där. Sminkningen räknar jag en timme men det tog bara 30-45 minuter sist jag gjorde det.

• viktualia

jag har inte pratat med min frisersalong än.. men jag vet att man både kan fixa hår och make där... och sakta börjar tidsplaneringen för dagen att ta form... ska försöka få tag i fotografen strax....

förutom bröllopet på lördag så ska jag på jättefest med klädkod kavaj sista helgen i augusti. men då har jag i bästa fall kvinnliga kusiner/moster och/eller mamma i närheten när jag ska fixa mig så kanske de kan hjälpa mig... vore himla käckt... långa hår är ju inte helt enkla att fixa festfina....

...som sagt... vilka bekymmer man har... och på arbetstid dessutom...

när går du på semester Zozo?

• Zozo

Ahh.. pa tisdag kväll... Känns som en evighet!! Min käre m2b är pa semester fran och med fredag kväll och han sticker iväg nerat i förväg pa mandag.. men min vecka är rätt full.. Pa mandag firar vi födelsedag för en av mina väninnor, onsdag maste jag packa och greja, pa torsdag kommer en av mina vänner (som gifter sig nu i helgen!) fran Sverige med sin make och jag hoppas hinna träffa dem lite.. pa fredag tar jag taget ner till Bourgogne med min väninna och sen börjar racet..

Maste hämta makens ring pa fredagen samt träffa fotografen
    Lördagen maste vi till floristen, hämta nycklarna till slottet, hämta var champagne hos en väninnas föräldrar, handla för första halvan av veckan... pieuh!
    Pa söndagen ska blommorna hämtas, min skottska väninna ska hämtas pa stationen och alla kommer att anlända pö om pö..
    men det är ju fantastiskt roliga grejer att göra!!

• viktualia

tempo tempo låter det som

...pratade just med fotografen! han verkade STÖRTSKÖN! himla rolig kille... ho ho.. så nu har jag förhoppningar som coola bröllopsbilder minsann!!

• Zozo

Sa roligt! Jag satt med ett stort flin efter att ha pratat med floristen som var helt hysteriskt lycklig över att fa göra en bukett och tre bordsdekorationer som var lite ovanliga..

• viktualia

jaa själv tyckte jag att det var läge att ringa fotografen nu.. min m2b lät överskeptisk i telefon igår (han är bortrest) men jag struntade i det...

...hans inställning verkar vara att allt ska bestämmas dagen innan bröllopet.. allt annat är för tidigt och för jobbigt att ta ställning till nu... *suckar lite* och undrar om nån känner igen sig?
    Jag tycker inte att jag är så himla tidigt ute när det är 3 månader minus en vecka kvar.... men men... vi är olika vi människor

• Meddelande borttaget
  • Zozo

Jo, men precis sa har det varit här.. Inte direkt att han varit ointresserad men han har tyckt att det var goda tider kvar liksom.. och sa nu, de sista tre veckorna, har han kommit pa att oj hoppsan! vi hade ju en del kvar att planera/organisera.. samtidigt som han har enormt mycket pa jobb etc.. Det var precis DÄRFÖR jag ville organisera i tid.. när det var lugnt pa job etc.. Suck!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...