• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 4

Välkomna alla nya och gamla julibrudar. Detta är fortsättning på den gamla tråden nr 3.

Fyll på och babbla i massor nu

Nya julibrudar som inte lagt till sig på listan. Kopiera gärna den senaste och lägg till erat eget nick mm, ju fler destoroligare. Glöm inte att berätta om era planer och hippor mm. Vi är många som är nyfikna och självklart vill vi veta hur det går.

Massor av kramar /Katten

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4
  • Fru Nilsson 1/7-06

Oj, vad jag är på G. Måste bara fråga.
    M2b ska få en Jag-älskar-dig-bok av mig. Men innan han får den ska han få ett smakprov. En dikt som berättar vad det är.

Jag hittade en dikt som jag har modellerat med så den passar mig. Vad tycker du?

Ville köpa något fint,
    men visste inte vad.
    Ingenting jag hitta i vår lilla stad.

Men en idé jag fick en dag!

Jag ska göra en bok,
    tänka sig.
    En bok, som handlar om
    min kärlek till dej.

Jag hoppas att du tycker om den nu.

Blunda, så får du
    ?Jag-älskar-dig-boken?

skapad av din Gosingfru

• Sunshine77

Hallå 1 juli-brudar! Nu kan vi alla säga "nästa vecka gifter vi oss"... Konstig o underbar känsla, eller hur? Någon mer än jag som börjar sova lite extra oroligt på nätterna nu?

• Fru Nilsson 1/7-06

Sunshine77
    Du är inte ensam om att sova dåligt!
    Själv har jag sovit dåligt i ett par dagar nu och vi har 12 dagar kvar....

• GithKat

Hej tjejer. Härligt att se att ni är på g själv är jag ett mer eller mindre nervvrak.. börjar dock få hygglig koll på allt... det här är nu helt klart:

Blommorna är bokade.

klänningen inprovad och ska hämtas den 3:e lika så hans kläder.

Min ring är klar och våra förlovningsringar är upputsade. Gubbens ring hämtas den 28:e

Programmen är färdiga men inte tryckta.

Bordsplaceringslapp är på gång.

Vi åker i svärmors sportbil, bestman och tärna får åka själva med brudnäbben.

Morgongåvan hoppar vi över...

Den 5:e ska jag fixa håret (färgning och klippning).

Imorgon 20/6 genrep med prästen.

Älsklingen fick sin sexa i lördes.

Hotellet bokat.

Meny och dryck fixat.

tror jag fått med det mesta

• Blivande Fru!

Bols:
    En butik i Växjö säljer ett urval från maidenform, det var där jag hittade och provade min.

Jag har fått min möhippa, det var såå roligt, jag ler var gång jag änker på det, hela dagen gick jag och tänkte att "detta gör de bara för mig".

• BoIs

Jaha då har vi träffat prästen. Visste vem hon var sedan innan då hon vigt min syster och allt känns jätte bra. Våra förslag på psalmer och solosånger var det inga problem med, vigselpsalm under mel."Den blomster tid nu kommer" blev hon storm förtjust i. Det enda hon komm. var att om jag kommer in m. barnen som näbbar så blir de i fokus inte jag/vi. Hennes förslag var att de går in m. tärnor och bestmän och jag och sambon kommer hand i hand för att det är VÅR dag inte barnens. Lät som ett bra förslag så vi annamade det. Allt flöt på väldigt bra.Det finns ingen cd-spelare i kyrkan så vi får be killen som skall sjunga solo att ta med vår ditmen det var inga problem sdae prästen. Var på City Gross idag och hittade jätte söta kaffeservetter m. roshjärtan och gröna blad. Blir kanonbra!! 14kr/20st.
    Skall handla det sista i dryckesväg nästa ve. Inte lönt att närma sig systemet innan midsommar.
    Vår tygaffär har nu 50% så jag passade på att handla tyg till brudväskan jag skall sy. 50kr för allt!!
    Man är ju väldigt glad att man kan komma billigt undan så här på sluttampen för pengarna rullar...
    Fick även klart m. desserten. Vi ville ha vit chokladmousse m. bärsås men trodde att det skulle bli himla dyrt då kocken som skulle fixa det var gjort det till nobelmiddagen (och oss..hihihi) men sambon jobbar m. hans fru så vi fick det till 10kr/port! tack...Det kan man bara inte motstå så vi lade jordgubbarna och glassen på hyllan, för det var vårt andra förslag.

• Blivande Fru!

Vilken smarrig dessert Bols
    Vi ska ha samma mousse i vår "Bakelse-tårta"

Idag har jag provat ordentligt med underkläder-underkjol och klänningen, jisses va varmt det var
    Ska nu sy på höfthållaren då de där långa sakerna är för långa , men det ska nog gå bra.

Funderar på vilken tjocklek man kan ta på vigselprogrammet, det blir kanske för tunnt med vanliga ark. hmmmm.

• BoIs

Blivande fru;
    Ang. vigselprogrammet så tänkte vi ha lite tjockare omslag och vanliga vita sidor inuti. Allt viks dubbelt och sedan skall vi ha ett vitt band runt som håller ihop papperna, samma vita vi hade på inbjudningskorten fast tunnare.

Visst lät desserten gott...den är go jag lovar...

Någon som kan komma in på "The Knot" och hitta sommar bios? Letar efter någon snygg dukning.Förslag??

• GithKat

HEllo tjejer. Vi var oxå o pratade med prästen igår. Våra förslag om vigselordning och låtval gick helt klart hem. Nu längtar jag i massor. Kan tillägga att jag provat ringen i massor varje gång jag är hos sväronen...och den är lika fin varje gång.

Ang blad i vigselprogrammet så kör vi vanliga kopieringspapper till det. ett A4 som vi viker på mitten bara. Till festprogrammet kör vi dock tjockare papper som en "pärm" på häftet, övriga papper är vanliga kopieringspapper de oxå.

Bols: vilken god dessert ni får.. mums. Vi kör på jordgubbar och glass av ren lathet.. vi lagar ju maten själva.

• Fru Nilsson 1/7-06

Är det nån 1 julibrud som fattar att det bara är en vecka kvar!!!!!

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4