• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 4

Välkomna alla nya och gamla julibrudar. Detta är fortsättning på den gamla tråden nr 3.

Fyll på och babbla i massor nu

Nya julibrudar som inte lagt till sig på listan. Kopiera gärna den senaste och lägg till erat eget nick mm, ju fler destoroligare. Glöm inte att berätta om era planer och hippor mm. Vi är många som är nyfikna och självklart vill vi veta hur det går.

Massor av kramar /Katten

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4
  • bellaprincipessa

Känns helt konstigt men helt underbart! :)Bara en vecka kvar... Trodde jag hade läget under kontroll men nu verkar det som om vigselprogrammen inte hinner komma i tid, vad gör man då :(. Festprogrammen är heller inte klara, men annars är det mesta fixat. Sover också dåligt på nätterna, blivande har börjat drömma konstiga drömmar han me ;).

• GithKat

Glad midsommar tjejer. Älsklingen och jag håller oss hemma denna helgen och bara tar det lugnt. I morgon är det en vecka kvar tills juli månaden infaller.. förmodar att flera 1:a julibrudar är pirrigt nervösa. Själv fattar jag nog inte riktigt att vi gifter oss om två veckor. På onsdag hämtar jag älsklingens ring och ska även på BT- fika. På lördag blir det en heldag med svärmor för då ska vi leta skor åt henne. Nä nu ska jag gå o koka potatis. Kram från en pirrig kissemisse

• GithKat

Jag har ju glömt berätta att gubbens namnändring har gått igenom och jag har skickat in ny ansökan om namnändring. Så nu kommer de som inte vet om namnändringen tappa hakan i kyrkan..*S*

• GithKat

Om en vecka smäller det för dessa underbara brudar. Hur har det gått för era planeringar och är ni nervösa?

1 juli emmsan2, Alnö gamla kyrk, Sundsvall
    1 juli Kotten_75, Billdal
    1 juli Irene 2006-07-01, Ärtemarkskyrka
    1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
    1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
    1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
    1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
    1 juli ~emma~, Gislövs kyrka, Trelleborg
    1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
    1 juli Pilularia, Tynderö kyrka, Timrå.
    1 juli, tessan1/7-06, Alsters Kyrka, Karlstad
    1 juli, bröllop2006, Alsters Kyrka
    1 juli, Therése 2006-07-01, Bettna kyrka, Bettna
    1 juli, Penny29 Bosjökloster kyrka, Höör
    1 juli - Jossis, Vårdnäs Kyrka Linköping
    1 juli - Fru Nilsson, hemlig kyrka, Trelleborg
    1 juli - villa solglimt, hemligt, Diö

• Fru Nilsson 1/7-06

Idag har vi varit och pratat med prästen i kyrkan och repeterat vigseln. Skönt med en lugn, lite spexig präst som helt och hållet sätter oss i fokus.
    Prästen föreslog något kul!
    Istället för att stå i vapenhuset och ta emot gratulationer, så går vi ut, runt kyrkan och tar oss in i kyrkan från baksidan.
    Efter att alla gäster lämnat kyrkan, fått rispåsar och väntar utanför, går vi ut genom kyrkporten en gång till.

Nu har vi kvar min klänning, ska prova den imorgon. Tärnorna ska med och prova sina klänningar, sen hämtas allt på fredag.

Hur ska ni göra natten till er bröllopsdag. Sover ni med eller utan mannen?

• GithKat

fru Nilsson: vad roligt att kunna springa runt och komma ut en gång till. Min väninna gjorde lika dant och det var himla trevligt. Vi får istället gå till den uppmurade "ruinen" och ta emot kramkalas och risregn. Vår kyrka är så liten och det blir svårt att ta sig runt utan att folk ser oss

Vi har bestämt att vi sover hemma i våran egen säng, tillsammans.. känns lugnast så även om vi får gå upp i ottan för att hinna med. Sen blir det hotell på bröllopsnatten och då jäklar ska jag bada bubbelbad Det börjar dra ihop sig nu.. hehe om två veckor då är man gift vid den här tiden.

• Fru Nilsson 1/7-06

GithKat
    Vad kul att er namnändring har gått igenom!

• Pilularia

GithKat: NERVÖS???

Jodå kan inte sova kan inte planera inte ens gå ut och kolla här!!!

Vi var och kollade in kyrkan och såg att vi INTE kunde göra den mysiga lilla rundturen runt kyrkan. HUR vi löser det vet vi inte, men det kan bli vapenhuset...

Vi kommer att sova hemma... På fredagskvällen så ska mina kusiner mfl träffas för en liten "kusinträff" så vi hoppas att vi kan vara med där. Annrs så känns det så konstigt, vi träffar alla bara en kortis under dagen sedan smiter vi och så åker alla hem på söndagen mest troligt så hinner vi inte träffa dom då.

Vi får komma in i vår lokal på onsdag så vi hoppas att vi hinner duka så mycket som möljigt då så det bara är maten och blommorna på fredagen... Hoppas vi kan få en lugn stund då!!!

Killen som skulle köra oss har helt plötsligt ändrat sig... Han "trodde " att vi ville bli körda på dagen, men vi har hela tiden pratat om kvällen eftersom vi inte beöver skjuts från kyrkan till festen utan bara från festen till hotellet... Så det är ett frågetecken för oss nu...

• bellaprincipessa

Jag kommer att sova hos min mamma natten innan, hon bor nära kyrkan och hårfrissan kommer dit på morgonen. Ska titta på film med syrran och ta det lugnt, kanske dricka ett glas champagne ;). Jisses vad snabbt dagarna går nu!

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4