• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 4

Välkomna alla nya och gamla julibrudar. Detta är fortsättning på den gamla tråden nr 3.

Fyll på och babbla i massor nu

Nya julibrudar som inte lagt till sig på listan. Kopiera gärna den senaste och lägg till erat eget nick mm, ju fler destoroligare. Glöm inte att berätta om era planer och hippor mm. Vi är många som är nyfikna och självklart vill vi veta hur det går.

Massor av kramar /Katten

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4
  • Blivande Fru!

Hej alla nya och gammla Juli brudar

Sitter och klurar på vigselprogrammet, undrar vad det kostar att lämna in det på ett tryckeri?
    Vad får ni betala?

Annars så faller allt på plats mer och mer, ska sy på lite tyll på näbbens underkjol, sedan ska mamma rätta till min klänning i axelbanden lite (de halkar ner).
    Har ångest över mitt slös beteende, får nog avboka min salongsbehandling inna bröllopet, då pengarna inte räcker till

• Fru Nilsson 1/7-06

Blivande Fru
    Jag hörde mig för på vårt Kommuntryckeri. De skulle ha ca 450-500:- för 40 festprogram med 16 sidor (4st A4 dubbelsidiga) + vigselprogram ca 60st.

• GithKat

Hej tjejer. Hoppas allt börjar ordna sig för er. Själv har jag fixat med klänningen idag. den ska bara sys till lite i midjan. Imorgon ska jag hämta ringarna och jag längtar någe grymt mycket. Har pratat med PRV idag igen.. att det ska vara så svårt.. Skattekontoret hade självklart skickat fel papper så nu har killen som har hand om vårt ärende faxat dem om vilka papper han ska ha. Hoppas han får svar imorgon så vi kan byta namn isamband med vigseln. Nä nu kalla kudden.. vi synes i cyberrymden. Kram på er alla blivande män och fruar/katten

• BoIs

Idag har jag varit nere och måttat för min ring och fixat med gravyren. Vi beställde ringarna i april men då jag skulle gå ner lite i vikt så väntade vi med stl på min, men nu är det klart! Skall inte hämta hem dom förrän 2ve. innan vigseln...
    Är det någon som kan tipsa om någon affärskedja m. bra Bh;ar? Skall ha bh utan axelband men inte hittat någon bra. Bysten har försvunnit...så inget passar.
    Hur skall ni göra med halsband? Jag har ett dilemma där. Klänningen slutar som sagt ovan bysten m. ett litet släp. Håret är uppsatt i en knut i nacken ev. med några pärlor. Ingen tiara eller slöja.Skall ha pärl öronhänge. Kan känna att det blir för mkt med pärlhalsband och armband oxså...Räcker det m. armband då jag inte skall ha klocka eller bara halsband eller....hjälp...???

• Blivande Fru!

Tack för prisuppgifterna.

Bols:
    Du kan ju ha en guldkedja med en pärl-droppe, så blir det inte för mycket.
    Jag ska ha en vanlig tunn kedja med endast en liten cubik sten som hänge.
    Kan inte säga någon kedja, men maidenform har bra bh:ar, jag har själv köpt en till mina "små"
    Gå till en inriktad butik och få bra hjälp, de har också oftast ett bättre urval av kvalitet.
    Jag kan inte ha vanliga axelbandslösa, men den jag köpte har en stadigare resår innanför baktill som hålle bh:n på plats.

GithKat:
    Åhh vad man hatar pappersstrul
    Hoppas att det löser sig.

• BoIs

Tack blivandefru.
    Någon mer?

• BoIs

"Blivande fru!;
    Maidenform finns bara på nätet känner att jag vill prova så det blir rätt och känns bra. Beställde du via nätet?

• Fru Nilsson 1/7-06

Såhär långt har jag kommit:

Idag har jag fått ansiktsbehandling och varit och provat klänningen igen. Hon hade inte sytt i innertyget (kommer inte på vad det heter, ni vet vad jag menar) och det var tur för när jag väl fått på mig underkläderna (en body) blev klänningen för stor, både över bysten och i midjan. Tänk vad en body kan göra.....

Ringarna är klara på måndag, det ska bli skitkul att hämta dem. Längtar efter att få prova dem!

Programmen är färdigtryckta. Ska bara fixa en stooor bordsplaceringslapp oxå.

Löparna till borden ska jag korta av, de är för långa. Men nu har jag fått de rätta måtten.

Har kvar att fixa transporten mellan kyrkan och lokalen. Hur gör ni andra, tar ni med tärnor och marskalker i bilen?

Halsband till mig och halsband och armband till tärnorna är klara. Ska göra halsband och armband till toastmadamen oxå.
    M2b får själv fixa slipsar och slipsnålar till marskalkerna.

Morgongåvan till mannen är ännu inte klar. Den måste göras när han inte är hemma!!! (en Jag-Älskar-Dig-bok)

På måndag ska jag färga håret och på torsdag förlänga det.

På tisdag ska vi ha genrep i kyrkan med tärnor, marskalker och präst.
    --------------------
    Min ena tärna gifter sig på torsdag och vi ska ha möhippa för henne på onsdag. Bara nåt lite: hårförlängning på fm, bygga naglar, ansiktsbeh. sen gör vi oss iordning och äter ute på restaurang på kvällen. Inget avancerat och mkt lite alkohol.
    --------------------------------
    De ringde från hotellet om vår bröllopsnatt, de sviter de använder till brudpar är under renovering pga skador. De har dock bokat om oss till ett annat ställe och fixar skjuts både dit och hem. Kanoon!

Hur långt har ni andra kommit?!

• Fru Nilsson 1/7-06

Ååhh, typiskt att jag kommer på vad innertyget heter när jag redan har skickat iväg inlägget: FODER!!

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4