Vår hund älskar broccoli :-?
Ni som har hund, äter er hund något udda? Berätta!
Vår hund tigger broccoli och banan, päron och ananas. Märligt att han gillar det. Annat bryr han sig inte så mycket om.
Ni som har hund, äter er hund något udda? Berätta!
Vår hund tigger broccoli och banan, päron och ananas. Märligt att han gillar det. Annat bryr han sig inte så mycket om.
MpMl: Det är rätt att han håller på någon sorts standard. Det är ordning på din hund som inte slafsar i sig vad som helst tycker jag!
Är medveten om att djur liksom människor inte mår särskilt bra när de är för bortskämda. Min katt får godbitar lite då och då, speciellt när hon har varit duktig vid borstning, klippning av klor etc. Inte jämt och ständigt naturligtvis.
katta_vintern05 : Hihi jo vi kallar honom Prinsen, (heter egentligen Gibson), han är lite lätt fin i kanten ibland, ska tex ligga i en solstol och sola och absolut inte på gräset...
Vad gulligt, i en solstol, kan se det framför mig
Wire, i GURKA också?!? Det visste jag inte!
Jag skulle gärna vilja veta vad din veterinär gav för info om olika födoämnen. har du lust att skriva ned??
När jag var liten hade min farfar en stor dobermanhanne som åt samma frukost som sin husse; Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk.
Min pappis är ganska kräsen, men är omåttligt förtjust i majs, gurka och morötter så kaninen får hålla hårt i sina godisbitar!
Förövrigt hade jag en hästkompis som var tokig i bananer och en annan häst i samma stall gillade en viss sorts halstabletter
Yoni
Vilket lustigt beteende av en katt - jag kan tänka mig att det ser väldigt speciellt ut när katten gör så!
Att golden och labbe har högst bit/utfalls statistik är inte så konstigt med tanke på att de är så vanliga.
Rosenhaga
Ja, ibland undrar man hur han är funtad den katten. Tillslut måste man ta bort tejpen från honom och då blir han lite sur, som att han minsann inte behöver någon hjälp. Som tur är sitter den inte så hårt, annars skulle han se mer tussig ut än han redan gör
Yoni,
Den katten skulle göra sig i en film! Tänk dig scenen - kanske reklam för Scotchtape? *skrattar glatt*
Rosenhaga
Då får man nog filma honom i smyg, han är paniskt rädd för människor han inte har träffat förut, och speciellt män är läskiga. Utom mina pojkvänner, de verkar inte bekomma honom alls, till skillnad från min mammas karl(ar) genom åren, de är enligt katten de värsta människorna i hela världen.
Annars äter han bara torrfoder från IAMS.
IAMS och tejp. Gott.
Vilka härliga historier!!!
Alla som sitter brevid mig hör hur jag flabbar högt eller fnissar ibland. :)
Tyvärr har jag inga husdjur men efter denna inlägg ska jag kanske skaffa mig i framtiden.
Ser fram emot fler historier...
Sister of the Night:
(alla som inte är intresserade av specialmat för katter med urinstensproblem kan hoppa över detta utan förlust, ledsen att det blir långt... )
Här kommer det hela: Vår katt har ätit specialmat (Specific FSD) pga att hon tidigare har haft urinsten av typen struvit. Denna mat gör dock att risken för oxalat-urinstenar ökar. Tydligen har oxalatstenar ökat kraftigt generellt hos katter eftersom de senaste decennierna eftersom specialmat används i mycket större utsträckning (forskning i USA).
Hon fick en oxalatsten som tyvärr behövde opereras bort. Detta gick över förväntan och hon är nu superpigg igen.
Vi fick rekommendation att ge henne specialmat som är för katter som har nedsatt njur/urinvägsfunktion, den ska tydl vara extra "mild". Kan återkomma med vad den heter eftersom jag har glömt, hon är kräsen så vi kör både Hills & Specific, torr & burk.
Sen frågade vi vad hon inte får äta baserat på vad hon gillar för människomat. Hon får inte äta något som innehåller för mycket salt, protein eller oxalat. Alltså, mer specifikt frågade vi om följande (som hon då inte får äta): räkor, fisk, Kalles kaviar, gurka, majs, melon. Jag glömde fråga om vegetarisk leverpastej om hon älskar. Hon får äta "vitaminer" (=kattgodis) men ska inte äta för mycket av det eftersom hon inte ska få i sig onödigt mycket protein.
Har du mer frågor/vill maila om något når du mig på icaw@spray.se
Våran hund Äter det mesta i grönsak o fruktväg.. men ngt jag tyckte var konstigt är att han gillar Oliver som bara den, gurka, tomat o grejjer.. han älskar sallad.. hehe
Yoni: Tänkte på kattens beteende du nämnde; har för mig att jag läst någonstans att katter kan gilla viss plast-doft då den doften påminner om något som kattmamman utsöndrar (medger att det dock låter märkligt) Låter ju inte klokt, men...
Wire, tack snälla! (mejl kommer.)
Linslus
Jaha, då förstår jag. Då är han inte hjärnskadad alltså?
Men det låter ju rimligt, det måste ju vara något annat än att det är så gott...
Tack för förklaringen
Vindruvor vårrullar och chilisås äter vår hund, men jag tror inte han mår bra av det för det.