• Rosenhaga

Vår hund älskar broccoli :-?

Ni som har hund, äter er hund något udda? Berätta!

Vår hund tigger broccoli och banan, päron och ananas. Märligt att han gillar det. Annat bryr han sig inte så mycket om.

• Svar på tråden Vår hund älskar broccoli :-?
  • Vicky83

Jag har ingen hund och berätta om, men en märklig katt. Han älskar majs. Spelar ingen roll om det är majskolv, majs på burk eller minimaj. Han äter det ändå. Han älskar även potatis i alla former. Skalar man potatis så har man även honom uppe i vasken. Han tycker även om aprikos- och melonjuice.

• Anthea

Citronmelissen i köksträdgården käkades upp av labben igår... Krusbär, tomater, potatis etc. som odlas måste hängnas in.

Annars äter de nog allt: riskakor, sallad, frukt, segt godis, fårbajs, möss, värmeljus m.m. Lök äter de inte, och inte citron, i övrigt slinker allt ner.

• Rosenhaga

Vicki83

En katt som är tokig i majs - det var något nytt!

Det där med potatisskal hade jag glömt bort. Min hund gillar också det - men inte från rå potatis utan när man skalar potatisen när den är kokt. Vi behöver aldrig en skaltallrik.

Majs?! *skakar skrattande på huvudet*

• Rosenhaga

Anthea,

Vi har också en labbe men gudskelov låter han bli hästbajs och sånt.

Minns Hampus, en labbe vi hade tidigare. Vi hittade honom liggandes på rygg under svartvinbärsbusken - plockandes svarta vinbär för fullt. Det var mums för honom!

• qazbnm

En golden retriver som vi hade när jag var lite "plockade" blåbär i skogen och åt :)

Vicky83

Min katt älskar oxå majs :)

• loppalina

Våran hund älskade makrill i tomatsås!! Hör o häpna men det var hennes grej. Sedan var hon som tokig så fort solen kom fram, hon skulle bara ligga där, i den stekheta värmen :? Hon var en blandning mellan New Founland och Flat Coated Retriver (stor o svart) Haha... Ja älskad o saknad är hon, sedan 1½ år är hon i himlen, numer i sällskap med svärmor som hon älskade högt. Jaja nu blir jag sentimental.... flåt*

• Briderella

min katt älskade åxå majs, hon åt det mesta och gillade saltlakrits Hon slickade av pulvret på turkisk peppar)och knäckebröd tuggade hon gärna......som sagt lite avfallskvarn över henne det mesta gick ned...

• Nean82

Min bästis hund nobbade kött men älskade frukt och grönt.
    Hon kunde höra om man tog en tugga av ett päron, och då kom hon farande och tacklade omkull en.

Hon åt bara äpplen som kom från träden, absolut inte de som legat på marken.
    Hon länsade också vinbärsbuskarna genom att ta en gren full med bär i munnen och sedan backa. Då rev hon av bären med tänderna.

Jag saknar den tjejen.

• Fiafria?

Min katt gillade också knäckebröd, och chips! Vanlig "blöt" kattmat hatade han, fick han det blev det matstrejk. Och det var ju ganska bra, för kattmat luktar ju uäck! En gång fick han strömming, men blev så rädd för fisken att han gömde sig och var borta i två dagar...

• Nean82

Min hund är lite tråkig. Han äter det mesta, men nobbar frukt. Han åt mycket konstigt när han var valp.

Min bästis andra hund har hittat en delikatess... hästbajs...

Svar på tråden Vår hund älskar broccoli :-?