Vår hund älskar broccoli :-?
Ni som har hund, äter er hund något udda? Berätta!
Vår hund tigger broccoli och banan, päron och ananas. Märligt att han gillar det. Annat bryr han sig inte så mycket om.
Ni som har hund, äter er hund något udda? Berätta!
Vår hund tigger broccoli och banan, päron och ananas. Märligt att han gillar det. Annat bryr han sig inte så mycket om.
Ja o spadet från oliver!?
Svärmors hund älskar frukt och grönsaker, favorit är dock avocado!!! Så fort man äter frukt sitter hon och illstirrar på en "snälla får jag smaka" :D
Haha, skrattar gott åt hunden som grävde upp morötterna. När jag var liten hade vi också en hund som gjorde det, mamma blev inte så glad, inte heller grannfrun eftersom att våran Frida letade sig vidare till nästa trädgårdsland och rensade även det på morötter. Måste jag tillägga att det inte blev några mer morötter i trädgårdslanden.
Förresten, jag kom på en sak. Man ska INTE ge lök till hundar (katter vet jag inte), det räcker med en halv lök för att en mellanstor hund ska bli riktigt sjuk, tom. livshotande.
Glömde avocado, katten hade kunnat döda för det...
hmm min katt är jättekräsen - på sin höjd kan han äta ost och ibland potatismos om han är på det humöret. Men han ääälskar rått kött och räkor..
Ni hundägare, tänk på att INTE ge hundar vindruvor, vindruvesaft, eller russin, då de innehåller ett giftämne som orskar akuta njurskador, och kan i värsta fall vara dödligt!!!
Detta är ganska ny information, då det giftiga ämnet i "vindruverelaterade" saker inte är känt, endast att så lite som 5 eller 6 vindruvor har rapporterats ha dödat normalstora hundar, medan vissa har kommit undan med njurskador som följd.
Lök, och människochoklad är heller inte särskilt bra att ge hundar, då även det kan vara giftigt för hundar i större mängder, speciellt lök.
För mer info:
peteducation.com/article.cfm&cat=1772&articleid=1030
www.dogbreedinfo.com/grapeandraisin.htm
Änglahund - bra att veta! Svärmor ger ofta hunden vindruvor... Får säga till henne om det.
Mina katter älskar plastpåsar, ostbågar och oliver!
Det roligaste är att dom hör skillnad på en påse chips och på en påse ostbågar...
Äter vi oliver så dreglar dom...
Dessutom har mina tjejer ett marsvin som älskar apelsiner...
Änglahund,
Tack för tipset om vindruvor!
Har katt, men hon får nog komma med på listan då hon äter lakrits, salsa (superstark salsa), sockerkaka, vitt bröd (helst hembakat), vår otroligt starka fisksoppa, popcorn.
En gång satt jag och min sambo och åt små kryddiga ölkorvar, och kissekatten tiggde så vi gav henne en bit.. hon smet iväg som hon alltid gör och kom tillbaka en stund senare. "Åh, så sött, hon äter ölkorv", täntke vi och gav henne fler pyttesmå bitar... sen när vi ställde oss upp insåg vi att nej, hon äter inte ölkorv... Hon hade tiggt många små biter, och alla låg nu fint utspridda på en liten rund matta vi har... Vet inte riktigt hur hon tänkte där...