• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Rat

Ni som stryker på krämer på ärren....hur långt efter operationen gör ni det och har ni ingen tejp på över då?

• algit

Rat:
    Jag hade nåt skumt med vänster arm jag kunde inte sträcka ut den liksom syntes som "senor " som sträcktes under huden, min läkare sa att det var nerver som var i ofas typ men det gick över.
    Nej simmning känns inte bra men jag simmar typ aldrig hade jag gjort är jag säker på att det hade försvunnit o muskeln vant sig.

En annan sak jag har mina ärr i armhålan såååååå mycket bättre det verkar när man hör er alla.Varför gör inte alla läkare det?
    Jag har aldrig brytt mej om dem de var tejpade i 10 dagar ,jag hade inte ont där,de syns inte alls .Bara en undran.
    Ni verkar ha problem o myckt jobb med era.

• Anneli23

Ni som ska massera era bröst, hur lång tid har ni blivit tillsagda att massera?
    Jag kan inte minnas att de sade någonting om det på kliniken eller på återbesöken..

• Anneli23

Algit
    Ja ibland känns det verkligen jobbigt med ärren under brösten.
    Hur många cm är dina ärr i armhålan?

• Sannab

E d nån som vet när man ska börja massera efter operationen.. e orolig att börja för tidigt om d e skadligt på något sätt.. de kanske måste få sätta sig först?

Anneli23.. Min läkare sa att man ska massera åtminstone i sex månader och helst fortsätta sporadiskt efter det. Nu pratar jag förstås om mina inlägg vilket e koksalt :)

• Anneli23

Sannab
    Jag började massera redan dagen efter operationen. Jag har runda cohesive gel.

• algit

Annelie 23:
    Ca 4 cm kolla nu men jag har svårt att se dem.
    Jag masserade ett par månader.

• Swing

algit: Jag har hört att de flesta läkare tycker det är lättare och mer precist med ärren under brösten. Bökigt via armhålan. Sen kan tydligen inte implantaten tas bort/bytas genom armhålan, utan då blir det snitt under i alla fall. Jag undrar dessutom om det inte är mycket svårare att dessutom få in anatomiska den vägen....
    Lyckos dig som opererat dig söderut och fått runda. I Stockholm (upptäckte jag tyvärr för sent efteråt) är det anatomiska med snitt under som gäller! Naturligtvis generaliserar jag, men i de allra flesta fall är det svårt att få något annat, har jag förstått.

• Nancy pancy

Hej alla!

Nu är jag hemma efter operationen, men ont har jag...=/
    Jag har hämtat ut Citodon som jag rätt nyligen har tagit med ändå har jag ont. Hur länge kommaer man ha ont????? Jag opererades igår vid ett.

Annars är jag supernöjd med storlek och så. Det blev 300cc.

Kram!

• impossible_girl

Välkommen tillbaka Nancy pancy! Kul att du är nöjd! Själv har jag 4 dagar kvar... Någon som har något sista minuten tips. Läste nånstans föresten att det var bra att stretch bröstmusklerna innan, så att man inte får lika ont efteråt.. Funkar det eller? Kramar!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)