Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
hej tjejer..Har försökt att läsa inläggen men har bara tagit mig igenom de första sidorna...
Jag har nagra fragor om nan har lust att svara:
Vad är skillnaden pa anatomiska/runda geléhallon?
Är det nagon som gjort en "mindre" förstoring? Typ fran liten B till större B?
Vill absolut inte ha stooora bröst..
Nagon som opererat sig i Malmö?
Jag har väldigt lag smärttröskel och oroar mig främs för det..;) Tacksam för alla svar!
Izunia: Anatomiska implantat är droppformade och anses ge brösten ett mer naturligt utseende. Vissa läkare använder nästan bara sådana, de anses också passa bra på lite "äldre" tjejer och de som fött barn. Runda ger mer fyllning upptill (samt på sidorna) och man ser dom ofta på utvikningsbilder o.dyl. (Ta INTE illa upp ni tjejer som har runda. Jag skulle gärna haft såna och fått mer fyllning upptill, men min läkare vägrade. Dom skulle inte passa mig, sa han).
Läs gärna mer på www.qvinna.info ! Där finns hur mycket kunskap och bilder som helst.
Swing tack sa mkt för informationen! Försökte hitta den sidan tidiare..
Min vännina gjorde inlägg pa ca 350. gick upp 3 kupstorlekar. Hur lite är 100? Hur stor skillnad skulle det göra? 1 kupa?
Izunia: Enligt en amerikansk "formel" (viktigt: den gäller för normalstora, normalviktiga normallånga kvinnor. Är man mycket smal eller kort osv. måste man tänka på det) så ger 180g/ml/cc ca en kupstorlek större.
Formeln stämde perfekt på mig, 169/65 strl 38. 75B blev 75D med 360g och passar mig perfekt. Vad jag förstått räcker det i många fall med något mindre än 180 för att gå upp en kupstorlek. På sista tiden är det många här på BT som lagt in ganska "lite" just därför att dom är små och smala. Har man lite hull och så, kan ju en implantatstorlek göra ganska liten skillnad. Det skiljer ju ofta bara 40 g mellan storlekarna.
SWing: oj, krävs det så mycket bara för att gå upp en storlek, i så fall måste jag alltså sätta in 540 cc för att få den storlek jag vill
Råder alla att köpa en välsittande bh i den kupstorlek man tror sig vilja ha efteråt. Fyll upp med ris eller annat, ha den till vardags en tid och känn hur det känns. Om OK: ta med den till kirurgen och förklara vad du är ute efter.
ProudWoman: 540 kan låta mycket, men är man "normal" i kroppen men platt så kan det nog behövas. Ibland går det inte att lägga in så mycket vid en första operation om huden är tajt. Prata med kirurgen, allt är individuellt!
Känner en kvinna som bytte ut gamla koksalt till 600g geléhallon för ett par år sen. Låter stort men passar henne och ser inte konstigt ut. Äldre, extremt muskulös och vältränad, har tränat bort all 'egen' bröstvävnad för länge sen. Jag har förstått att det även är därför många tjejer inom extrem fitness har implantat.
Hejsan flickor!
Nu börjar mina äntligen mjukna märker jag. SKÖNT! Oroar mig bara lite för att jag går (och har gått) utan BH hela tiden. Charles sa ju det så jag gjorde som han sa, men tänker att lite stöd måste dom väl få nu när dom är 2 mån. Har varit och köpt en ammnings-BH på HM, riktigt fin faktiskt med spets och allt . 75 B har jag nu. Hurra! precis vad jag ville. MEN...det kliar nåt fruktansvärt vid ärren när jag har BH:n på. Utan kliar det bara lite, inte alls så man plågas av det. Vad tror ni. Kan jag fortsätta ha utan ett tag till? Är orolig att dom ska hänga till sig för mycket om jag går utan stöd.....
Har fortf lite ont men det är MYCKET bättre
Swing: jag vill gå från C till E eller F... kan tillägga att jag är rätt stor i övrigt, väger 73 kg och 168 lång
Själv är jag ganska nöjd med mina bröst nu. De är sma men jag är nöjd med formen. Funderar pa inlägg efter ev barn. Kan tänka mig att sma bröst inte blir sa snygga efterat..
180cc later mkt för mig men det kanske inte är sa mkt..ga fran liten B till full B kan jag tänka mig.
Rat..hur ont gjorde det när du vaknade? Gjorde du snitt i armhalan?