• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • famousfairy

Hej rat o Swing o Pickolina och alla andra!
    ja, det är ok, ha lite ont fortfarande, i olika punkter. Ha börjat kör moppe och jag tror att det tärr på musklerna lite, jag måste vara försiktig med vissa rörelse. Huden är lite öm liksom bröstvårterna. Men dom är ju mjukare, tror att svullnade ha verkligen börjat lägga sig nu, eller så ha de bara "sjunkit".
    Jag ångra inte det, det som är gjort är gjort, klart det är nytt och jag är o-van jag har ju aldrig haft bröst förut! så..
    jag påminner mig själv om alla ggr jag mådde dåligt utan bröst..
    Hur är det om man gå ned i vikt? se man kanten då?
    kram till er..

• *lovisa*

Tack Jengirl igen!

Känns som att jag hade kunnat skrivit ditt inlägg själv. Jag har själv fördomar mot tjejer som opererar brösten, sätter dem i ett fack och antar automatiskt att de är mindre begåvade. Tyvärr, det är ju lite den bilden man har fått tack vare media, alla dokusåpor osv. Jag har verkligen dubbelmoral när det gäller plasikkirurgi, tycker att man ska vara nöjd med det man fått. Men samtidigt funkar det ju inte riktigt så heller. Det finns nog ingen i vår kultur som inte har komplex - stora eller små, de finns där ändå.

Jag vill absolut inte ha stora bröst, utan jag vill ha bröst. Mina bröst slutade växa när jag var tolv år. Vet detta eftersom jag fortfarande kan använda bh:n jag köpte till skolavlutningen i 6:an. 75 A.

Dagens kroppsideal är fruktansvärt. Har många kompisar som trillat i anorexi fällan. Ska jag då bidra (precis som du säger) till de sjuka idealet? Eller ska jag enbart lyssna på mina känslor och tankar om min kropp? Ja, det är inte lätt iaf! Men otroligt skönt att få skriva av sig. Tack för att det finns nån som lyssnar!

• sahlena

Jengirl:
    Jag är inne på samma linje som du det där med idealen, jag ska opa mig i morgon, och jag har en 8 åring hemma. Vad ska man säga... För frågorna lär ju komma. Jag var inte nöjd med min kropp men tycker det är fel med "plast tuttar". Jag får bara hålla tummarna att hon inte får mina obefintliga. När/om den dagen kommer då hon oxå vill förändra kan jag ju inte säga så mycket.

Ja nu börjar man bli bra nog nervös och pirrig. Kl. 10 ska jag va där...
    Har jag tänkt ut rätt stl, blir det bra, blir jag nöjd, får jag besvär... ja funderingarna är många.

• Swing

Jag är inte heller särskilt imponerad över garantier & försäkringar utan vet att jag i framtiden själv kommer att få betala byte eller uttag av implantaten.

Har blivit bekymrad många gånger när jag på olika sajter läst (unga) tjejer som naivt och glatt skriver t.ex. "går dom sönder får jag nya gratis!"

Sahlena: Jag har ju berättat många gånger här på BT att jag nämnde för mina barn (då tjej 12 & kille 14) att jag hade "opererat brösten och måste ta det lugnt framöver och ska vara hemma en vecka" osv. Sa INTE att jag gjort dom större, för det fattade dom nog ändå. Att jag ALLTID framöver är beredd att prata om det och svara på ev. frågor. Att jag inte skulle berätta för våra gamla föräldrar eller mina kolleger. "-Jaha ?!?!?" var ungefär barnens kommentarer. Nu har det strax gått två år, dottern har börjat få egna bröst och inga frågor har kommit. Jag vet flera som har sagt att barn faktiskt märker och bryr sig mindre än man tror. När man är nyopererad och går på stan är man ju helt säker på att alla VET och SER det, men så är det faktiskt inte.

• *lovisa*

En liten fråga!

Vad har ni för storlek nu jämfört med innan operationen?

• sahlena

Swing:
    Ibland tror man nästan att min tjej är synsk el nåt sånt. Skulle just gå in i duschen för att köra klinisk rengöring inför morgondagen då hon kommer in och börjar prata om bröst förstoringar och minskningar och ställer frågan om jag skulle vilja förstora mina. Jag bor på ett mindre ställe och är väl rädd att hon ska berätta vitt och brett att jag gjort det när jag väl kör den ärliga stilen. Här vet ju alla allt om alla ändå..

Ja ja nu är det bara 13 timmar kvar och jag börjar vela på stl. 300 el. 275 el kanske 250..

• Tärnansara

NU ÄR DET GJORT!!!

Allt har gått jätte bra och jag har inte alls haft så ont av smärtan! Jag känner mig jätte nöjd med mina nya kompisar, fast de är lite svullna åt sidorna och sitter något högt upp, men det kommer ju hänga till sig!
    Den två tmmars bilresan hem gick hur bra som helst! Operationen blev kl 9 och jag var hemma 21!
    Jag känner mig jätte nöjd och storleken tror jag blir perfekt!
    Nu ska jag försöka bulla upp sängen på nått bra sätt!!!
    Fråga på om ni undrar något!!!

Kramis

• sahlena

om två timmar ska jag va på mott, för op. fan vad nervös och hispig jag är.... tusen frågor snurrar i huvet....
    kram till er alla

• Rat

Grattis Tärnansara!!!!
    Vad kul att allt gått bra

Sahlena!
    Tänker på dig i dag och hoppas det går lika bra för dig

• Sannab

Hej..
    Hittade äntligen ett forum där man verkar få bra gensvar.. jag har förstorat mina bröst för bara två dagár sen men undrar om någon av er kände att era bröst satt för långt ut åt sidan i början och om de drar in sig sen? känns nästan som att de sitter mest uppåt ryggen :)..

Svar på tråden Bröstförstoring (5)