• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • INGRID65

Hej! Tack för tipset om vart man kan få tag i bra sport bh, stay in place, där ska jag kolla.

Undrar också om någon som jag fick med en bh från sjukhuset, som även finns att köpa på apoteket, den är väldigt mjuk och skön och jag har nu haft den sedan operationen i onsdags,(24 maj), den känns fast och det är ju först idag som jag har rört mig mycket, men min fråga är tror ni att den är tillräkligt fast för att hålla brösten på plats, eller ska jag byta till en sport bh jag har som är inköpt på Lindex?

• Rat

Bröstkaramellen!!!
    Välkommen tillbaka hit!!!!!!!!
    Ja det där med "glappkänslan" menar du kanske. Det har blivit bättre men inte helt bra. Hoppas de sitter fast snart
    Hur mår du annars då? Ngt bättre eller? Humöret är hemskt första tiden. Tänk på det, det blir bättre.
    Jag har inte så mycket värk längre men känner mig inte redo för att t ex träna. Är ute och går och går....och lyssnar på fåglarna......och går och går......Kram

• Rat

Impossible_girl:
    Välkommen i gänget! Jag hade inte kunnat eller velat gå ut på någonting efter två dagar men visst "kan" man säkert. Du kanske kan vara med en pytte stund, eller så länge du orkar

• Rat

Famousfairy
    Hmm...är det så svårt med BH storlekar. Ucsh jag har inte gett mig på det än. Låter dom hänga fritt Kanske blir samma för mig då. Vi har ju samma storlek. Underkropp med låter det som. Jag har också ofta svårt att hitta rätt byxstorlek. I dag har jag varit och provat tusen jeans känns det som hittade ett par Replay som satt bra men jag fick jobba hårt för dom.......kram stumpan

• impossible_girl

Rat:
    tack tack, får väl testa, har ju inte så långt hem iallafall...
    Föresten. ska man köpa en sportbh att ha efteråt, eller får man en från kliniken?? Ursäkta om jag är lite trög... Hur ska man veta vilken storlek man behöver om man ska köpa själv??
    Ha det bra alla girls!
    Kramar till er alla!

• famousfairy

impossible_girl. hej!
    Måste erkänna att dag 2 (jag op en torsdag och prata om lördag) var värst. Hade mycket smärta. Och andra siden jag bo ensam om lyckas ta mig från ropsetm till karlaplan och apoteket på dag 1 så det är olika för alla.
    Tips.. drick inte på smärtstillande.
    ang sport bh, jag fick en från AK. men hade köpt en innan för ristestet och det funkad efter också. Fråga kliniken, du ska ha mycket stöd, vissa är tejpad. men din klinik bör vet vilken storlek du ska ha/köpa. Välkommen!! Vi ha det bra här!

• famousfairy

Tack rat.. ska bara fortsätta och gå, och övertala mig själv att det är en process jag måste gå igenom.. Hur mår dina? och du?.
    Jag kan i alla fall kör moppe nu, och det känns underbart! Kram

• ceciliaj

impossible_girl:

jag gjorde också min op på carlanderska, i november förra året. var det clas eller hans som gjorde din op?

jag hade absolut inte kunnat gå utanför dörren efter två dagar, men du får väl känna hur det känns för dig då. tur att det är grannen iaf.. =)

o det där med sporttop. jag hade köpt flera innan op men använde ingen på nästan två veckor. tyckte att det var obehagligt så jag körde utan. o clas sa att det gick bra. jag köpte en med d-kupa o den var för stor precis efter op men för liten nu. du kan ju testa med inlägg i rätt storlek..

är det nåt mer du undrar är det bara att fråga. gå in på plasticsurgery.mylava.net o bli medlem, där finns det bilder o annat. kram!

• impossible_girl

famousfairy:
    hehe, nä, jag hade inte tänkt dricka.. låter ju inte så smart.. Men hur är det med dina bröst nu då?? Hur gamla är dom?? typ en månad?? (Det låter ju som om man pratar om några hundar eller nåt.. ) Ha det bra!

ceciliaj:
    Ok, ja, det är clas som ska göra min med. Är det bra där då?? Tyckte att allt kändes så underbart där på konsultationen! Men är det inte konstigt att han säger att man inte behöver ha sport bh, när alla andra måste det...
    Kramar!

• ceciliaj

impossible_girl:

jag tyckte att det var jättebra på alla sätt faktiskt. kändes skönt att clas tyckte att det var väldigt viktigt att man sov över på kliniken. o sköterskorna var jättesnälla.

jag vet inte om alla andra säger att man ska ha sporttop efter op. vissa ska ju ha ett slags band som trycker ner brösten. så det kanske är olika hur kirurgerna lägger implantaten. mina har inte blivit fula av att inte ha sporttop iaf.

hur känns det nu innan op då? nervöst? jag kommer ihåg hur det var, man var helt besatt av bröst =) hoppas du kommer bli lika nöjd som jag är iaf. du är i mycket goda händer! kramar!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)