Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
famousfairy
Scanpore tape sensitive med en orange tejphållare är ju typiskt nog den som jag satte på igår!.!.!? Den kliar, sticks, känns hård och obekväm. Ehm, fasen - då får jag ta bort den även om det inte gått två veckor. Ska till jobbet nu och hinner inte köpa någon idag...hmm. Hoppas den inte gör mer skada än nytta...?
Tusen tack för dina inlägg, känner mig alltid mycket lugnare när du skrivit några rader. Förstår inte hur jag kunde vara cool-lugn innan operationen men nu efter flippar jag för ingenting och oroar mig för allt.
Famousfairy jag hoppas verkligen att du kommer in i en positiv fas igen, då är jag mer än övertygad om att du kommer tycka dina bröst är superfina. Som du säger mycket kommer hända - man får väl försöka tro på det. Du lade in 245cc om jag inte minns fel?
Det där med vikten håller jag med dig om - har gått massor känns det som på grund av att jag slutat med träningen (4ggr i veckan). Känns jobbigt för stunden men detta är ju något som sitter "löst" och det kommer vi kunna träna bort igen så fort man får anstränga sig normalt.
Massa kramar
AnnaS23
Du behöver inte ta bort tejpen. ÄRREN SKA HÅLLAS TÄCKTE Låt den sitter kvar tills du har köpt den nya.
Det är bara att scanpor, är ju kladdigare, och "andas" inte lika mycket. Den är faktiskt en väldigt bra plåster!! .. men inte för ärren efter op.
Det känns bättre för mig när jag ha hjälpt någon, tack!
Hur går det för Bröstkaramellen undra jag?
Hej
AnnaS23
Du kan smörja in ärren med e-vitaminkräm/olja el någon med aloevera och lufta dem lite innan du sätter på en ny tejp. Jag fick också utslag, å det kliade något förskräckligt. Det var ingen vacker syn när jag tog bort tejpen...
Så länge du inte anstränger dig, typ bär väldigt tunga matkassar, lyfter skrot el nåt ;) så påfrestas inte ärren särskilt. Inte så bra om du slänger på en ny tejp ifall huden redan är röd å irreiterad. Vet det av egen erfarenhet.
Kramis
She´s back!
Lite tilltufsad och lite "efter-deppig" till och från men jag lever
Jag tyckte mina såg förskräckliga ut efteråt - stora, stenhårda, konstig form... Nu efter 4 dagar så börjar de kanske svullna av, men jag är inte säker. Jag gillar INTE att det sticker ut åt sidorna för det känns som om jag lagt i 600cc i stället för 300..... Såhär var inte mitt ristest så jag utgår från att de är väldigt svullna i början.
Jag har knappt vågat att titta för de känns så "främmande" och på nätterna är de skitjobbiga. Bara i vägen! Men som sagt - det har inte gått 4 dygn än sedan operationen så jag får väl ge mig till tåls.
Jag känner igen mig i den nojjighet som beskrevs av Anna23. Jag är jättenervös för att de ska börja bli jätteolika eller inte få fin form eller aldrig svullna ner utan att jag kommer få G-kupa typ. Men jag försöker varva vila med lätt, lätt aktivitet och hoppas att jag snart känner mig mer bekväm med mina nya vänner.
Det har i alla fall gått bra!
Kram!!!!!!!!!!!!
Uj, vad jobbigt ni verkar ha det tjejer! Kom ihåg att det är psyket som spelar ett spratt och försök att bara vara och inte oroa er för hur de ser ut just nu och hur ni känner just nu... Svårt JA men ni vet ju innerst inne att det är jätte vanligt med oro och depp efter en stor operation. Speciellt en kosmetisk. Kroppen är orkeslös och energilös samtidigt som man har sååå höga förhoppningar och förväntningar. En ekvation som kan bli lite för mycket....
Ni kommer säkert bli jätte nöjda till slut! Ger er till tåls och se till att bara kurera er nu... Det kommer ta tid!
Yee Ha!!! hej bröstkaramellen!!
Om du hade bara läste hur jag mådde .. mår.. ;-/
Så mår du helt rätt nu! 4 dager! herregud jag hade bara sett mina en gång (o det va dag 3 när jag duschade). Jag önskar jag hade skrivit dag bok nu
Det ha gått 5 v för mig. Bara för 10-14 dager sen var jag orolig för att de var så långt isär och stack ut på sidorna, men de gör inte det så mycket nu, och de börjar mjukna.
Som sagt inte ens 5v är lång tid, och jag har bara haft bh en gång för bara 5 tim. Jag har ingen ny, det går inte att kolla storlek ännu känner jag. Den jag använde var en mycket gammal bh som var alltid för stor, gjort av bara en bygel och väldigt stretchig tyg. det gick att töja ut!
Jag ignorera de för det mesta nu, bara ha sport bh hela tiden och vänta tills jag är nöjd. Jag kan inte njuta av det för tillfälligt... It's a long story..
Men jag är jätte glad för dig och ha tänkte på dig mycket, hade du det bra där på AK?
Nu har jag varit och köpt rätt tejp förhoppningsvis, Micropore 3M, fast vit - fanns ingen hudfärgad. Så det var ju bara att ta bort den andra hemska tejpen (Scanpor) men det var lättare sagt än gjort. Känns som en passa lim fastnade och det gick inte att få bort med ljummet vatten, blir svimmfärdig när jag håller på att mixtrar. Så jag hade inte så mkt att välja på än att sätta på den nya "riktiga" tejpen... Vad tror ni om det, alltså ifall det sitter lim kvar från föregående tejp?
Skönt med en massa gulliga och förståndiga tjejer som ni är allihopa!
Kram
Tänk så olika det är. Jag använde den hudfärgade Scanportejpen i drygt sex månader och hade inga obehag av den. Hade tidigare använt den på andra ärr. Fick också såna där bulliga ärr under brösten, som numera är smala streck som knappt syns
Hejsan
Till swing å er som haft brösten i ett år eller mer. Mina boobies är ju nu 6 månader fyllda å ja undrar om ärren kommer ändras mycket nu efter det. Blir de mycket ljusare, tunnare eller kommer det inte hända så mycket mer...?
Kramis
Hej!
Finns det någon som har tips på vart man kan köpa en bra sportbh?