• ak76

    Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

    Oh, kom på en grej! Ska nog till Grottans blommor då innan eller efter vi fikar. Tänkte beställa min brudbukett. Robie, det är inte så att du är ledig och skulle tänka dig att hänga på i så fall? Kunde behöva lite feedback och stöttning...

  • ak76
    Robie, nej - faktiskt inte...hittar visserligen inte heller, men jag känner att jag behöver lite stöd i denna "svåra" stund... kan du inte så ringer jag som vanligt och frågar efter vägen... :)

    Jag tänkte sluta någon gång vid middagstid då ungefär. Sedan tar det ju nästan en timma ner...
  • ak76

    Förresten! Robie, tog du någora kort på din testuppsättning???

    Lycka till på torsdag!

    Kram,

  • ak76

    Annelie! Kul att det är din kompis jag ska träffa! Ja, hon verkar jättetrevlig på telefon iaf, så jag hoppas vi kan komma överens om nå't bra! :) Det är ju den butiken som samarbetar med Wapnö, så det är liksom enklast att ta "allt" därifrån. Dessutom har jag hört många säga att de är duktiga där, så det bådar ju bara gott!

    Men min blivade man är inte så där jätteintresserad av just blombiten, så Robie, jag blir jätteglad om du följer med! Jag kommer hem till dig så fort jag kan på fredag då! (ca 13:00)

    Var ska vi träffas nu då? Det verkar som det är enklare i stan trots allt eller?
    Ska vi köra på en favorit i repris - Regnbågen?

  • ak76

    Physalis, jag håller också på dubbelnamn, tror det kommer kännas mest rätt i längden. Jag själv identifierade mig inte särskillt med mitt namn, men det har framkommit på sista tiden att många ANDRA gör det... hm. Lite med mitt jobb och så...är också lite fundersam, men det blir nog Johansson i alla fall...
    Jag gör väl som du Poppis!

    Jaha, i dag går våra inbjudningar ut då...*spännande* Lite läskigt eftersom man lätt blir lite "blind" när man läser om och om igen vad man själv skrivit. Vi får väl hoppas det mesta är rätt iaf!

    Grattis Robie till 3:e platsen! Bra jobbat! :)

    /Anna

  • ak76

    Och här är jag.... *vinkar lite till*

    Annelie, oj vilken resa, tur att allt ordnade sig till slut ialla fall för din kompis och att ni kom hem ordentligt! :)

    Är så nyfiken på din ring, kan du inte ta ett kort så vi andra får se... *hoppar jämfota*

    Fick nyss mina skor på posten, är såååå nöjd! De är jättefina! Passar precis! Åhhhhhhhh - glad!

    Dessa blev det ju till slut:
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=7767671828&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1#ebayphotohosting

    Många kramar till er alla, antar att nerverna ligger lite utanpå för en del av er nu ;) PS Robie, jag träffade precis Fredriks bestman, han skulle till posten och hämta ett paket, och kom in här till mig... Han är nog hemma för sällan...hihi.

    /Anna

  • ak76

    Robie, vad skönt att allt gick bra med prästen, skönt också att hon är avslappnad och så! Ja du, nu är det nära!!!

    Louise var ju hos mig och hälsade på i helgen, hon och Vicki pratade om hippan då, men jag gick undan för att jag inte skulle höra när/var/hur - jag är nämnligen livrädd för att jag ska försäga mig till dig Så jag vet inget heller.... , men en sak vet jag - ni kommer få det jätteroligt och helt underbart, när det nu än blir!

    Kram så länge,

  • ak76

    Japp! Det kan jag näääääästan lova. Om de inte har pratat om hippan för att förvilla mig vill säga. (??????) Men som sagt så gick jag undan så fort jag hörde ordet hippa så det kan ju ha varit någon annans hippa de pratade om...

    Men som tur är vet jag ingenting, så mer detaljer kan jag inte ge (och hade inte gjort om jag vetat något heller ;)
    Den som väntar på något gott.... *hihi*

    Kram,
    Anna

  • ak76

    Hörde på "omvägar" att ni hade haft det jätte-roligt! Hoppas du njöt och hade en underbar dag! (Och Fredrik med så klart!) :)

    Kram,
    Anna

  • ak76

    Jo då, men tiden är tyvärr lite knapp...
    Vi ska till Halmstad i morgon, för att träffa cateringfirman igen och sedan är det ju midsommar och därefter DIN tur Robie! :)

    Men ni som bor i Halmstad kanske har lite lättare att komma ifrån. Ni får helt enkelt uppdatera mig iså fall!

    Köpte lite mer papper till vigselprogrammen i lördags, samt lite band och pyssel - roligt! Beställde min ring också!!!!! Tyvärr fanns den inte i min storlek, men de skulle ringa runt till andra Albrektsbutiker och se. Annars skulle de stå för kostnaden för storleksändringen. Den är jättevacker!

    Kram,

  • ak76

    Annelie:
    a-k.is@home.se!
    *spännande*

    Buketten kommer bli jättevacker! Antar att nerverna ligger lite utanpå hos dig också, eller? Hoppas allt är bra ialla fall!

    Kram

  • ak76

    Hej på er!

    Sprang på Poppis och Conny igår när vi var i Halmstad! Mycker trevligt Fick nöjet att se den färdiga inbjudan, jättefin!!!!!

    Hoppas ni hade en trevlig lunch!

    Vi hade det dessvärre inte så jättekul på mötet med Klamerdam. :( De dissade helt vår idé om buffe, och tyckte den var kass. Förklaringen var: Varför? Varför massa mat på ett bord, det är inte festligt nog, känns som ett företagsevent (?????) bla bla bla.

    Vi försökte förklara att vi ville ha ett lite lättsammare bröllop, att det var av det "enklare" slaget och att vi kände pga många graviditeter och ammande småbebisar, så skulle upplägget passa alla. Eftersom de är så proffsiga på Klamerdam, så gör de naturligtvis en buffé som vi verkligen står på oss...men nu känns det ju som man är värsta bonnlurken som inte har nå'n koll på hur ett bröllop ska vara...

    Robie, ska inte ni ha buffé? Vad sa eran catering om det????

    De skulle återkomma om ca 2 veckor med en annan trerätters meny och ev ett bufféförslag...vi får väl se. Lite ledsen nu ju...

  • ak76

    Tack Robie, känns lite bättre nu. Jag känner mig fortfarande rätt överkörd faktiskt... (Jag brukar vara rätt bra på att säga vad jag tycker annars, men med den här människan går det ju bara inte!!!! Kan inte förklara varför...)

    Vi har också fått positiva reaktioner på buffén från vänner osv. Kände att det skulle bli kanon, lätt att tillfredsställa de flesta osv! Känns jätte-festligt för oss också, det handlar ju om VILKEN mat man serverar och HUR den serveras. Vi kommer ju inte ha potatissallad och rostbiff och en liten tomat antar jag, utan lite mer arbetat - då är det väl jätte-festligt?? Jag brukar inte duka upp buffé hemma en onsdag ialla fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Usch, sorry att jag är så negativ, men faktiskt blev jag riktigt ledsen. Samtidigt VET vi ju att restaurangen är jätteduktiga och super på att laga mat, och man vill ju liksom lita på dem.

    Vi får väl se om två veckor...då återkommer de med förslag.
    Ska försöka pigga upp mig lite nu! :)
    Har cyklat till jobbet i dag också, så jag känner mig rätt nyttig och lite atletisk ialla fall... :)

  • ak76

    EN sak var iaf bra! De ska ta bröllopstårtan i från Skånskan, och de trodde inte det skulle vara några problem att få bröllopsbakelser istället! :)

  • ak76

    Roligt! Vilka färger använde hon nu då? Vad hade du tänkt dig istället?

    Kan förresten tipsa om Lagerhaus, de har ett jättefint vitt album där, helt slätt, spiralbundet med vita blad. Det ska vi ha som gästbok. (Gästerna får skiva på en delen av bladet, och på andra delen kommer vi fästa det foto som tas av dem på bröllopet. Betalade strax över 150 kr...billigt!

  • ak76

    Oh Poppis, den där kroppsstrumpan du pratar om, hur ser den ut och var finns den?

    Kollade på ett ställe i Borås, de hade en "gördel" typ som började som cykelbyxor och gick ända upp till under bysten. Sedan behövde man bara en axelbandslös bh till. Jag är lite rädd att den ska "rulla" ner och lägga sig i magvalkarna *skrattar*, men damen i butiken försäkrade mig att den skulle sitta uppe :)

  • ak76

    Hej på er!

    Hoppas alla hade en trevlig midsommar!

    Såg er annons Robie! Fint! Nu är det väl spännande antar jag? Vad gör du så här dagarna innan?

    Var hittar ni andra på då? Jag väntar mest på att semestern ska börja känns det som... :)

  • ak76

    Annelie: Ja, herregud, det är ju bra nära för dig också nu!!! Spännande! :) Synd på datorn, men hoppas det ordnar sig! Ringen är såklart jättevacker, men vi ses väl igen! (om inte innan så efter alla bröllop är avklarade, och då får jag ju se den :)

    Vad ingår i er Halländska Buffé? (Ja, du behöver inte rada upp allt, bara lite nyfis! ) Jag hoppas att vår kock snart hör av sig, kanske kan jag uppbåda lite mer skinn på näsan då! Det är ju också lite lättare när man inte pratar med dem öga mot öga...

    Hoppas det går bra med festprogrammet och att du också får några mysiga dagar nu fram till "världensmestfantastiskadag"

    Kram,
    Anna

  • ak76

    Oj! Annelie, stackars dig! Usch vad oproffsigt att göra så!

    Hur går det, har du fått tag i någon annan? *hoppas hoppas*

    Hör av dig om man kan göra något för att hjälpa till!

    /Anna

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)