• R&F (1/7 2006)

    Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

    Här är vår nya tråd.......... Välkomna alla. Gamla som nya!

  • Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)
  • ak76

    Hej på er!

    Sprang på Poppis och Conny igår när vi var i Halmstad! Mycker trevligt Fick nöjet att se den färdiga inbjudan, jättefin!!!!!

    Hoppas ni hade en trevlig lunch!

    Vi hade det dessvärre inte så jättekul på mötet med Klamerdam. :( De dissade helt vår idé om buffe, och tyckte den var kass. Förklaringen var: Varför? Varför massa mat på ett bord, det är inte festligt nog, känns som ett företagsevent (?????) bla bla bla.

    Vi försökte förklara att vi ville ha ett lite lättsammare bröllop, att det var av det "enklare" slaget och att vi kände pga många graviditeter och ammande småbebisar, så skulle upplägget passa alla. Eftersom de är så proffsiga på Klamerdam, så gör de naturligtvis en buffé som vi verkligen står på oss...men nu känns det ju som man är värsta bonnlurken som inte har nå'n koll på hur ett bröllop ska vara...

    Robie, ska inte ni ha buffé? Vad sa eran catering om det????

    De skulle återkomma om ca 2 veckor med en annan trerätters meny och ev ett bufféförslag...vi får väl se. Lite ledsen nu ju...

  • R&F (1/7 2006)

    Visst ska vi ha buffe. Det har inte varit tal om annat. Vi har bara fått positiva reaktioner både från catering och annat folk. Många har sagt att buffe är bättre när det är många gäster eftersom man inte kan ta hänsyn till allas smak o allergier i en enda rätt. Bättre att plocka som man vill.

    Mindre festligt??? Skitsnack tycker jag. Stå på er om ni verkligen vill ha buffe. Det är inte nåt mindre festligt.

  • ak76

    Tack Robie, känns lite bättre nu. Jag känner mig fortfarande rätt överkörd faktiskt... (Jag brukar vara rätt bra på att säga vad jag tycker annars, men med den här människan går det ju bara inte!!!! Kan inte förklara varför...)

    Vi har också fått positiva reaktioner på buffén från vänner osv. Kände att det skulle bli kanon, lätt att tillfredsställa de flesta osv! Känns jätte-festligt för oss också, det handlar ju om VILKEN mat man serverar och HUR den serveras. Vi kommer ju inte ha potatissallad och rostbiff och en liten tomat antar jag, utan lite mer arbetat - då är det väl jätte-festligt?? Jag brukar inte duka upp buffé hemma en onsdag ialla fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Usch, sorry att jag är så negativ, men faktiskt blev jag riktigt ledsen. Samtidigt VET vi ju att restaurangen är jätteduktiga och super på att laga mat, och man vill ju liksom lita på dem.

    Vi får väl se om två veckor...då återkommer de med förslag.
    Ska försöka pigga upp mig lite nu! :)
    Har cyklat till jobbet i dag också, så jag känner mig rätt nyttig och lite atletisk ialla fall... :)

  • ak76

    EN sak var iaf bra! De ska ta bröllopstårtan i från Skånskan, och de trodde inte det skulle vara några problem att få bröllopsbakelser istället! :)

  • R&F (1/7 2006)

    Vi köpte konvensationskorten när vi var i Stockholm på designtorget. Ska inte du, Petronella, upp till Göteborg o hämta din klänning? Designtorget finns ju i Malöm åxå. Erbjudandet står kvar annars att ni skriver av dom och skriver ut (på vår skrivare om ni inte fixar er).

    Nu är jag provsminkad :) Trevligare människor än de på Body shop i Halmstad får man leta efter. Jag känner mig lite översminkad (kanske för att jag inte är van vid att se mig själv i mer än mascara) men jag får sminka mig en gång till i samband m ögonbrynsplockningen på tisdag. Så skulle hon testa mildare färger. Kanon. Men hon ville ändå att jag skulle tänka över det jag har idag för hon tyckte inte det blev för mycket. Vi får se, nöjd kommer jag i alla fall bli eftersom hon lyssnar på mig.

  • ak76

    Roligt! Vilka färger använde hon nu då? Vad hade du tänkt dig istället?

    Kan förresten tipsa om Lagerhaus, de har ett jättefint vitt album där, helt slätt, spiralbundet med vita blad. Det ska vi ha som gästbok. (Gästerna får skiva på en delen av bladet, och på andra delen kommer vi fästa det foto som tas av dem på bröllopet. Betalade strax över 150 kr...billigt!

  • ak76

    Oh Poppis, den där kroppsstrumpan du pratar om, hur ser den ut och var finns den?

    Kollade på ett ställe i Borås, de hade en "gördel" typ som började som cykelbyxor och gick ända upp till under bysten. Sedan behövde man bara en axelbandslös bh till. Jag är lite rädd att den ska "rulla" ner och lägga sig i magvalkarna *skrattar*, men damen i butiken försäkrade mig att den skulle sitta uppe :)

  • Poppinella

    ak
    Då är det en likadan du har tittat på. Dessa är som cykelbyxor (trodde från början det var till hela benen) och slutar under tuttarna. 490 har jag för mig den kostade och finns på Sally och Sara. Jag ska köpa en billig BH och billigare kläder till natten/dagen efter istället eftersom denna kostar så mycket.

    Robie
    Designtorget ja... ska se om vi inte ska iväg till Gbg eller Malmö snart eller så kan man leja nån annan till att köpa dom. Hm, tärnan som ska ner snart bor ju i Gbg. Ska prata med henne tror jag. Snällt att vi får låna dom annars, men det hade varit kul att köpa för man kan ju ha de andra till andra tillfällen med.

    ak
    Jag börjar nog bli lika blödig som du. Idag var jag hos en kompis och fick se deras bröllopsbilder från när de gifte sig alldeles själva i Ishotellet. Blev alldeles tårögd och tyckte det var såååå fint! Blir man sån här för att det närmar sig för ens egen del? Jag brukar ju inte vara sån annars. Igår berättade en kollega på ena gruppbostaden om att hon är med barn för de andra som jobbade och jag blev likadan då trots att jag vetat om det länge! Hur ska detta sluta?

  • R&F (1/7 2006)

    Jaha nu ska vi iväg o fira midsommar :D Då en glad midsommar på er alla.

    ps hade inne vår annons i HP och Borås tidning idag och Värnamo Nyheter igår. Skoj skoj :)

  • Poppinella

    Såg allt annonsen i HP Robie! Så fint så fint så!

    Trevlig midsommar på er alla! Här blir lugnt... jobbar imorgon bitti. Kanske gör du det med Annelie?

    Ha det bra!

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)