• R&F (1/7 2006)

    Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

    Här är vår nya tråd.......... Välkomna alla. Gamla som nya!

  • Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)
  • R&F (1/7 2006)

    Vi har bokat möte med prällen, ändrat i bordsplaceringen....IGEN! Annars har vi inte gjort så mycket till bröllopet, jo jag har gjort i ordning små kuvert som jag ska stoppa konversationskort i. Och på utsidan ska vi skriva "Öppnas om pinsam tystnad uppstår". Så finns det nåt att prata om, om vi misslyckat med bordsplaceringen.

    Igår var jag o hundarna i Varberg o tävlade. Tristan kom 3:a!!!!!!!!!!!!! Yippi!!! Hur kul som helst. Rökte 1 paket cig medan jag väntade på resultatet. Var jättenervös då det aldrig gått så här bra tidigare.

    Ja jag vill se era inbjudningskort, låter jättefint.

  • Poppinella

    Vad kul Robie, grattis! Såna framgångsrika viffar du har!

    Vet ni, nu kommer ni inte tro det är sant, men vi har bestämt oss för namn! Efter att ha velat alldeles för mycket fram och tillbaka tröttnade jag och sa helt enkelt - "äh, vi tar ditt namn och tänker inte på resten!" Sagt och gjort, nu är det det vi bestämt oss för. Norén blir det! Det roliga är att Conyn inte ens tänkt tanken på att ha kvar Norén så han har gått här och funderat på hur det kommer låta att vi båda heter det. Tur att man inte var själv om att vela i alla fall...

  • physalis

    popinella

    jag avundas dig!!! :)
    Jag är fortfarande i valet och kvalet om huruvida jag ska lägga till min m2bs efternamn eller bara behålla mitt eget. Mitt efternamn är fruktansvärt ovanligt, och det kommer antagligen att dö ut med min familj, så jag känner rätt starkt för det. Samtidigt vill man ju heta samma när man är gift, men min m2bs efternamn är inte det snyggaste. Inte vanligt eller fult, men lite... burleskt, tungt. :D

    Han vill inte ta mitt, för han identifierar sig starkt med sitt efternamn, och jag tycker inte han ska ta mitt då det klingar sydeuropeiskt, och det kan vara bra om någon av oss har en chans på bostadsmarknaden tex... För detta är något jag har haft problem med, även om jag är svensk...

    så vad göra? ska jag lägga till hans efternamn eller inte?

  • R&F (1/7 2006)

    physalis: Jag tycker att ditt efternamn är fint,visst klingar det sydeuropeiskt men jag kan inte se dig heta annat och det är ju rätt ovanligt, vilket jag tycker om. Men så är det väl med alla, man förknippar vissa med sina namn, och de kan inte byta för då vet ingen vem man talar om. Det är som om jag skulle byta bort Robie, ingen hade vetat vem jag var då. Men dubbelnamn är väl inte fel.

  • Poppinella

    physalis
    Vad heter du i efternamn? Eller har jag missat det helt? Du kanske har skrivit det tidigare.
    Vi har ju velat med namnen ända sen vi började planera bröllopet (över ett år sen) så nu känns det som det är på tiden att vi har bestämt oss!

  • Poppinella

    Robie
    Får man härma dig med konversationskorten? Eller självklart göra något liknande då, inte kopiera er.

  • R&F (1/7 2006)

    Petronella: självklart får ni härma oss, kul att komma med idéer som ni andra åxå gillar. physalis har inte skrivit ut sitt efternamn, jag kanske var lite dum där men jag vet vem hon är sedan innan därför vet jag vad hon heter i efternamn.Blev kanske lite förvirrat.

    Ska ni ut o kolla på studenterna idag? Eller jobbar ni?

  • ak76

    Physalis, jag håller också på dubbelnamn, tror det kommer kännas mest rätt i längden. Jag själv identifierade mig inte särskillt med mitt namn, men det har framkommit på sista tiden att många ANDRA gör det... hm. Lite med mitt jobb och så...är också lite fundersam, men det blir nog Johansson i alla fall...
    Jag gör väl som du Poppis!

    Jaha, i dag går våra inbjudningar ut då...*spännande* Lite läskigt eftersom man lätt blir lite "blind" när man läser om och om igen vad man själv skrivit. Vi får väl hoppas det mesta är rätt iaf!

    Grattis Robie till 3:e platsen! Bra jobbat! :)

    /Anna

  • R&F (1/7 2006)

    Jag har fått se bilderna nu, på "secret box". Jösses va fina dom blev. Ska visa er sedan. Inte trodde jag att JAG kunde bli så bra på kort. Men jag undrar om de inte retuscherat lite, jag har inga födelsemärken på min rygg, vilket jag har i verkligheten.

    Ska till Gekås med farmor idag, ska bli kul.

  • maria73

    hej tjejer,

    tittar in en snabbis bara för att säga att jag fortfande lever och lever väl.
    dock är livet sjukt stressigt och jag är aldrig härinne på bt längre.

    sedan jag var inne å pratade med er sist har jag bytt klänning igen-he he- fast nu hänger den här å jag är mer än nöjd :)

    såhär exakt en vecka innan bröllopet är allt så gott som klart. bara småfix kvar. såååå skönt.

    jag hade velat träffa er och hade kunnat ta mig till hlamstad tis-ons nästa vecka då farmor kommer å vi har barnvakt då.
    skulle det fungera för er? finns nått intresse av att träfaf en zilla sista x som zilla?

    robie, vad spännande med korten förresten!!!! skulle vara roligt att få se dem.

    ha det gott allihop så hoppas jag att vi kan ses antingen före el efter mitt bröllop.

    kram

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)