• penni2007

Nåt som verkligen funkar tack!!

Finns de nå värre än o va snus torr på läpparna!? Är det dygnet runt, året runt, vill verkligen ha nåt som gör att man inte kan "dra" av skinn bitar..

Nån som kan råda?

Tycker jag testat massor..

• Svar på tråden Nåt som verkligen funkar tack!!
  • penni2007

mmm lämna tråden om ni bara ska tjafsa tack..

• Liljekonvall

Jocelyn och Pickolina - skärp er!

• tryswe

Penni2007
    Nåt som verkligen funkar för torra spruckna läppar är munsårsalva på apoteket, rosa tub. Det är inget jag använder alltid (tror inte man ska göra det heller?) men när läpparna blir riktigt illa på vintern så använder jag salvan några dagar, tills det värsta gått över och sedan går över till "vanligt" cerat.

• pickolina

Detta blir mitt sista inlägg... Till vissas glädje och till andras sorg. Jag sa mitt adjö igår i diskussionstråden och enda anledning till att jag skriver här idag är för att be om ursäkt till er övriga som blivit drabbade av den stämning som kanske blivit pga mig och jocelyn.

Sköt om er! *kram*

• pickolina

diskussiontråden = debattforumet!

*hjärnsläpp*

Ha det gott tjejer och killar! :)

• penni2007

tryswe: ahh de kanske kan va nåt o testa!! :)Tack för tipset!!

• FamiljenLind

Elizabeth Ardens "Eight hour cream" har alltid funkat kanonbra för mig. Tar det på läpparna när jag ska gå och lägga mig, på morgonen är läpparna kyssvänliga igen
    Som ngn skrev här tidigare så är väl inte doften det mumsigaste men resultatet är desto mumsigare
    Den är ganska dyr men dryg som tusan - väl värd pengarna i min mening!!!

• Ninno - 79

Nu har jag inte läst hela tråden och dess inlägg. Så med risk för upprepning: Jag tycker det bästa för torra läppar är HONUNG! naturligt och bra, men naturligtvis lite klibbigt... Jag sätter på det på kvällarna, det brukar räcka för hela dygnet, så man inte behöver känna sig kladdig hela dagen.

• Fröken BJörk

Jag måste verkligen rekommendera Mary Kays "satin lips". Det är helt makalöst bra!

• kentfantast

Instämmer med Fröken Björk. Mary Kay har grymma grejer som fixar allt.

• utvandraren

De bästa som jag hittat är Decleors "Baume esseniel" som jag använder till läppar, ansikte och annat torrt/ irriterat. Den funkar grymt bra och räcker länge. Minus är att det är dyrt att införskaffa! Ska förja rådet med honung också, det tycker jag låter spännande!

• penni2007

finns de ingen risk att man smaskar i sig honungen man sätter på läpparna? hehe..

• Liljekonvall

Penni2007 - hehe jooo lite :)
    Men honungen går rätt snabbt in i huden, och efterråt känns det så lent och skönt.

Det går även bra att testa olivolja. Om jag är extrem torr någonstans brukar jag ta lite olivolja (pytte lite) och gnugga in. Huden mår verkligen bra av det!

• pickolina

jcv

Var bara tvungen att titta in idag och säga TACK för tipset! Jag fullkomligen älskar min nya Lush Honey_trap. Gudomlig ask, som jag är lite kär i och ett kanonbra balm. Glad att jag beställde ett efter jag läst ditt tips. Kunde inte låta bli att komma in och säga TACK!!!!! :D

• Emmis 05

Clarins har en underbar "trutvalla".
    Den smakar inte illa (som 8 hour cream) och gör under!

Svar på tråden Nåt som verkligen funkar tack!!