Nåt som verkligen funkar tack!!
Finns de nå värre än o va snus torr på läpparna!? Är det dygnet runt, året runt, vill verkligen ha nåt som gör att man inte kan "dra" av skinn bitar..
Nån som kan råda?
Tycker jag testat massor..
Finns de nå värre än o va snus torr på läpparna!? Är det dygnet runt, året runt, vill verkligen ha nåt som gör att man inte kan "dra" av skinn bitar..
Nån som kan råda?
Tycker jag testat massor..
Testa Idominsalva!
Jag har testat en hel del och varit emot apotekets krämer men jag fick ge mig! Jag hade också torra, irriterade läppar nästan. Jag kunde bita av små bitar och inget hjälpte. Jag kletade in läpparna en natt för 3 veckor sedan och det tog kanske två nätter sen var jag kanon! Nu har jag det kanske var tredje natt och jag är super mjuk!
Testa! Billigt i alla fall!
mvh
Det bästa är att NÄR läpparna ÄR mjuka, inte kleta in nåt alls... Många använder KONSTANT cerat och av det blir läpparna bara torrare och torrare.
Min favvo när läpparna torkar ut (när det är svinkallt eller soligt) är arméns lilla gröna (Ehm...Försvarets hudsalva heter den visst) som också finns på apoteket. Den hjälper snabbt och bra!
Å så idominsalva på nätterna (för vit om läpparna vill jag inte vara på dagtid ;)) :)
Drick litervis med vatten.
Mmmm...att jag glömde det :D Självklart är det bäst att motverka torrheten inifrån!
tusen tack! jag får testa de där igen..har testa både försvarets o idomin men ska testa igen o köra stenhårt med detta nattetid också hehe.. :)
Aloe Vera har ett lypsyl som heter Aloelips. Super tycker jag...
Jag måste bara meddela att jag hittat det ultimata ceratet. efter år av letande så hittade jag det på apoteket i förra veckan!
Eucerin Lip Repair. En tub med 10 ml kostar 39 kr.
Detta torkar inte ut läpparna, man behöver endast smörja på 1 gång per dag! Det var så svårt i början att inte ta på mer av gammal vana men detta fungerar verkligen hela dagen. Jag har äntligen brutit den onda cirkeln! Hurra!
jag använder finkornig peeling (ca 1ggr/veckan) och idomin på kvällen, och försöker undvika cerat på dagarna, så gott det går.. men för mycket smörjande ger motsatt effekt på mig ialla fall!!
jocelyn: de där lät ju bra, ska jag nog traska in o leta upp.. vill också bryta min dåliga trend.. och det NU..
ju me rjag smörjer annars desto torrare blir läpparna..men smörjer jag inte blir de lika torra..svårt de där med nåt mellanting..
jocelyn: vart hittar man de på apoteket, vilken hylla är de bland?