• penni2007

Nåt som verkligen funkar tack!!

Finns de nå värre än o va snus torr på läpparna!? Är det dygnet runt, året runt, vill verkligen ha nåt som gör att man inte kan "dra" av skinn bitar..

Nån som kan råda?

Tycker jag testat massor..

• Svar på tråden Nåt som verkligen funkar tack!!
  • jocelyn

"Hud" hette den. Inte så glamoröst men... Den är en liten tub och ligger i en kartong (vet ej varför).

Funkar för mig o den snälla tanten på apoteket sa att det var en "bestseller". *fniss*

• lejlej

Kan bara hålla med Ellte om försvarets hudsalva, min absoluta favvo. Får jag nåt sår, typ självspricka, överdriver jag inkletandet med ett tjockt lager på kvällen, för att sedan ha ett läkt sår på morgonen. Sen kan man ju dessutom steka i det och ha det på smörgås, inte så gott, men det funkar, om kylen är tom, (eller om man är i skogen;))

• LindyLou

HONUNG!!

Helt suveränt att ha som kur - försök ha på det i c:a 10 minuter och du kommer märka skillnad direkt!

• Liljekonvall

Yepp, honung är bäst - och vatten, drick vatten!!!

• solstickan

Locaobase och Locobase repair från Apoteket är bäst. Går in i huden och gör läpparna mjuka.
    Att peela lite med en fuktig handduk är också bra. Obs! Smörja in efter!

• Kotte

försvarets hudsalva e bäst!
    Använd ALDRIG Lypsyl eller liknande då detta endast e mjukande för stunden men torkar ut i längden.

• pickolina

jocelyn

Nope!!! Man blir "beroende" av det. Första dagarna var läpparna underbara men sedan var man tvungen att smörja oftare och oftare och oftare, utan att det gav effekt. Min mamma upplevde samma sak. Riktigt skitcerat i min mening.

• pickolina

penni2007

Köp INTE Eucerin om du har problem...
    Men om du vill testa själv så finns den ofta nära kassan på apoteken. Jag rekommenderar den dock INTE. Både jag och min mamma slängde våra då man var tvungen att använda den allt oftare.. Inget för någon med behov av cerat och som vill försöka förbättra sina problem och bli mindre beroende. Man blir bara mer beroende för var dag som går med den. Var ett helvete, fick smörja konstant till slut.

De enda cerat jag inte behöver det med är hälsokosts Föllinge.

• jcv

Undvik alla cerat och krämer med paraffinum liquidum (kan kallas en massa olika saker på innehållsförteckningen, men det är den vanligaste beteckningen).
    Jag rekommenderar ceraten från Lush. www.lush.se
    Med dem räcker det att smörja en gång om dagen, högst!

• pickolina

Idomin är bra till natten men inget man använder under dagen då man blir alldeles vit av den.. *hihi*

Svar på tråden Nåt som verkligen funkar tack!!