• penni2007

Nåt som verkligen funkar tack!!

Finns de nå värre än o va snus torr på läpparna!? Är det dygnet runt, året runt, vill verkligen ha nåt som gör att man inte kan "dra" av skinn bitar..

Nån som kan råda?

Tycker jag testat massor..

• Svar på tråden Nåt som verkligen funkar tack!!
  • penni2007

Så mycket tjabb o allt handlar om läpp cerat..helt otroligt..

jag kan slönga ut pengar det är inget problem bara jag hittar nåt till slut so mverkligen funkar jag e beredd o prova allt!!

• Sagan

Min favorit är Rêve de Miel från Nuxe. Det är lite kornigt i konsistensen, men har underbar honungssmak och läpparna blir mjuka och fina!

• penni2007

Sagan: vart kan jag köpa det?

• pickolina

penni2007

Sorry, det var inte meningen. Det handlade egentligen inte alls om cerat utan var personligt.. Inte meningan att "sabba" din tråd. Har en "oplockad fjäder" (eller vad man nu säger) med jocelyn.

Som sagt, klart du ska testa Eucerin och allt annat du kan få tips om, om du vill.. :) Ville bara säga att det inte alls är något mirakelmedel. Kanon att jocelyn hittat något som passar henne och det kanske kan passa dig oxå men jag skulle inte hoppas för mycket om jag vore du, med tanke på att jag själv tycker att det var rent skräp! ;)

Ville bara säga det för att jag vet hur jobbigt det är när man letar febrilt efter något som fungerar och man försöker testa alla tips man får.. Då är det ganska bra att kunna sålla mellan sådant som massor av människor rekommenderar eller massor av människor dissar osv.. Man tar ju alla åsikter i tanke.

Jag är superallergisk på läpparna och supertorr pga att jag knappt har någon saliv alls (bevisat genom olika saliv-test) så jag vet verkligen vilket helvete man kan ha att hitta produkter som passar.

• Sagan

Åhléns har det mesta från Nuxe, och definitivt läppbalsamet. Ibland har de paketerbjudande på handkräm och läppbalsam. Passa på i så fall, för handkrämen är också super. Båda står ständigt på mitt natttygsbord!!

• penni2007

pickolina: ingen fara, bara trist när trådar slutar med annat tjafs , det är såå vårt o hitta nåt , har verkligen supertorra läppar suck.. vilken rekomenderade som funkade för dig nu? måste gå tillbaka o kolla va du skrev igen..

• penni2007

Sagan: Tack!! Ska kika in på åhlens!

• pickolina

penni2007

Ja det är trist!
    Sedan mellanstadiet har jag använt Föllinge´s Tea Tree Cerat från hälsokost. Luktar lite illa men är väldigt effektivt. Många använder det när de har uttorkade läppar eller munsår osv och jag har bara hört väldigt positiva kommentarer från alla håll.

Tyvärr har jag nu blivit allergisk även mot det men efter mycket testande av olika cerat så testade jag Föllinge´s vanliga läppcerat och det är det som fungerat bäst hittills för mig.

Är oxå ute efter någon mirakelprodukt som jag både tål och som hjälper mot mina extremtorra läppar men det är ju en djungel.

Har ännu inte hittat någon perfekt produkt, bara sämre eller bättre.

• Pellesmatte

Elizabeth Arden 8 h cream är bäst på torra läppar (å händer å överallt annars oxå).

• Moulin

Vet inte vad alla andra har sagt, men jag håller med om att "Eight hour cream" från Elizabeth Arden är jättebra. Annars tycker jag att läppmask-setet "Satin lips" tror jag att den heter från Mary kay är helt underbar! Läpparna känns mjuka som en babystjärt efter en omgång!

Svar på tråden Nåt som verkligen funkar tack!!