• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • sindy_botkyrka

Jag fick extra rabatt då jag inte tog endast bikinilinjen utan även hela ben samt under armarna och lite polisonger
    (jag hade kort hår som barn och den dj...
    frisören rakade polisongerna)

7100 kr per behandl och efterkontroll 3 veckor senare (gratis) då hon tar de som inte har lossnat. Det gör bara ont på bikinilinjen, men emla kräm som bedövar på apoteket är värt att köpa inför beh.
    Efter 3 behandl går hon ner till 50 % rabatt. Jag tycker det är värt varje krona. Var 3-4 månad är det behandl så imorgon är det min sista. Sen beror det på din hårtyp, måste testa en bit innan man kör igång. Ljus hud och mörka grova strån tar bäst.
    Hilvan hudvård i skärholmen. Tjejen är supertrevlig och utbildad, hållt på med detta i flera år.

• SadPsychoBitch

Ingen som vill svara på mitt inlägg? Kopierar in det igen!

Hejhej!

Hm, hur ser en landningsbana ut? Jag har ärligt talat, absolut ingen aning.

Jag är 18 år och började raka mig för att överaska min sambo, (vet ej om det är vanligt här eller inte, då jag inte har idrott med klassen) och han förövrigt brydde sig inte speciellt mycket. Men jag fortsatte iallafall att raka mig.

Och vad är egentligen bikinilinjen? Jag har absolut aldrig klippt eller rakat förut innan det?

Jag använder hyvel. Men jag undrar, varför ska man inte använda engångs?

Frågvis// SPB

• sindy_botkyrka

Okej få se nu. jag är 35 år och genomgått 2 förlossningar. Rakade inför bikinisäsongen vid tonåren så tänkt dig stringtrosa och hår som sticker ut vid sidorna, så mycket hade jag. Få se nu....
    Numera så ser det ut som en triangel vid det "intimaste" delen och den brazilian vaxar jag så min landningsbana är slät.

Någon annan som vill följa tråden....

• sivol

Måste bara göra ettlitet inlägg i ämnet.
    Jag och mina två väninnor var på Island för ett par år sedan. Vi hade badat i varma källor och skulle duscha av oss efteråt. Då står där i duschen i tjejernas omklädningsrum en ung kvinna och rakar sig själv "grundligt" där nere. Helrakad, med andra ord. Mitt inför alla andra. I den gemensamma duschen.
    Jag har för mig att hon pratade franska med sin kompis. Inte lika reserverad som oss nordbor, direkt...

• Myriana

Är det bara jag som lever kvar på 70-talet? Jag är visserligen ganska ljus och inte så hårig, men jag har inget emot (måttligt) med hår. Gillar även män som har lite hår på bröstet mm (dock inte jättelurviga).

Tycker att de flesta yngre verkar "ansa" sig, men långt ifrån alla är helrakade.

• pickolina

Ellte --- Jag använder trimmern för att trimma håret och inte raka, dvs jag lämnar några millimeter. Då blir det inget stubb utan bara friserat hår, istället för en stor buske.. :D Runt bikiniljinjen och runt själva musen så kan man trimma så kort man kan, där är håret så fint så att det inte blir stickigt ändå.. Inte på mig i alla fall.. Men på själva v*nusberget så lämnar man håret lite, lite längre och slipper då stickigt stubb där med....

Voila! Rakat/friserat utan att irritera huden alls... :)

• rebecca81

Jag tar inte bort något kroppshår (möjligen plockar ögonbrynen lite). Jag är supersnygg precis som jag är!

• rebecca81

Orsakerna är flera:

1. Jag har ingen lust att lägga en massa tid på att ta bort det. För att inte tala om pengar.

2. Jag tycker att det är snyggt med hår under armarna och på könet medan det är väldigt ute och 1998 att ha rakat med röda prickar och stubb runt om landningsbanan (tycker jag alltså).

3. För just mig skulle det bli väldigt ojämlikt att ta bort hår eftersom min partner har massa hår som icke ansas.

Jag kan säga att jag inte märkt av några negativa reaktioner. Folk kanske blir lite förvånade först, men de vänjer sig snart.

• pickolina

rebecca81 --- INGENTING för mig men jag måste ge dig CRED för att du står för vem du är och är nöjd med det!!! :)

• rebecca81

Jag ska nog tillägga att jag i vilket fall tycker att trosor i hipstermodell är det allra snyggaste, så det finns ingen funktion med att ta bort hår i den regionen för mig. Vad gäller håret på benen så är det väldigt ljust och syns inte, det är inget folk noterar att jag har ens.

• pickolina

rebecca81 --- Håller med dig om att de är snyggast.. Jag tycker egentligen inte att string är så snyggt alltid men det är bekvämt + att kläderna sitter bra över. Det är anl till att jag använder string och gjort sedan långt innan det blev modernt.

• nano

Jag ansar lite på sidorna och kan göra det lite kortare med sax, men helrakat är inget för mig. Jag har provat, men jag tycker inte om friktionen som uppstår. Dessutom har jag inte lust att lägga tiden på att raka det varje eller varannan dag, och det blir fula prickar och stubb när det börjar växa ut. Så nej, det är inget för mig. Lagom är bäst.

Svar på tråden Rakat underliv??