• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • Henax

HUR ont gör det?!

/Henax -oxå en fegis!

• pickolina

Jag rakar... Ibland med ladyshave och ibland med hyvel.. Oftast hyvel när jag dejtar någon.. *hihi* Annars blir det oftast ladyshave, för att det ger mindre irritation i huden. Personligen har jag inga som helst problem med att det kliar osv...

Har testat att vaxa men tyckte inte resultatet blev någe bra. Gjorde ont och kostade en massa pengar bara...

• Sjöfrun2006

Prova att helraka, det är bäst :)
    Känns skönt och fräsch när man väl provat är mitt intryck. Dessutom gillar min m2b det verkligen kan jag lova och det är ju inte fel.

Om det är en storstadsgrej eller inte vet jag inte. Själv bor jag i Linköping och är 30 år och mina kompisar och de jag ser i duschen efter träningen är mer ofta helrakade nu är för kanske ett år sedan. Sedan är det väl kanske inte jättevanligt bland äldre men jag skulle tro i min ålder och yngre så är 25% helrakade, 50% har "frisyr" typ landningsbana och de resterande 25% är kvar på 70-talet :)
    Högst ovetenskapligt men en gissning från en som kikar i duschen, haha !!

• Mastermind

Född -84, född i Uppsala, bor dock i Skåne sen 13 år tillbaka (i en rätt stor stad, om det spelar nån roll). Jag är helrakad. Förstår inte riktigt grejen med att lämna en tofs kvar, och även om jag hade velat så hade det bara sett löjligt ut med gles, råttfärgad hårväxt. ;)

• paprika

Hej!!
    Sweetchili.
    Hej på dig!*L*
    Om du rakar dig använd en bra rakhyvel,en som du byter bara bladet på inte en gångs utan den som är lite dyrare, jämnar ut sig i längden.Finns många att välja på.
    Sedan alltid rak lödder, `för kvinnor´godare doft;)...Efter det ta lite barn olja över. Då slipper jag prickarna!.LYcka till..kram/P

• pickolina

Jag kan inte använda raklödder. Rekommenderar starkt rakgel istället, mycket skonsammare för huden. :)

• spöket laban

pickolina vi tycks ofta hamna på samma trådar :)

Jag har oxå rakat mig i snart 8 år eller mer kanske jag minns inte riktigt, det var en trend bland mina vänner då och har bara fortsatt sen dess...

• pickolina

spöket laban

Jappz... :D Nice to see you again! ;)

• bröstkaramellen

Att raka är i princip uteslutet för mig (bara i nödfall) eftersom det kliar så vansinnigt när det växer ut - inte speciellt kul med sånt kli
    Kräm något bättre men jobbigt att hålla på med jämt.

Vax kanske är något? (Är det inte lätt att få små bölder då?). Någon med erfarenhet av sån där epilator (?) som man rycker upp håren med. Funkar det?

• pickolina

Det fungerar men det gör ont som attans. Tycker i alla fall jag... *hehe* Du kan ju testa... ;)
    Jag testade först på bikinilinjen och gick sedan längre in...

Svar på tråden Rakat underliv??