• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • pickolina

Vad kul att han gillade det! :)
    Inte för att jag tvivlade.. Personligen har jag bara träffat killar som föredrar rakat. Helt eller delvis brukar inte vara så noga men att man är rakad just runt själva könet, där de ska spendera sin tid så att säga.. ;)
    Hoppas du slipper kli osv nu då.

• SadPsychoBitch

Hejhej!

Hm, hur ser en landningsbana ut? Jag har ärligt talat, absolut ingen aning.

Jag är 18 år och började raka mig för att överaska min sambo, (vet ej om det är vanligt här eller inte, då jag inte har idrott med klassen) och han förövrigt brydde sig inte speciellt mycket. Men jag fortsatte iallafall att raka mig.

Och vad är egentligen bikinilinjen? Jag har absolut aldrig klippt eller rakat förut innan det?

Jag använder hyvel. Men jag undrar, varför ska man inte använda engångs?

Frågvis// SPB

• Luks

Nu kommer en trist feminist! Jag tycker absolut att alla ska göra precis som de vill men jag kan ju berätta varför jag inte rakar mig.

Jag anser att det är min rätt som kvinna att få se ut som jag gör. Ja, så klart jag FÅR se ut som jag vill men när nästan alla rakar sig blir det ju en norm och de som väljer att se ut som man faktiskt gör, blir undantag. Det dumma med det är att attityden i samhället lätt kan bli att det anses äckligt med hår - trots att det faktiskt så man ser ut. Och det tycker jag är väldigt synd.

Jag tycker det är jobbigt att visa bena t ex. Jag märker att folk tittar och man hör ju hur folk pratar i allmänhet. Hår anses vara ofräscht, äckligt och osexigt. Alltså uppfattas jag av en del som ofräsch, äcklig och osexig. Jag är ju bara mig själv!

Min kille har inget emot hår (han är rätt hårig själv förresten) och om han hade invändningar skulle jag bli sårad. Jag ser ju ut som jag gör. Ingen kille har nånsin klagat heller (och jag har haft en del!).

Jag tycker som sagt att alla ska göra precis som de känner men jag ville bara berätta lite om min syn på saken. Dessutom tycker jag det är sexigt med mycket hår på kvinnor.

• aircondition

pickolina:
    olja är kanon! Nya "bayolja i geltyp" är verkligen en hit. Den är också väldigt bra direkt efter rakning. För att hålla underlivet i trim, tycker jag det krävs rakning varannandag. Så mitt nästa projekt är brazilvaxning.

• paprika

Hejsan!
    Luks..:)
    Tur att vi alla är olika utan att det finns en för alla ;)
    Tänk stackars man eller kvinna som uppskattar hår på ben o nedre region eller på en mans bringa.. Han/Hon skulle vara utan överallt!!..Men jag tror man gör lite som man själv vill vara o kanske även sin man!!...Men även där olika tur det..men kul att höra att vi är olika men samtidigt väldigt lika vi vill känna oss fins på sitt eget vis!!*L*../P

• paprika

fina på egetvis ska det stå,*L*/P

• Ellte

paprika: Tyvärr blir man ju klassad som omodern och ful om man INTE rakar sig... Tidigt i denna tråden sades de som inte rakar underlivet "vara kvar på 70-talet"... Kändes som en skitonödig kommentar men jag bestämde mig för att inte skriva nåt om det då *garv* för jag var bara ilsk ;)

Det jag antar att Luks menar är att det är jobbigt att det faktiskt inte ÄR okej att göra som man själv vill...trots att det borde vara så.

Själv skulle jag gärna vilja raka...för att kunna variera mig "där" precis som jag gör på andra sätt (kläder, frisyren på huvvet, smink mm) men jag kan inte. Varje gång jag försöker blir resultatet att jag inte kan ha sex alls..knappt gå *Garv* för det kliar och gör så JÄKLA ont. Prickar som blir till små "finnar" som blir till småsår... Inte särskilt läckert ;) Alltså är jag en sådan som folk reagerar på i duschen och tänker "GUD, hon lever ju kvar på 70-talet" ;) Nu skiter jag rätt hårt i det...jag har tillräckligt med självförtroende..men det är synd att det ska vara så.

• Sweetchili

Luks:
    Ditt inlägg får mig att tänka på två olika saker, den ena är:
    Jag tycker det är tragiskt med den syn på kroppen och speciellt kvinnokroppen som dominerar i samhället. Jag är så trött på att komma in i tunnelbanan varje morgon och stirra in i gigantiska photoshoppade (hårfria)kvinnoskrev på reklamtavlorna. Motsvarande explotering av mannens kropp existerar inte, även om jag vet att även männen kämpar med idealbilderna av sig själva. Så det är skönt att läsa att det finns de som "står för sitt hår", bland annat, om det är det man vill. Det är ju hemskt hur lite det krävs för att vi ska börja titta på varandra och haja till för att såna detaljer skiljer oss från mängden.

Det andra jag tänkter på är att det måste vara stor skillnad på att växa upp som tonåring idag mot vad det var för bara 15 år sen.
    Jag menar om jag vill pröva på att raka mig eller vad som helst så gör jag ju bara det för min egen och/eller vårt sexlivs skull och om jag gillar det så fortsätter jag, annars återgår jag till "bushlivet". Men när jag var tonåring så var det ju inte alls så här mycket TV, reklam mm som är så totalt fokuserat på kvinnor som sexobjekt överöverallt. herregud jag hade ingen aning om hur tjejer i porrfilmer såg ut mellan benen....??? Hade jag haft samma möjlighet att utveckla min personliga stil och trygghet i mig själv under dagens förhållanden? Jag vet inte, men jag kommer ihåg hur viktigt det var att passa in och att duga och vara fin och omtyckt, och tyvärr, pojkvänner hade fruktansvärt stort inflytande. Visst, min kille tittade på porrfilmer men när vi var tillsammas så var det nog mer sexscenen i motljus från Top Gun som var idealet
    Inte för att jag vet exakt hur tonåringar funderar idag, men jag tror de är ungefär likadana fast översköljda med dynga typ Big Brother och annat, var finns alternativen? Ja, det blev långt det här, men det var mina tankar bara.

• Mastermind

Anledningen till varför jag rakar mig är del för att när jag är orakad och har min "buske" (som är rätt tunnhårig och inte riktigt "70-tal", men ändå det bästa jag kan åstakomma ;)) så gör det så satans ont när håret kommer i kläm i troskanten. Det är alltså obekvämt.

Och dels så är det av hänsyn för min partner; jag hade inte själv velat gå ner på någon med en buske där nere; svettigt hår i munne -nej tack. Så jag "kräver" givetvis att han ska vara rakad också, eller iaf ansad (med risk för att gå över gränsen; jag kommer ändå inte ändå ner till roten). Med killar så är det värre eftersom dom måste "djupdyka". Jag är själv bisexuell och tror att jag talar för många "f*ttslickare" (ursäkta det grova uttrycket, men jag hittade ingen synonym, och det är ju trots allt så det heter) när jag säger att rakat, eller rejält ansat, både är bekvämare och sexigare (eftersom man ser allting då ).

Nu ska vi se ifall det här går igenom filtret..

Svar på tråden Rakat underliv??