Luks:
Ditt inlägg får mig att tänka på två olika saker, den ena är:
Jag tycker det är tragiskt med den syn på kroppen och speciellt kvinnokroppen som dominerar i samhället. Jag är så trött på att komma in i tunnelbanan varje morgon och stirra in i gigantiska photoshoppade (hårfria)kvinnoskrev på reklamtavlorna. Motsvarande explotering av mannens kropp existerar inte, även om jag vet att även männen kämpar med idealbilderna av sig själva. Så det är skönt att läsa att det finns de som "står för sitt hår", bland annat, om det är det man vill. Det är ju hemskt hur lite det krävs för att vi ska börja titta på varandra och haja till för att såna detaljer skiljer oss från mängden.
Det andra jag tänkter på är att det måste vara stor skillnad på att växa upp som tonåring idag mot vad det var för bara 15 år sen.
Jag menar om jag vill pröva på att raka mig eller vad som helst så gör jag ju bara det för min egen och/eller vårt sexlivs skull och om jag gillar det så fortsätter jag, annars återgår jag till "bushlivet". Men när jag var tonåring så var det ju inte alls så här mycket TV, reklam mm som är så totalt fokuserat på kvinnor som sexobjekt överöverallt. herregud jag hade ingen aning om hur tjejer i porrfilmer såg ut mellan benen....??? Hade jag haft samma möjlighet att utveckla min personliga stil och trygghet i mig själv under dagens förhållanden? Jag vet inte, men jag kommer ihåg hur viktigt det var att passa in och att duga och vara fin och omtyckt, och tyvärr, pojkvänner hade fruktansvärt stort inflytande. Visst, min kille tittade på porrfilmer men när vi var tillsammas så var det nog mer sexscenen i motljus från Top Gun som var idealet
Inte för att jag vet exakt hur tonåringar funderar idag, men jag tror de är ungefär likadana fast översköljda med dynga typ Big Brother och annat, var finns alternativen? Ja, det blev långt det här, men det var mina tankar bara.