• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • pickolina

Glad att det aldrig kliar på mig.. :) Är nog kanske mkt pga att jag gjort det så länge...

• bröstkaramellen

OK. I´ll give it a try

• SYL

Tycker det ar lite pedovarning pa helrakat, har provat och gillade det inte alls, ser fult ut och blir ohygieniskt.
    Tycker faktiskt att det ar sexigt med har, bade pa man och kvinnor, men lagom, inga tokbuskar! For egen del blir det rejalt ansat med en liten "landningsbana". Tror den frisyren ar bland de vanligaste pa tjejer 25-30, atminstone utefter vad jag hort och sett

• LindyLou

SYL: vi verkar vara inne på samma linje :)

I min bekantskapskrets ansas det och lämnas en "landningsbana" hos de flesta; i åldrarna 22-30 ungefär.

• Hannabal

Håller med "sjöjungfrun" - helrakat/vaxat är enklast och snyggast. Dessutom praktiskt vad gäller hygienen tycker jag. Utöver det får man en glad man :)

Vill också ta dör på myten om att det är farligt/pinsamt att gå till gynekologen/barnmorskan helrakad. Var själv hos gynekologen nyligen och vi pratade lite om det här med rakning och hon hade verkligen inga synpunkter på om man var rakad eller inte. Det viktigaste och det vi tjejer oftast gör fel med är att vi använder underkläder som inte andas. Hårets funktion var av mindre vikt "för luftningen" än valet av trosor. Kanske något att fundera på :)

Om det är vanligt eller så vet jag inte så noga. Enligt henne, gynekologen alltså, så hade det ökat dramatsikt de senaste åren med helrakat. Hon trodde det berodde på porrens intåg i folkhemmet men jag vet inte. Själv tror jag det beror på den allmänna kroppshysterin vad tror ni.

PS ska ni helraka så använd gärna en ladyshave, det sliter mindre än både hyvel och vax Ds

• Lanista

Helrakad sen 15 års åldern idag en bit över 20

• SYL

Jag tror pa bade porr och kroppshysteri, att var syn pa porr har blivit mer avslappnad occh manniskor later sig inspireras mer (ex helraka, a-sex, hemmagjorda filmer) plus att media for ut det budskapet, tex sag den tonarstidning som INTE skrivit spaltmeter om hur man rakar sig bast, har a-sex etc.
    Sen har ju allman harloshet blivit pa modet, till och med mannen vaxar bringorna och rakar armhalorna som aldrig forr..

• Sweetchili

OK, fegisen här igen....
    funderar nu allvarligt på en ny vårstil i de nedre regionerna hihihi
    Brukar bara ansa det värsta men känner att det inte ser tillräckligt elegant ut och vill glädja mannen med en ny frisyr.
    Vill inte helraka, gjorde det en gång och blev helt avtänd av min egen skalliga mus
    Det fick mig att känna mig som ett litet barn - inte sexigt för min del, men smaken är ju olika. Däremot vill jag ha bort det mesta utom då en välformad "landningsbana". OK, till frågan. kanske lite väl detaljerad men....
    ialla fall, mitt hår växer även en liten bit in på insidan av de yttre blygdläpparna om ni förstår (Är jag ensam om det???? kan jag vara nåt slags scaryhairy freak of nature?) Törs man verkligen raka sig där, gör ni det?
    Är rädd att utföra ofrivillig könsstymning om jag far fram med en vass hyvel. Åh, jämmer, hur ska det gå?

• Ålin

Sweetchili: Japp, det har jag med. Sa da ar vi i alla fall tva scaryhairy freaks of nature Det brukar iaf inte vara nat problem att raka dar, det ar ett stalla jag tex aldrig far roda utslag pa som jag har en formaga att fa overallt annars.
    Jag ar sa lat sa jag tillhor nog den dar 25% som ar kvar pa 70-talet ratt ofta!

• pickolina

Ok, ska vi vara grafiska.. *hehe* Jag har oxå hår på insidan av de yttre blygdläpparna, tror nog att alla har det..mer eller mindre.. Det är inget onormalt i alla fall. Jag rakar där oxå så klart, antingen med hyvel eller med ladyshave, beroende på vilket jag använder till resten vid just det tillfället. Det är hur enkelt som helst, det är bara att spänna ut huden så den blir slät och sedan raka... :)

Svar på tråden Rakat underliv??