• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • Sweetchili

hmm, ska kanske inhandla mig en ladyshave, det känns ofarligare på något sätt.
    Jag får tacka så mycket för era goda råd man lär sig både det ena och det andra här på Brollopstorget.
    Jag återkommer med en rapport när jag gjort mitt utträde från 70-tals burret!

• pickolina

Jag har faktiskt aldrig skadat mig med hyvel men jag har skadat mig med ladyshave.. Så... ;)

Ett råd om du ska gå från hårig till renrakad. Använd först en hårtrimmer eller en sax för att klippa håret kort och sedan raka. Det gör det lättare att raka och man slipper att det gör ont, för om håret är för långt så sliter en ladyshave lite faktiskt...

• Sweetchili

Aha! bra att du sa det!
    Min plan är nu alltså:
    1. Klippa
    2. Raka med vass hyvel, (ej engångs) och rakgel
    3. Smörja på babyolja
    4. Hoppas att jag ej får ångra detta vågade tilltag och gå med utslag i två veckor......
    5. porrschocka mannen som inte vet till sig av glädje

• pickolina

Han lär säkert bli överlycklig.. Alla killar jag träffat har gillat rakat.. :)

Bästa hyveltipset jag kan ge är Gilettes Mach3 eller mach3-turbo, ungefär samma sak.. De är överlägset bäst. Jag köper även Gilettes egna rakgel (for sensitive skin) antingen dam eller herr, oftast herr faktiskt, den är lättare att få tag på.

Det där med babyolja har jag aldrig testat men ska definitivt göra det... :)

-Lycka till med ditt lilla äventyr.. *hihi*

• App

Sweetchilli, det kommer bli jättebra med en ny vårfrisyr :) Kan själv rekommendera "landningsbanan" som flera skrivit om tidigare. Har provat att raka allt tidigare och det är också det som jag tror blir vanligare för varje gång jag sett mina kompisar i duschen :)

För er som kör landningsbanestilen undrar jag bara en liten detalj när vi nu är nere på enstaka hårstrå. Hur bred är er landningsbana? Själv har jag gått från bred till väldigt smal, kanske 2 cm är min gissning.

• aircondition

pickolina:

...ta med babyoljan till sängen istället...

• annaglitter

Sweetchili "Vill inte helraka, gjorde det en gång och blev helt avtänd av min egen skalliga mus"

Jag tyckte jag såg ut som en rå kyckling, inte så sexigt :D

• pickolina

aircondition

Behövs inte, har massage olja till det..fungerar kanon... Å andra sidan kan jag ju gå över till barnolja när denna är slut... :) *hihi* Olja är mysigt...

• Sweetchili

annaglitter:
    jaa, faktiskt, en plockad kyckling typ hahaha, ingen vacker syn.....

App: oj vilken diskussion! Jag är ju 33 och när jag gick i gymnasiet var det ingen som rakade sig vad jag minns, förutom fixade till bikinilinjen förstås.
    Men annat är det nu!

Och nu till min rapport...
    Kunde inte hålla mig tills jag gått ut och inhandlat rätt hyvel och gel så jag tog vad som fanns hemma tvärtemot de goda råden hmmm
    Gick lös med sax, engångshyvel och illrosa rakgel som sved lite grann men det gick bra.
    Alltså, jag har väl tyckt att jag ansat hyfsat, det har väl inte varit nån urskog tyckte jag meeeeen
    Fasen vad jag höll på länge!
    Vilket jobb,pust! ingen aning om att jag hade så många hårstrån faktiskt. Jag harvade på i duschen tills jag var krum i hela kroppen. (Är gravid och börjar bli lite rund om magen som stretade emot)
    Blev till slut riktigt nöjd med resultatet och la mig i sängen för att invänta mannen.
    Han blev glatt överraskad
    När han höll på att somna senare så hörde jag hur han mumlade " du är underbar, du är underbar..."
    Stackarn, han kanske har lidit i tysthet i flera år Nä jag hoppas inte det....
    Vi tyckte båda att det var nice i alla fall.
    Nu återstår att se om jag ska klara mig ifrån kli och utslag som jag alltid brukar få. Har vidtagit alla säkerhets åtgårder jag kan komma på och hoppas på det bästa....

Svar på tråden Rakat underliv??