• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • Sweetchili

hehehe, jo det slank igenom mastermaind.
    Jag måste säga att jag nog mest tänkte att det skulle bli trevligare för min kille när jag rakat mig (jag är ju såå osjälvisk ) men det var väldigt postivt för mig själv också, väldigt lent och mysigt och inget hår i vägen. I like it!

• Luks

Det har hänt att jag ansat mig också, just för att jag är väldigt hårig och det gärna fastnar i troskanten. Men jag gör det inte för utseendet skull.

Jag är också bi och har inga problem med håriga tjejer. Tvärtom får det gärna vara mörkt och svart och lite svettigt för min del!

Ja, du har rätt. När jag var tonåring var det ingen som rakade sig. Det snackades inte ens om det. Det var typ mitten av 90-talet som det började poppa upp, detta nya ideal. Och nu har man ju hört hur snackat går: Rakar man sig inte är man äcklig! Sorgligt att vi kvinnor alltid ska behöva ändra på oss för att vara tillräckligt sexiga.

Jag duger som jag är! Det är ju faktiskt så jag ser ut. Den kille eller tjej som har invändningar kan dra till pepparn växer.

• bröstkaramellen

Återkommer till det här med epilator. Jag har testat att ansa BETYDLIGT mer än innan med just en epilator (rakade några dagar först) men det fungerar inte alls *suck*. Vet inte om den är dålig (10 år gammal minst) eller vad som är fel. Den rycker upp en del, men det mesta blir kvar och sticks rejält. Hatar när det sticks och blir prickigt och fult. Är det någon som kan tipsa om en BRA epilator? För övrigt tänker jag testa vax längre fram. För tillfället blir det pinsett *långsamt* för att få någon ordning på eländet efter epilatorn. Är tacksam för tips eftersom jag föredrar MJUKT framför HÅRFRITT. Men drömmer om att kunna kombinera...

• bröstkaramellen

Stavar som en kratta Har redan upptäckt alla tokigheter i föregående inlägg. Är ju fredag!!!!

• LindyLou

bröstkaramellen:
    Jag försökte också med men Braun Silképil-epilator men näe, den ville liksom inte slita upp nästan nåt och satan i gatan vad ONT det gjorde när den väl fick tag i nåt! Vågade inte ge mig på några intimare delar utan höll mig i ytterområdena *ler*
    Jag får köra på på det beprövade "hyvel" istället :) Med vestibulit varken vill eller kan man vara särskilt brutal mot det som växer i området...

• utvandraren

JAg brazilar jag... men det har börjat klia i det sista. Kanske ska gå över på hyveln igen men hatar STUBB!
    Om någon har tips på epilator så vill jg oxå veta!

• pickolina

aircondition

Ok, den oljan måste jag testa. Mmm, oftast rakar jag oxå varannan dag, för att hålla allt i trim. i alla fall när jag har partner. Är inte lika noga när jag inte har partner..då tänker jag lite mer på huden istället... Hoppas du blir nöjd med vaxningen, jag blev jätte besviken, blev inte alls något bra resultat. Jag rakar hellre.

Ellte

Ett tips, om du inte vill ha buske men ändå slippa raka. Köp en bra hårtrimmer och trimma håret. Det gör jag alltid om/när jag lämnar lite kvar när jag rakar och ibland vill jag låta huden vila och då rakar jag inte alls utan trimmar bara.

Jag "kräver" även själv att min partner är rakad. Även om man kanske inte får in hela, till roten, som någon skrev.. *hehe* så vill man ju kunna stimulera p*ng och k*k med munnen ändå och då vill jag inte ha en massa k*nshår i munnen.. ;)

• sindy_botkyrka

Jag är ganska ljus i hyn men ack mörkbrunt hår. Efter lång tids p-piller var jag tvungen att sluta på läkarens ¨råd och fick plötsligt mer hår. Har genomgått 5 ipl laser och på måndag ska jag på min sista. Är numera hårfri på hela ben under armarna och bikinilinjen så jag har bara 3 x 5 cm hår därnere som jag brazilian vaxar.

• Vilda_

sindy_botkyrka: Har oxå funderat på laser för håret down there. Är du nöjd med resultatet? Var det dyrt?

Kan tyvärr varken raka eller vaxa, har helt enkelt FÖR känslig hud. Hjälper inte med ngt. Så laser låter lockande.

• Ellte

pickolina: Vad skulle det vara bra för? Trimmer...då gör man alltså medveten stubb... :D Stixigt som tusikens...eller?

Svar på tråden Rakat underliv??