• Anna1974

Rakat underliv??

Undrar om det här med att raka sitt underliv, vet att det varit trådar om det tidigare men nu vill jag ställa några frågor till er på BT. Efter att ha sett mig omkring i F&S dusch under vintern så undrar jag bara hur vanligt det egentligen är med rakat kön. För mig tycks det snart som om alla under 30 är mer eller mindre helrakade. Är det fler som lagt märke till detta? Hur gör du, låter du busken växa, ansar eller helrakar du? Dessutom vore det kul att veta om detta är en åldersgrej eller en Stockholmsgrej? Själv bor jag i Stockholm och är född 70. Hur gör då jag, ansar mer på sommaren än på vintern kan jag säga. Helrakat, inte ännu men vem vet?

• Svar på tråden Rakat underliv??
  • Ledarhonan

Kul och omdiskuterat ämne det här :)

Själv är jag 28 och rakar mig, ibland allt, ibland blir det något kvar. Har gjort så i ca ett år så visst är det en trend. Var med ett gäng kompisar på solsemester och då började vi prata om bikinilinjen osv och på den vägen är det.

Brukar inte kolla i duschen men jag vet att mina bästa kompisar också är helrakade.

Bor i Göteborg så det är väl också en stor stad :)

• LindyLou

Jag är lite skeptisk till helrakat, tycker jag ser ut som en liten flicka då så en liten ansad tofs får vara kvar, och så är det bland de flesta av mina vänner också såvitt jag vet (är 26, vännerna i olika åldrar *ler*)

• pickolina

Bor i sthlm och har rakat sedan jag gick på mellanstadiet. Är nu 28.. :) Så det är ett tag. Sedan långt innan det blev "inne" alltså.. Eller ja, sedan långt innan jag hört talas om det i vilket fall... :)

Jag varierar, ibland rakar jag allt och ibland behåller jag en sträng eller trekant.. Beror lite på..

Just nu är jag helrakad pga att håret inte växer ordentligt efter en brasiliansk vaxning så det ser bara fult ut att lämna en massa glesa hårstrån kvar.. *s*

• Nightingale

26 år - i stort sett helrakad, lämnar en liten tofs, som om det skulle göra nån skillnad

• Nightingale

Glömde säga att jag rakat mig i 12 år och inte gjort det pga någon trend, utan för att det känns fräschare.

Min sambo är oxå helrakad, hur nice som helst!

• Sweetchili

Nyfiken fråga till er som rakar "ofta och det mesta":
    Hur gör ni?
    Alltså, själv har jag väldigt känslig hud och få mycket lätt irritation och utslag när jag rakar, finns det knep??

• Swing

Vaxar! Andrea Brazilian vax finns på varuhus & klädkedjors parfymavdelningar.

• Sweetchili

ahh! är det inte läskigt att vaxa själv? Gör det inte väldigt ont, hur ofta "måste" man göra det? Hälsningar en fegis )

• SHS

Vill bara säga att det inte är en storstadsgrej med rakning. Snarare en åldersgrej tror jag. Jag bor i småstad och här är det väldigt vanligt bland tjejer under typ 25 sådär... Själv har jag provat med helrakat ett par gånger, men tycker bara det är bökigt, sticks och kliar. Hur bär ni er åt?
    Nu lämnar jag alltid kvar en tofs, men ansar rejält.

• Swing

ÄR drygt 40 år. Brassevaxade på salonger först så att jag vande mig och spanade in tekniken. Gör det ca var fjärde vecka. Visst gör det ont, men det är det värt!

Svar på tråden Rakat underliv??