• mogen brud

Flera ngt äldre brudar?

Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?

• Svar på tråden Flera ngt äldre brudar?
  • Lyckligt gift!

Haha...nu blev du nyfiken va?!
    Jag gjorde efter mycket tjat från alla håll ett försök på spray-date, helt utan tanke på att det kunde finnas någon där...och vad händer???? Världens mysigaste kille! Och vi fastnar för varandra direkt..! Så nu är det är fasligt åkande mellan huvudstaden och Gbg..Allt känns underbart! Vi visste att vi älskade varandra och ville leva tillsammans innan vi ens träffats irl!! Det är precis så knäppt som det låter...men sant!

• roslagsbrud

Och du är säker på att det inte är något fel eller konstigt med honom? Du har så att säga gjort en ordentlig grundbesiktning och testat så att han funkar i alla möjliga och omöjliga sammanhang? Du vet väl att det är köparens ansvar och att någon returrätt inte finns?

Skämt åsido, låter som en härlig solskenshistoria. Som singel var jag ute en del på diverse dejtingsidor och inventerade lite, och det fanns helt klart många gobitar där ute... Men själv så fastnade jag för en man i vår bekantskapskrets. Det var först efter att jag separerat som jag upptäcke vilken genomtrevlig, rolig, snäll, och snygg man han är. Snacka om att gräva där man står eller att inte se skogen för alla träd...

• Lyckligt gift!

Ha! Kan du tro!! Han är mycket grundligt besiktigad! Och om det skiter sig så skrotar jag honom...
    Nej, han är ovanligt mysig.. Jag har varit singel, självvalt, många år och sonderat terängen en del men det har mest varit "stolpe ut"....:) Och så går man in i ett forum som är så speciellt som internet-dating och finner mannen i sitt liv!!! Ont i magen får jag när jag tänker på hur nära det var att jag inte gick in....Ryyys!

• roslagsbrud

Nyfiken som jag är - hur träffades ni andra?

• *den glada*

Jag tycker att vi har en liten solskenshistoria... Jag skulle iväg på en resa med jobbet i 5dgr och hade absolut ingen lust. Det var en ren nöjesresa som vi 6st kollegor hade vunnit. Kvällen före vi ska åka så bestämmer jag mig iaf för att åka med. Och tur var väl det!

Vi föll för varandra i en bar då min blivande och hans kollegor började språka med oss i vårt gäng!! Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. När det var dags att åka hem på varsitt håll bytte vi tfn-nummer och det kändes lite ångestfyllt för vi bodde 35 mil ifrån varandra! Vem visste om detta skulle kunna hålla i sig??? Efter tre veckors ivrigt telefonerande bestämde vi till slut att vi måste ju träffas för att se om det verkligen kunde fungera. Det slutade med att vi åkte de här 35 milen VARJE helg i nästan ett år innan jag tog barnen med mig och flyttade till honom!!! Dessutom fyller vi år på samma dag!!! Jag är 35 och han är som sagt 40 i år.

• roslagsbrud

Är löjligt romantisk och älskar sådana berättelser. Inga fler?

• anmob

Jag träffade också min sambo via internet. Hade varit ute på krogen massor men det är inte min grej att träffa nån ute. Vi träffades vis spraydate. Han skrev ett litet brev till mig och jag svarade. Det tog ca en månad innan vi träffades trots att vi bodde i samma stad. Första gången vi träffades var det på ett uteställe. Vi hade bestämt att träffas vid dett viss klockslag. Tycker internet är ett utmärkt ställe att träffas på. Man hinner prata en hel del innan man träffas.

• Fragila

Hej alla unga mogna brudar!
    Har läst alla era inlägg och känner igen mig i mycket. Åldern har ändå en viss betydelse inser jag då jag läser de olika inläggen på BT, även om det givetvis finns mycket gemensamma nämnare oavsett åldern.

Jag är snart 40 och min blivande 42. Jag har en 14 årig dotter sedan ett tidigare förhållande och hon ska givetvis vara tärna på bröllopet. Vi gifter oss den 22 april i domkyrkan i Västerås där vi bor och det är första gången för oss båda. Vit enkel brudklänning för mig och mannens kläder har vi inte tittat efter ännu. Det känns som om ålderns rutin gör att vi har en lite mer avslappnad inställning till allt som har med bröllopet och festen att göra. Att kunna prioritera och lägga kraft på det som är viktigt för oss. Inte ta så mycket hänsyn till kovenansen - utan skapa en dag för oss på vårt sätt.

Vi träffades också på nätet (verkar vara vanligt när man "vuxit ur" krogträsket) för drygt 2 år sedan. Konstigt att det går så mycket fortare att bestämma sig nu än när jag var yngre. Det har varit så självklart med min blivande ända sedan vi blev ett par (även om det tog ett tag). Annars kunde man tänka sig att det skulle vara tvärt om - bli mer försiktig med åren! Fler som har den erfarenheten?

Kul att få vara med i tråden! Ha det gott!

• roslagsbrud

Jag brukar säga att det bästa med att träffas när man är äldre är att man vet vad man får - på gott och ont! Vi har en färdig personlighet och vi orkar inte föreställa oss på samma sätt som när vi var yngre. Det innebär att man slipper de värsta överraskningarna... Det är nog därför som vi bestämmer oss rätt så fort. Vi har också lärt oss att lita på vår instinkt och vågar hoppa på tåget. Det känns på sätt och vis som om jag lever mer i nuet nu när jag fyllt 40 än när jag var 20 år yngre!

Vi har precis varit inne i stan (Stockholm) och sett ut våra ringar - äntligen! Vi låter en guldsmed göra dem och det blir en tung, bred, svagt rundad ring i gult guld och en smal i vitt guld med brillianter runt halva ringen. Enkelt, klassiskt men väldigt vackert p.g.a. det gedigna hantverket.

Och så passade vi på att titta på ett litet hus också. Vem har sagt att livet är slut vid 40?

• Ettolrach

Även vi träffades på nätet, på en chatt. Nyfiken som jag är måste jag ju träffa denna man som sa sig "se ganska bra ut" och gilla opera.

Vi fick kontakt direkt och förlovade oss året efter och flyttade ihop efter ett halvårs förlovning och gifte oss efter tre år som par.

Nuförtiden är det rätt vanligt med par som träffas på nätet, inte konstigare än att träffas på krogen.

Jodå, han såg bra ut, det gör han fortfarande... :D

Svar på tråden Flera ngt äldre brudar?