Flera ngt äldre brudar?
Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?
Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?
Min mamma håller på att sy min klänning och det blir en benvit brudklänning. Utan släp för det verkar jobbigt att ha. Jag ska inte ha slöja men diadem hade jag tänkt mig. Dottern vill ha en rosa långklänning och sonen ska ha en beige kostym med vit skjorta till. Ska försöka få tag i en slips eller en fluga till honnom också. Mannen hade först tänkt ha en vanlig mörk kostym men nu lutar det åt en beige frockcoat med väst.
Varför har ringens bredd att göra med hur gammal man är? Vi har gjort om min blivande svärfars vigselring, gjort den mindre och lagt i stenar...den e så himla fin! Det kanske är larvigt att komma i brudklänning egentligen, jag är ju 3 barnsmamma med vuxna barn...men va f..! Jag ska gifta mig en gång i livet, nu blev det lite senare än för dom flesta men då jag både känner mig och enligt andra ser ung ut så känns det ok att ha en trad. klänning. (köpt på blocket...:)
Det där med ringbredden beror väl främst på vilken sorts hand man har, inte åldern! Har man långa slanka händer och fingrar fungerar kanske lite bredare ringar bra, har man kortare fingrar tycker jag det ser bäst ut med lite mindre bredd.
Prova er fram till vad som känns bäst utseendemässigt sett. Både när det gäller ringar, klänningar, hår m m.
Jag hade inte släp när jag gifte mig första gången men vågade ta ut svängarna när jag gifte om mig och hade släp, inte ett jättelångt men ett lagom till min längd och jag tyckte det blev jättebra!
Härligt att hitta denna tråd.. Vi gifter oss den 15 juli och jag fyller 40 i mars och min M2b är 34. Ingen av oss har varit gifta förut och det här känns jättespännande! Vi har tre barn, 15, 13 och 2år. Vi gifter oss i stadskyrkan och bjuder sen in till middag och fest i en bygdegård. Vi har bjudit 90 personer så vi får ju se hur många som kommer Det känns jättehärligt... det är ju en rätt lång tid kvar men jag har svårt att tänka på annat i nuläget
Samma här....har aldrig varit så insnöad på nåt som jag är nu..:) Det är roligt samtidigt som det blir en inre stress...sover skitdåligt! I helgen ska vi testa att "embossa" på papper...har värsta mardrömmar om att vi eldar upp alla inbjudningskort!
När det gäller klädseln så känns det helrätt med brudklänning men skulle aldrig ta på en slöja...där går min gräns. Min dotter ska vara tärna, och vi har lite bataljer hemma om huruvida hon ska ha lång klänning utan axelband eller ej..hon är 14,5 när vi gifter oss. Vad tycker ni? Är inte det lite för vuxet?
Lena v B:
Klart du ska ha en princessklänning! Jag skulle känna mig dum i en, men är avundsjuk på alla, oavsett ålder, som verkar vara födda i sina
När min dotter var 14 så hade de bal i skolan. Sydde en lång klänning till henne med bara smaaaaala axelband. En bra kompromiss tyckte jag, och bekvämare för henne.
Roligt att några av oss valt yngre män - min är hela 8 månader yngre vilket han är otroligt mallig över och ständigt påpekar
Kommer att bli gråhårig (har sluppit det hittills) av detta med ringen. Ska precis iväg och träffa en guldsmed nu för att få lite råd och idéer.
Men visst är det underbart roligt att planera ett bröllop, oavsett om det är värsta sorten med kyrka och slott och hela baletten, eller som vårt, en borgerlig vigsel med skärgårdsfest!
Jag är löjligt förväntansfull! Tror det bor en liten prinsessa i alla tjejer...innerst inne! Välj en riktigt vacker ring! Min blev som en dröm, precis som jag alltid velat ha den, med nedsänkta stenar, inget som står upp och rivs...:)
Jossan får nog ha en typ av klänning som beskriver, eller en riktigt snygg sommarklänning...Vi har inte alltid lika smak...(aldrig m a o)...:)
Lena v B
Hej här har du en blivande brud till som är 47 och till och med 47 1/2 år när jag gfiter mig i sommar.Jag är lyckligare än någonsin,och jag ska oxå ha en riktig brudklänning. Vi har båda varit gifta förut men nu hittat varandra (sen 5år) och har jättemånga barn tillsammans och alla är jätteglada för vår skull. Så jag kan inte tro att en "ung" brud kan vara mer lycklig o förväntansfull än vi lite äldre är. Jag känner mig inte ett dugg gammal, det är vi ju inte heller, eller hur
Gott! Du känner precis som jag! Tvärtom så har ju vi lite äldre alla år av erfarenhet inkl alla tabbar man gjort...alla grodor man kysst...osv. Man vet vad man vill ha och framförallt vad man INTE vill ha:)
Vi förlovade oss efter 14 dagar...vilket kanske inte verkar särskilt moget. Men i vårt fall var det "plug and play"...Allt som tidigare varit bleknar...Och vi träffades på nätet....Det ni!
Men vad roligt att ni träffades på nätet! Verkar bli allt vanligare. Berätta mer!