Flera ngt äldre brudar?
Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?
Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?
Bröllopsresan får vänta, med en på 5 och en på 1 år samt en blivande som väntar på en ny njure får vi lov att stanna hemma. Men när allt har löst sig drömmer vi...tills dess får det bli en romantisk och barnfri helg p hotell någonstans i Sverige, underbart det med!
Var ju och provade klänningar förra helgen. Förklarade vad jag tänkt och hade också bilder med. Hon tog fram ungefär liknande. Men jösses! Jag kan verkligen inte ha den typen av klännning. Hade ju tänkt axelbandslöst, enkelt liv, med kjol. Men det är för mycket BRUD, om ni förstår vad jag menar. Nu får jag rikta in mig på festfestklänning. Trist att börja tänka om med klänning. Trodde ju att det var en sak mindre att fundera över. Tips på länkar med festklänningar mottages tacksamt.
Här kommer en till. Jag komemr vara 37 och min sambo 33 när vi gifter oss i sommar. Det blir ett riktigt pingstbröllop. Inte vad vi ville från början men det fanns inga bra alternativ. Ingen av oss har varit gifta tidigare och det blir kyrkbröllop. Min dotter på 13 ska vara tärna och våran son ska vara näbb han är 2,5. Bröllopsresa planerar vi att åka på i December tillsammans med våra barn och ett annat par som också ska gifta sig i sommar. Eventuellt blir det nån kortare resa för bara oss i sommar en kryssning kanske.
Här är en till som passerat 30-strecket
Jag är 35 och min blivande 42 när vi gifter oss i sommar. Mitt första äktenskap och hans andra. Vi har inga gemensamma barn, men han har två från sitt förra äktenskap.
Jag vet inte om jag kallar det att delegera.. men efter kyrkvigseln har vi bokat festen på en restaurang som tar hand om hela den biten. Jag känner inte för att så och laga en massa mat själv och sedan stiga upp tidigt följande dag för att fara iväg och städa någon lokal.
Eftersom det är mitt första äktenskap så vill jag ha hela paketet! Fast någon bridezilla tror jag inte att jag är eller kommer att bli. Jag har planerat vårt bröllop i 2,5 månad nu och har nästan allt klart
Har inte riktigt fattat att jag är "ngt äldre" ( Jag känner mig som 25 fortfarande...)
Hur som helst, jag blir 35 i mars o m2b blir 40. Vi har ganska lika bakgrund; vi fick barn väldigt tidigt så vi har "stora" barn, 18,15,12 och 10år som allihop bor hos oss på heltid, och det känns verkligen som att vi har blivit ett alla tillsammans. Vi gifter oss naturligtvis av kärlek och ingen av oss har varit gift tidigare. Vi kommer ha "sittande" middag efter vigseln med våra barn, syskon och föräldrar, sedan blir det brakfest med alla vänner!!! De flesta är långväga gäster så vi kommer vara kvar på herrgården där vännerna ska övernatta och passa på att äta frukost med dom. När de åkt så långt för vår skull vill vi lixom inte bara dra... Så vi tar nog en resa alldeles själva i höst sedan. Då kan mina svärföräldrar vara hemma med barnen.
Inte vet jag om vi lite äldre har en annan smak än när vi var yngre, men vilken typ av ring ska ni ha? En kollega sa till mig att lite bredare ringar passar bättre på en äldre hand. Nu är min hand väldigt liten och späd och jag är totalt rådvill när det gäller att välja ringar! Det blir 2 på en gång (är inte förlovad) eller en enda stor. Vad tycker ni?
Jag ska göra om min mammas vigselring, den är bredare än min förlovningsring men det tyckte inte guldsmeden gjorde något. Den blir matt i mitten och blank på sidorna, enkel men fint tror jag...
Tycker att du ska pröva vilken bredd på ringen som passar din hand, är den liten o späd kan en stor "fet" ring se väldigt mycket ring ut, om du förstår vad jag menar. Det är ju inte snyggt när ringarna tar upp helan fingret tycker iaf jag
Lycka till!
Bredare ring på äldre hand? Låter jättemysko tycker jag!Undrar om det skulle ha med rynkor att göra? Äh, jag väljer väl vilken ring jag tycker passar min hand, som jag tycker är fin, som passar min plånbok. Inte pga att jag passerat 30. Samma sak med klänning, tycker jag. Jag väljer att inte ha "brudklänning", bara för att det inte blir jag. Jag väljer festfestklänning istället. Hur tänker ni andra?
Hoppsan....är jag äldst här!? Jag blir 47 (hjälp) i sommar, vi gifter oss i september...Jag har aldrig varit gift förr, min m2b är 2 år yngre. Barn är avklarade så nu är det bara myspys och ett underbart liv, känns lyxigt! Och det blir inga "kärleksbarn" heller.....:) Ska gifta mig i jättevacker brudklänning, en Lilly....Och ni, det här med ålder är bara en siffra egentligen. Jag känner folk som är yngre än jag men ändå "äldre" än jag i sitt sätt....Och hjärtat får aldrig rynkor! Så e de...;)
Lena v B:
Du har så rätt så! Även vi är klara med barn och inte heller vi vill ha någon sladdis - vi ska egana oss åt varandra och vänta på barnbarn istället!
Aircondition:
Skulle känna mig obekväm i en traditionell brudklänning så även jag satsar på en festklänning istället, en kort en. Den kommer att bli så vacker! Får väl fundera vidare på detta med ringar. Inte för smalt, inte för brett alltså... lagom )