Februaritråd nr 4
Och nu var det dags för en ny...
Och nu var det dags för en ny...
Vi kommer att träffa vå vigselförrättare två dagar innan, han kommer resande först då (min farbror). Vi har dock träffats förr allihop och pratat lite plus att vi har kontakt via telefon när vi undrar över nåt. Vigselprogrammet är klart sånär som på titeln på en sång som inte är klar. Väldigt enkelt, vitt, lite tjockare papper med svart tryck och ett stämplat silverhjärta. Kan maila om någon vill se. Sydde på klänningen hela dagen igår men är inte riktigt klar. Blir nog en dag till. Fuskpälsen är dock färdig nu, skönt!
Det börjar närma sig och jag är så nervös. Ska ner på stan idag och kolla på under kläder. Hoppas jag hittar nåt snyggt
Jag var tvungen att köpa underkläder före jul för att kunna sy in klänningen så det blev enkla med fina från Lindex. Då kommer man ju att ha användning av dem senare också. Hade jag köpt en torselett eller liknande kanske man inte hade haft på sig den på jobbet en vanlig tisdag som man kan med en BH. Hoppas att du hittar nåt jättefint!
enkla MEN fina
jag tänker inte lägga en massa pengar på underkläder. Jag tror att jag tar en sväng förbi Lindex, H&m och affärer i den stilen. gjorde ett försök på en bröllopsbutik och de tog 1000kr för ett par string. Aldrig att jag betalar så mycket för så lite
Hittade en BH med matchande trosa och strumpebandshållare från EllaMay eller vad märket nu heter (Lindex). Inte alls så dyrt men ändå väldigt sött.
Tack för tipset, ska först ta hand om min sjuke sambo och sen drar jag till stan. ska bli spännande att kolla på underkläder. Jag är inte den typen som lägger mycket energi på det i vanliga fall, kör mest bomull. nu ska jag anstränga mig lite. Det lär bli uppskattat
Jenny79:
Såg att du sytt en fuskpälsjacka, undrar vart du köpte tyget till den?
Ska sy en cape å vill ha pälskant på den men har sett en sida på nätet men vill helst köpa i affär, å det börjar bli lite brådis.
Ja nu e´det inte många helger kvar..
Ytterkläder ja! ... Nån som har några tips?
Jag skulle vilja köpa en kappa, en ljus - inte vit, men kanske en beigefärgad som jag kunde använda även efter bröllopet.
Ladynelle:
Jag köpte en jacka på Cubus som jag sen har skarvat till en kappa med tyg som jag hittade i Torneå. Gissar att det blir långt för dig...
Det borde dock finnas någon sorts fuskpäls i de flesta tygaffärerna.