• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • hjartat73

Igår var det 4 månader kvar för oss och idag skickar jag inbjudningskorten och hindersprövningen och anmälan om efternamn

• *Smurfen*

hjärtat73, ursäkta mitt minne :( men blev det dubbelefternamn eller hur blir det för din del?

Jag kommer att behålla mitt och har sitt så vi får ett hollywoodäktenskap

• Svemerikanskt bröllop

Det var länge sedan jag tittade in här och hjälp vad ni har skrivit. Jag har haft obeskrivligt stressigt och jobbigt en tid men nu börjar det lösa sig.

Nu är det verkilgen inte länge kvar till den stora dagen för många av oss. Tiden bara rinner iväg. Hoppas det är bra med alla och att nerverna hålls i schack.
    Smurfen snart är det din tur. Så roligt.

Jag har förresten lärt mig att göra lite smycken sedan sist så jag ska försöka göra eget armband och halsband. Har redan gjort ett långt pärlband med styvare metalltråd som jag ska använda till buketten. Verkligen ett hett tips. Det är roligt lätt och blir superfint.

Tack förresten för tipset om skor på Håkanssons, hittade ett par fina och sköna för 499 där.

Ser at tni precis har träffats för fika, när kommer nästa att bli av? Kanske inget bestämt ännu. Jag ska försöka hålla utkik.
    Hoppas ni alla har det jättebra.
    (långt inlägg, men sån är jag, omständig)

• hjartat73

*Smurfen* nej inget dubbelefternamn...det får man inte ha eller iallafall inget med bindestreck. Men jag ska behålla mitt efternamn som mellannamn.

• ~emma~

Penny28 - gifter inte vi oss samma dag - 1/7? Visst går tiden snabbt, mindre än tre månader kvar - aaaaaaahhh :D

Så smurfen, det är ganska okej med nerverna förutom när man tänker på bröllopet :D Hur är det med dina nerver då? Du har ju inte alls långt kvar!

Svemerikanskt bröllop - det var längesedan! Hoppas att allt är bra med dig! Det lät jättefint med pärlbandet, ska du vira det runt stjälkarna eller ska du dekorera på något annat sätt? Vad ska du ha för blommor?

• Ocikatten

Tjenixen alla!
    Nu är menyn bestämd, klänningen inlämnad för uppläggning och allt är på plats!
    Även nerverna...

EN MÅNAD KVAR!!

• Lemice

~emma~
    Ska först em vecka till Kairo och sen en vecka till underbara Sharm el sheik:D:D:D
    sköööönt det ska bli..!!

hjartat73

Det ska jag göra
    Tack:D

• Penny28

Smurfen
    Jag tror vi ska hänga vita tyglängder längs med pelarna. Grönska på scenen, värmeljushållare i alla fönsterna, det blir mysigt på kvällen.
    Har precis handlat gröna (temat) handdukar till alla toaletterna + gröna tvålar.
    Toan till höger om köket får vita handdukar och tvålar. Det är i det lilla rummet alla mammor med barnvagnar ska hålla till, så där får stå lite stolar och något litet bord med lite dekoration.

• jajj@

Hej tjejer!

Det verkar vara lite nervös stämning här nu, vad roligt att det börjar närma sig! Fast jag måste erkänna att jag blir lite avundsjuk, jag vill inte vänta ett år...

Svemerikanskt bröllop: kul att se dig här igen, det var ett tag sen sist. Självklart fikar vi snart igen, men kankse inte nästa vecka. Eller vad säger ni andra?

• hjartat73

För min del så kan jag inte fika nästa vecka...kanske vi ska ha påskuppehåll

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2