MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Tack Lapinette, det var så vi med tänkte... Ett år räknade vi med i alla fall, också tog det två veckor! :)
känns lite deppigt att läsa om alla som det tog på vid första försöket...verkar som det dröjer för oss ...
lillabunny: GRATTIS!!!!!!!!!! Underbart att få bli mamma!
Ska sluta med p-piller om en månad, dvs två månader innan bröllopet... Räknar dock med att det kommer att ta rätt lång tid för oss då jag tidigare har gått på p-sprutor och det brukar ta ett år ca innan allt kommer igång igen efter att man har slutat med dem.
Lillabunny: är jätteglad för din skull, du får inte tro nåt annat!
Kram!
kattkatt: Har ni försökt länge? För de allra flesta tar det ju ett tag, inget ovanligt med att det tar minst ett år.
Nja, vi har försökt sedan i höstas men "seriöst" sedan i januari, så jag misströstar inte så mycket, det blir när det blir men jag LÄNGTAR!!!
Men kattkatt då har ni ju precis startat. Normalt är ändå att man blir gravid inom det första året men självfallet kan det ta längre tid. Jag har vänner som givit upp det hela efter 2-3 år och då blivit gravida. Slappna av, njut av livet så kommer det automatiskt.
Lapinette: tack för omtanken! Jag vet, men längtar väldigt....
Verkar som detta blivit en bebistråd nu fortsätter vi med bröllop tycker jag!
Var och träffade prästen igår, väldigt lyckat! Vi pratade genom det hela och "tränade" . Känns skönt att ha gjort det så man kan börja med vigselprogram och välja låtar och psalmer.
Hej tjejer! Det var svårt att hitta er igen men nu så...Tackar för de kloka tipsen ang. mitt lilla stressbryt, ska skriva ner allt och försöka att ej sväva ut
Till någon som skrev innan ang. smink och hår har jag beställt alltihop hos Emma Nors. Hon verkar onekligen populär här på BT men det var lite blandad kritik läste jag i ngn tråd...hmmm...2000 kr för alltihop är mycket pengar men jag känner att det är värt det - om det blir bra förstås.
Grattis till lillabunny! Roligt att det är fler här som funderar på att bli gravida. Tankarna kommer liksom automatiskt när giftermålet närmar sig... men sen kanske det inte blir exakt när man har tänkt sig. Själv är jag 33 år så det börjar bli brådis för mig. Känner också oro inför att det kanske kommer ta lång tid men samtidigt tror jag det lätt blir en ond cirkel om man oroar sig för mycket.