MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Hej majbrudar... Tillbaka i bröllopsplaneringen igen. Har uppehållt mig på Familjeliv ett tag, har nämligen fått reda på att jag är gravid! Så idag blir det till att ringa slottet och ändra menyn, gravad lax är ingen höjdare för blivande mammor. Har inte fattat det ännu! Känns helt galet! Kommer att vara i v 18 när vi gifter oss, så jag hoppas att klänningen går på mig...
Lillabunny! Grattis, vi försöker också bli gravida, hur länge har ni försökt? Eller har ni försökt?
lillabunny; Grattis, grattis!! Åh, va roligt!
Vi tänkte nog försöka oss på en nummer två efter bröllopet. Hihi!
Tack kattkatt och Telan!
kattkatt, vi hann inte försöka. Jag blev gravid direkt! Två veckor efter p-pillerstoppet. Det var inte riktigt meningen att det skulle gå SÅ fort. Men vi är klart jätteglada!
GRATTIS lillabunny - så underbart!
Lillabunny, vilken vecka är du i? Hur märkte du det? Visste du när du hade ägglossning? Många frågor...
Tack fine! Vi har inte fattat det ännu!
kattkatt; Kände det på mig direkt faktiskt, samma vecka som det "hände". Kroppen kändes annorlunda, lite konstig känsla... Sen kom svullen mage, molvärk och illamående och ingen mens. Visste inte när jag hade äggslossning, men jag tror att jag kände av den... Är i v 6 nu, den är visst stor som en ärta...
lillabunny: Det var precis så där för oss. Vi bestämde oss för att försöka men tänkte väl att det skulle ta ett tag. Det "tog" vid första ägglossningen (som jag hade ganska bra koll på) och jag kände på mig att nåt var annorlunda i kroppen redan första veckan. Visst blev man lite chockad att det gick så snabbt och undrade vad man egentligen gett sig in på, men det är absolut det mest underbara som hänt i mitt liv.
Haha Telan, känner precis så... Vad tusan har man gett sig in på? Vi vet inte riktigt om vi är glada eller inte... Men det blir bättre och bättre för varje dag!
Grattis lillabunny!!! Så det blir fler stora händelser i år för er del. Tänkt att det gick så fort att bli gravid. Själva ska vi börja i sommar. Tar inte förgivet att det ska gå så lätt som för er. Har vänner som har försökt i flera år och inte kan få.